Se indlæg
 Udskriv debat
En farang på en thai arbejdsplads
ian
Hej Alle sammen.

Først mange tak for jeres svar, fra mit tidligere indlæg, det er sgu dejligt at der er nogle som gider bruge lidt tid på at hjælpe en... (klap jer selv skulderen) Wink

Nu kommer der endnu et spørgsmål, og nok heller ikke det sidste. har læst mange af indlægene, men det er ofte svært at finde de præcise svar man søgerFrown

Mit spm:

Hvordan ser Thailændere på en, når man arbejder sammen med dem..? er de i møde kommende, eller ? Jeg har en idé om at expats tjener flere penge end thailændere..? 'gøre dette en forskel..? rent hierarkisk mæssigt? Jeg vil nemlig integrere mig så meget som muligt. det skal lige siges at min far bor i Thailand (Jomtien) og er thai gift, så jeg kender godt til at være eneste farang blandt 50 thailænder som ikke kan noget på engelsk.

Jeg skal som tidligere skrevet arbejde for et internationalt forsikringsselskab, (hvis jeg altså for jobbet) og har en idé om at der ikke er mange expats ansat, dels pga. det er meget besværligt pga. arbejdetilladelse osv... Er det et krav at man sproget...?

Jeg ved at jeg tager et stort spring ved at sige en god stilling op i dk, men kan bare ikke forstille mig bo i dk, med dansk kone, svigerfamilien og suppe steg og is... det er livet sgu for kort til...Sad

Så heller hygge i Thailand med noget kanon god thai mad, en kold Beer Chang, og hvem ved, en thailands familie--?

Og Danmark forsvinder jo heller ikke bare fordi man tager afsted.. right?

Tak fordi i har læst mit indlæg, sætter stor pris på jeres gesvar.

Rigtig god aften til jer alle.

Ian

Davs Ian og velkommen til DTW Smile.

Mine egne og bekendes erfaringer med, at arbejde i thailand er det ofte er, meget mere besværligt end hjemme. Da man som oftest ansættes som ledende medarbejder, og dermed bliver hele ansvaret overlagt til én. Og de forventer næsten, man tager alle beslutninger for dem.

De ansattes tempo og arbejdsmoral er ofte langt fra det danske gennemsnit, men arbejdsdagen er også meget lang.

Ens tålmodighed sættes oftest på stor prøve, og man skal dæmpe sit stressede nordiske temperament.

Som farang har man fra starten en langt større status end de lokale chefer.

Et godt sprog gør hverdagen letter og skaber stor respekt.

Et godt sidste råd, hold nallerne væk fra de underskønne kollegaer, da det kun giver problemer på arbejdspladsen.

dsd

Saendaeng
Hej Ian ..
Som Deepseadivers siger er det helt korekt at du vil have større respekt , Og at du få din tålmodighed sat på prøve.
Jeg kan sige at min erfaring som leder på en arbejdsplads i Th har giver mig en hel ny tålmodighed og lært ikke at værer så stresset og tidsfikseret.., Har lært noget fra dem..." Vi når det nok, ellers måske imorgen" Wink
Michael B Kristensen

http://www.globalwindservice.com
huratho
Hej
Ja, det er meget godt det Saendaeng skriver, man lære tålmodighed og hvad man ikke når idag når man MÅSKE imorgen. Hvis jeg får en ordre fra DK til en bestemt højtid, f.eks. påske og varene er fremme i juni. Hvad så. ja, så har jeg mistet en kunde.
Hugo
i195.photobucket.com/albums/z109/huratho/Flagss_1-c.gif

At leve let er ikke ret, at leve ret er ikke let.

Payanak
Du er ved at rode dig ud i noget yderst indviklet og du har ikke det fjerneste begreb om omfanget.
Jeg har nu arbejdet her i 4 aar og jeg fatter stadig ikke der skal 3 thaier til at koerer en trilleboer...
HELD OG LYKKE!!!

xxxx
ha ha Ajarn, det er da nem nok at forstå.. 1 til at skubbe , 1 til at trække og 1 til at fortælle dem hvordan de skal gøre.. Grin Og så har du glemt de 3 afløsere som ligger ovre under træet og venter på det er deres tur. Grin altså 6 mand til en trillebør..

Selvfølgelig kan man forvente et lavere tempo her i th.. pga varmen.. meeeen så varmt er det nu da heller ik..

jeg ved fra et stort firma at de beregner 21 asiater pr en nord europæer, når de laver projekt beregning....
til sammenligning beregner de 3 portugisere.

Som han sagde, de gad sgu ikke at dem til at arbejde for det gav aldrig andet en problemer, men ofte var det et krav i lisitationen at der skulle være lokalt arbejds kraft.
Det lyder selvfølgelig lidt vild, men de gør det jo nok ikke for sjov skyld.. De gør meget i special opgaver og genopbygninger.. f.eks som efter Irak krigen, hvor de dog kom hurtigt nok afsted og blev evakueret igen, da kugler og bomber kom lidt tæt på.
Prøv at se jer omkring i et super marked her ude, det er ufattelig mange ansatte der står og hænger rundt i forretningen..

Vi når det nok / eller måske i morgen... det er jo ikke andet end sløseri og ligegyldighed..
Om arbejds dagen er meget lang.. det er nu meget forskellig, de fleste fabrikker kører med en alm 8 timers arbejds dag, så kan de vælge at tage overtid, hvad mange gør.
Her omkring er der sgu ingen lokale arbejdere / håndværkere der starter dagen før kl 08.00 og de har pakket sammen igen senest kl. 16.30 så de er klar til at smutte kl. 17.00 ( ikke fabrik ) den sidste ½ time bruges til at drikke Lao Khao Smile

le-si

Spring til debat: