Se indlæg
 Udskriv debat
Lønninger for udlændinge i Thailand /BKK
ian
Hej!

Jeg ville høre om, om nogen af jer herinde viste noget om hvor meget man kan forvente at tjene i forsikringsbranchen i Thailand.

Arbejder pt. for et stort internationalt forsikringsselskab, men har bedt om at blive flyttet til Bangkok, skal til samtale i Bangkok i nov mdr.

På forhånd tak for svar.

Ian Smile

ian skrev:
Jeg ville høre om, om nogen af jer herinde viste noget om hvor meget man kan forvente at tjene i forsikringsbranchen i Thailand.
Arbejder pt. for et stort internationalt forsikringsselskab, men har bedt om at blive flyttet til Bangkok, skal til samtale i Bangkok i nov mdr.
Ian Smile

Det er jo svært at svare på...

1.) er du udsendt, eller rejser du bare derud - det afgører vel en del af lønnen... Hvis min chef ville udsende mig jeg er programmør) ville jeg have mange forbehold... Mine hjemmelige udgifter skulle være dækket ind (lejlighed m.m.) - jeg skal have råd til at rejse til DK med jævne mellemrum og jeg vil kunne overleve uden at skulle TÆNKE over at få mest muligt ud af mine Baht...

2.) rejser du ud, uden at firmaet som sådan beder dig, kun spørger om det er noget du kunne ønske dig - så formoder jeg at firmaet forventer du følger den lokale lønpolitik, den (har jeg efterhånden erfaret) ligger som tommelfingerregl på det samme som i Danmark, dog med den forskel at hvis du i Danmark kan oppebære en løn på 40.000 DKr - så kan du forvente ca. 40.000 Baht i Thailand...

Dette er en tommelfingerregl, bygget på spørgsmål jeg har stillet de Thaier jeg kender (da jeg jo også er interesseret i at vide hvad jeg kan forvente) - samt læsning af jobannoncer på internettet... Jeg vil tro at der også kan være forskel regionalt set...

(skulle der være nogen der kan bruge en programmør så går jeg for samme takst som en Thai Wink så send bare en PB for CV)...

.

ian
Mange tak for info.

Jeg har valgt selv at tage til BKK... Smile

Har undersøgt at expats skal tjene en minimums løn på mellem 35-50000 baht. ved ikke om dette er korret... noget at gøre med immigration se link
http://www.thaivi...opic=17127

Hvis jeg får jobbet, skal jeg nok ligge et forhøre mig vedr. om de mangler en programmørWink

Saendaeng
Jeg arbejede på et tidspunkt i Th, men det var som supervisor indenfor powerplants. Men min løn lå på ca 78000 bath i mdr. Men som sagt også mange timer og 300 bath i madpenge hver dag..
Michael B Kristensen

http://www.globalwindservice.com
ubon lynge
saendaeng 300 bath i mad penge om dagen. Hvor meget vejer du Grin
det er hvad nogle har at leve for om ugen der nede.
Nu kender jeg ikke noget til hvad man skal have i løn, men ved da at man skal tænke sig om mere end bare en gang inden man tager og rejser der ned og arbejde.

ian jeg ønsker dig held og lykke og håber du vil få det godt der nede, og opleve hvordan det er at skulle være der altid og ikke bare 4-6 uger på ferie Wink

Ubon.

Pibe

Payanak
Nu er det jo ikke saadan at arbejde for udlaendinge haenger paa traeerne hernede, saa det at finde arbejde er i sig selv heldigt.
Loennen kommer i 2. raekke!

Payanak
Hej Jos_38 (og andre).

Gider du sende dit CV!

Og hvad skal du have for at lave en simpel hjemmeside?

Saendaeng
Madpenge var det såkaldte beer-lierng. jeg kag kan leve for 100bath om dagen hvis det skulle værer....Wink
Michael B Kristensen

http://www.globalwindservice.com
xxxxxx
ajarn skriver Og hvad skal du have for at lave en simpel hjemmeside?
hvad er en simpel side send et pb til mig hvad du forventer

Spring til debat: