Se indlæg
 Udskriv debat
Slaveri/menneskehandel i Thailand
Webmaster
Hejsa,

Jeg faldt lige over en lille norsk artikel omkring slaveri/menneskehandel i Thailand:

http://www.fedrel...267106.ece

Redigeret af Webmaster d. 03/03-2005 23:05
Med venlig hilsen

Webmaster
Email: webmaster@dansk-thai.dk
Website: www.thailand-portalen.dk

Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det.

http://www.thailand-portalen.dk
Davser
Ja sådan er der desværre meget af i asien
Og det er edder svært at gøre noget ved det
desværre
bamsen

stoney
bamsefarr skrev:
Davser
Ja sådan er der desværre meget af i asien
Og det er edder svært at gøre noget ved det
desværre
bamsen

clydehaumann
I sidste uge blev flere boern fundewt paa en mindre textil fabrik her i Bangkok og bragt tilbage til deres foreldre i Laos og Burma.
Der er et stort problem her og en af grundende er at abbejdskraften her er blevet for dyr for mange westlige firmaer. Kina er langt billigere. Underleverandoerene bliver presset paa prisen og benytter sig af disse svine metoder for at klare sig. Det er ingen undskyldning for nogen, bare bedroevelige fakta.
Clyde

http://thaidanishservice.com
kresten
Ja og man kan nemt finde piger fra Laos for helt ned til 8.000 baht. som de så skal arbejde af inden de får løn.. Og lønnen udgør som regelen ca halvdelen af en thailandsk løn...

Det er en meget udbredt foretagende med handel med mennesker fra Laos og Burma...
thaier betrakter dem ikke som mennesker og bruger f.eks ikke deres navn, hvis de omtaler dem eller kalder på dem..
Ligesom mange Thaier anser faranger for at være laverestående..
En kedelig side af Thailand som man kun kan håbe ændrer sig med tiden......

Pescator
Hej Kim,

Rystende læsning! Sad Og så er jeg desværre ikke engang overrasket.
Dette er uden tvivl kun toppen af isbjerget, hvem ved hvad der foregår bag lukkede gardiner i Laos, Burma og Cambodia der aldrig når offentlighedens bevågenhed.

Hej Kresten,

Er lige vendt tilbage fra 3 ugers ophold i Thailand.
Og jeg oplever du har ret i hvorledes thaier ser på specielt Laotere, Khmer og Burmesere.
Boede på et Guest House i Kanchanaburi, staben var burmesere. De 4 af dem var beslægtet, bror, søster, mor og far.
De arbejdede på dette sted og fik samlet 2.500 baht om måneden, dertil kost og logi.
De havde ikke et hårdt arbejde, men lagde mange timer hver dag og boede på resortet.

Mødte en guldsmed i Mae Sot, han kom fra min kones landsby og vi faldt i snak. Han inviterede os ind i hans lille værksted hvor vi kunne bese processen med gold-plating. Via elektrolyse hæftede guld sig på en kæde af mindre ædelt metal, således at overfladen af kæden nu var rent guld.
Hans medarbejder der udførte arbejdet var burmeser, arbejdede der illegalt og fik 500 baht om måneden. Indehaveren grinede og sagde at "de" vil arbejde for ingenting Angry

I Ranong i syd, kørte jeg med bussen mod Krabi. Bussen samlede en burmeser op. Buskonduktøreren begyndte at stikke til ham og fandt ud af at han ikke havde opholdstilladelse. Han truede med at stoppe ud for et police check point og angive ham, medmindre burmeseren gav ham sit ur!! Burmeseren så ingen anden udvej end at gøre som han krævede. Det var formentlig hans kæreste eje Angry Havde godt nok lyst til at sige et par borgerlige ord til den "#¤? buskonduktør.

Bare et par eksempler som jeg lige husker for at belyse disse forhold.

mvh
Michael

Redigeret af Pescator d. 06/03-2005 08:46
ถามเมียไปทำไมอยากรู้อยากเห็นหรือ

Davser Med jer
Ja det er lige før man kan sige at de russiske/østlandske piger
som bliver sendt til thailand som ludere, de er jo også sexslaver

se her

http://www.pattay...2_48_2.htm

Og nu arbejder jeg jo i istedgade og ser de østeuropæiske piger som bliver tvunget til sex i københavn og ja danske mænd er vilde med at købe dem da de er billige, men deres bagmænd er der også og hiver penge af dem hele tiden,og de får bank hvis de ikke er der uanset vejret.
Så det er ikke kun i asiake lande,men der er det mere børnesex
bamsen

kresten
Hej
Nu var det ikke lige piger til sex, der var fokus på men jo det findes desværre også.
Det var piger ja også mænd for den sags skyld som handles med på lige fod med dyr.. til at arbejde..
For 5.000 kan man få en mellemmand til at finde en Burmesisk eller Laotisk arbejder.. For 8.000 har de tillige arbejds tilladelse, hvordan det så end lader sig gøre. ShockCool

jens
Der var faktisk et program på TVDanmark søndag aften fra Cambodia der omhandlede bordeller, her var der piger helt ned til 5 År!!!!!!! til salg.
De må jo være syge i hovedet sådan nogle mennesker der står bag sådan noget.

Jens

surin999
ja det er da på tide at medierne og div andre begynder at se at thailand har rimelig styr på tingene ang børnesex og så vender øjnene imod cambodia og indien som desværre er de pædofiles legeplads idag
Surin er død længe leve Surin999

Spring til debat: