Se indlæg
SKAT er det ret og rimeligt at betale skat til Danmark når man er bosat i Thailand
|
|
manse |
Lagt på d. 05/11-2007 02:15
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 723 |
Hej Alle Jeg synes det er interessant at den danske stat ønsker 61% af min penge hver måned uden at jeg kan deltage i de fælles glæder som valg af dansk sygehus, valg af dansk læge samt tilskud til min livsvigtige medicin men nej skattefar kræver bare uden at give mig noget til gengæld. Jeg har prøvet at skrive til vores skatteminister med hensyn til denne skævdeling og fik et underligt savr om, at så skulle loven jo laves om, at det vil tage en pokkers tid. Jeg skrev så igen til min kære ven for at foreslå at den forsikring (sundhedsforsikring) som koster mig ca. 3.000.- Dkr. om måneden, ja så skulle det da være muligt for mig at trække dette beløb fra, og jeg fik endnu engang et sjovt svar fra vor køre minister, at han godt kunne se problemstillingen men ikke agtede at gøre noget på nuværende tidspunkt. Det skal her bemærkes at jeg i 30 år har arbejdet i udlandet og altid betalt min danske skat uden at få noget som helst tilbage, da jeg altid har haft private forsikringer fra mit firma eller privat til dækning af eventuelle udgifter ved skade des lige. manse Redigeret af manse d. 05/11-2007 02:17 |
|
|
Lagt på d. 05/11-2007 02:57
|
|
Begynder Antal indlæg: |
Ja manse, det er retfærdigt, hvis vi skal beholde den stst, der giver tryghed til alle, også dem der er mindreårrige. Jeg er selv en af dem der har betalt mere end 1.000 kroner pr dag i skat, også lørdag og søndag, nogle år over 1 million i betalt skat. Idag er jeg fattig som en kirkerotte. Jeg synes det er fortrinligt, at dem der ikke tjener så meget, også har tryghed i hverdagen, men jeg synes ikke om at de piver og piver. Jeg har aldrig stemt på Dansk Folkeparti, og kunne aldrig gøre det, men de har gjort noget godt, efter min mening i udlændingepolitiken, også selvom jeg er en af dem der ikke kan få en kone til Danmark. Jeg betaler ligesom dig, min skat i Danmark, men som udlandsdansker har jeg ingen rettigheder, heller ikke stemmeret, men det havde jeg jo engang for længe siden. Til den verserende sag om Ole, må jeg blot sige, han er behandlet efter reglerne om personer der ikke bor i Danmark, og han er efter min opfattelse som advokat gennem 30 år, behandlet korrekt. Jeg har selv boet på Lindevangen, et fortrinligt hotel til 2000 kroner om måneden incl. et overdådigt ta selv morgenbord, men jeg fik dog at vide forinden jeg meldte mig, at jeg skulle have dansk folkeregisteradresse. Da jeg i 1980'erne var selvstændig advokat havde jeg hvert år gymnasieelever på en uges vikariat. Jeg tog dem bl.a. med ned til Københavns Byrets straffeafdeling. Lige indenfor th var en liste over alle retssalenes sager med navne. Jeg bad gymnasieeleverne om at tælle danske navne og udenlandske navne på retslisterne, og de var rystede, 80 % var ikke-danske navne. Når vi føler os uretfærdigt behandlet, skal vi måske tænke en eksta gang over hvorfor reglerne er, som de er. |
|
|
manse |
Lagt på d. 05/11-2007 07:23
|
Hallo hallo kære ven Hvad med at tage dit jyske halm ud af øret (joking), nej det jeg siger og egentligt prøvede at forklare var, Er det rimeligt at jeg skal betale 61% dansk skat når jeg bor i Thailand og ikke får del i de goder en almindelig hjemmeboende dansker gør. Det var egentlig pointet, men jeg har måske misset noget. Bare for en god ordens skyld vil jeg dog lige bemærke, at jeg har betalt min skat uden at kny også de mange mange år jeg arbejdede i udlandet, men jeg synes sgu lige det er galt nok, at jeg har været nødt til at betale for en meget dyr forsikring samtidig med at jeg betaler en hulens masse penge til mit så udmærkede danske sundhedssystem. Jeg er nok ikke en af dem som du kan komme i den fold med de altid sure danskere hahaha. Lad os nu holde os til emnet. Er det rimeligt at man bor fast i Thailand, og så skal betale fuld skat til Danmark. Hvis man mener det er rimeligt var det så ikke fair at man fik lov til at beholde sit sygesikringskort???? ja jeg spørger bare. manse |
|
|
Saendaeng |
Lagt på d. 05/11-2007 07:26
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1277 |
Jeg kan kun sige at jeg er skattefri og ikke har disse bekymringer. Men ved dog at opholder man sig uden for DK mere end 183 dage på et år , så kommer du på halv skat. Men da jeg aldrig er i DK, så vil jeg heller ikke betale skat. Men har selvfølgelig sørget for at ordne min egen pensions opsparing og sygeforsikring.. Michael B Kristensen
|
|
|
Lagt på d. 05/11-2007 07:35
|
|
manse skrev: Hej Alle Jeg synes det er interessant at den danske stat ønsker 61% af min penge hver måned uden at jeg kan deltage i de fælles glæder som valg af dansk sygehus, valg af dansk læge samt tilskud til min livsvigtige medicin men nej skattefar kræver bare uden at give mig noget til gengæld. Jeg har prøvet at skrive til vores skatteminister med hensyn til denne skævdeling og fik et underligt savr om, at så skulle loven jo laves om, at det vil tage en pokkers tid. Jeg skrev så igen til min kære ven for at foreslå at den forsikring (sundhedsforsikring) som koster mig ca. 3.000.- Dkr. om måneden, ja så skulle det da være muligt for mig at trække dette beløb fra, og jeg fik endnu engang et sjovt svar fra vor køre minister, at han godt kunne se problemstillingen men ikke agtede at gøre noget på nuværende tidspunkt. Det skal her bemærkes at jeg i 30 år har arbejdet i udlandet og altid betalt min danske skat uden at få noget som helst tilbage, da jeg altid har haft private forsikringer fra mit firma eller privat til dækning af eventuelle udgifter ved skade des lige. manse manse, hvis vi skal diskutere det emne, hvilket kunne være interessant, er det jo nødvendigt at vide, hvilke indtægter det drejer sig om, f.eks. indtægter fra arbejde, pension o.l. samt hvilket land de stammer fra. mvh. hn |
|
|
Saendaeng |
Lagt på d. 05/11-2007 07:39
|
Hvorfor kan du ikke blive skattefri Manse og selv sørge for dit liv??
Michael B Kristensen
|
|
|
manse |
Lagt på d. 05/11-2007 07:55
|
Hallo Hvad er nu det. Jeg er pensionist efter en trafikulykke og får faktisk fuld løn til min pension starter når jeg er 65. Jeg har fået oplyst at jeg skal betale fuld skat til Danmark når jeg er bosat i Thailand. Det skal lige bemærkes, at jeg ikke får offentlig pension fordi min egen pension er for høj. Men det synes alle vel er okay fordi jeg har været så hjernedød at indsætte 15% af min indtægt siden jeg var 18 år til min alderdom, så den normale pension får jeg jo heller ikke når jeg bliver gammel. Ja når man høre om andre der ikke har sparet en skid op i sit aktive arbejdsliv får kr. 14.000.- om måneden fra det kære fædreland, ja så kan man godt blive lidt harm over, at man har været så tosset at spinke og spare for noget sådant. manse |
|
|
Lagt på d. 05/11-2007 08:27
|
|
saendaeng, kan jeg ikke få opskriften på halv eller ingen skat til Danmark, jeg er også en af dem der har kapitalpension, og således bliver straffet. |
|
|
phitsanulok |
Lagt på d. 05/11-2007 08:34
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1054 |
manse skrev: Hallo Hvad er nu det. Jeg er pensionist efter en trafikulykke og får faktisk fuld løn til min pension starter når jeg er 65. Jeg har fået oplyst at jeg skal betale fuld skat til Danmark når jeg er bosat i Thailand. Det skal lige bemærkes, at jeg ikke får offentlig pension fordi min egen pension er for høj. Men det synes alle vel er okay fordi jeg har været så hjernedød at indsætte 15% af min indtægt siden jeg var 18 år til min alderdom, så den normale pension får jeg jo heller ikke når jeg bliver gammel. Ja når man høre om andre der ikke har sparet en skid op i sit aktive arbejdsliv får kr. 14.000.- om måneden fra det kære fædreland, ja så kan man godt blive lidt harm over, at man har været så tosset at spinke og spare for noget sådant. manse Det kunne da være jeg skulle stoppe med at betale pensions opsparing så :-) Design dit eget tøj??[url]shirtfreak.dk[/url]
Hus i Thailand??[url]husithailand.dk/[/url] Thai catering??[url]dinthaikok.dk[/url] |
|
|
rinpoche |
Lagt på d. 05/11-2007 08:50
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 5069 |
Opsparing til eksempelvis kapitalpension er jo sket med skattebegunstigelse i form af fradrag i skat. Dermed skubbes skattebyrden foran indtil beløbet forfalder til udbetaling, hvoraf der skal svares skat. Og det er uafhængigt at hvor man nu engang opholder sig. Det synes jeg så er rimeligt nok, man kan jo ikke både blæse og have mel i munden. |
|
|
Lagt på d. 05/11-2007 08:55
|
|
Helt enig rinpoche, men svar mig lige om det er rimeligt at man samtidig forringer den offentlige pension, du og jeg har betalt til i mange år. |
|
|
manse |
Lagt på d. 05/11-2007 09:34
|
Hej Rinpoche Jeg kan kun give dig ret i dine betragtninger og vil skam også gerne betale min skat, men synes du det er rimeligt, at fordi man har været hjernedød i sine yngre dage, så skal starffes med folkepensionen fordi man vil betale sine gamle skat, nå det var ikke det der egentlig var tråden. ER DET RIMELIGT AT BETALE FULD SKAT TIL DANMARK når man er bosat i Thailand, f.eks. som jeg gør af min invalidepension (privat) intet ud over til mit ølforbrug i en måned her i Thailand fra den offentlige pension, og jeg drikker ikke meget haha, også selvom jeg er erklæret 75% invalid. manse |
|
|
Saendaeng |
Lagt på d. 05/11-2007 09:53
|
Rigtigt Manse det er ikke rimeligt at betale fuld skat, når man bor i thailand. Jeg fik skattefritagelse i DK , da jeg flyttede til TH for at arbejde. Nu arbejder jeg for et dansk firma ,men div steder over hele verden. Dermed er jeg fritaget for at betale skat. Vi betale den formelle beløb for vores butik i TH, men ikke af min løn.
Michael B Kristensen
|
|
|
Boes |
Lagt på d. 05/11-2007 10:35
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2688 |
rinpoche skrev: Opsparing til eksempelvis kapitalpension er jo sket med skattebegunstigelse i form af fradrag i skat. Dermed skubbes skattebyrden foran indtil beløbet forfalder til udbetaling, hvoraf der skal svares skat. Og det er uafhængigt at hvor man nu engang opholder sig. Det synes jeg så er rimeligt nok, man kan jo ikke både blæse og have mel i munden. Nemlig Rinpoche! Bare for at give et exempel, så går jeg efter svenske skatteregler.Har klippet alle bånd med landet. Selvom jeg har betalt multi skat i Sverige i 30 år, tager de 25 % skat på alle indkomster inkl. den private pensionsopsparing. Hvis jeg ikke havde "cuttet " alle bånd med Sverige tidligere ville de stadig have bonget mig for 57% af den sidst tjente krone. Efter hvad jeg kan se går lovgivning m.v. ud på at forsøge at holde EU medborgere indenfor EU det meste af tiden ( så de spenderer deres penge indenfor selvfølgelig) "The difference between stupidity and genius is that genius has its limits."
Albert Einstein |
|
Spring til debat: |