Se indlæg
Parebol indstilling
|
|
kylling |
Lagt på d. 06/09-2007 19:38
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 789 |
Jeg har nu knoklet med en ny parebol i 2 dage og ikke finde sirius, jeg har købt en sat finder men kan ikke få den til at virke??? Har nogle her på siden en nem måde at gøre det på Det nemmst er at ringe til en antennemand det ved jeg godt, bliver nok også løsningen Men forstå mig ret jeg er irreteret over jeg ikke selv kan MVH Kylling |
|
|
pdrhan |
Lagt på d. 06/09-2007 19:48
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1323 |
Hmm der er mange ting i det...som fingerregel siger man at din skærm skal have et frit udsyn til solen hvor den står når klokken er 12 hældningen på skærmen skal være 26-27gr mener jeg det er - der burde være en gradviser på beslaget.....den nemmeste måde er at tilslutte dit tv og reciever , sæt reciever til der hvor du kan se din signal styrke og kvalitet og så er det bare at dreje parabolen ganske ganske stille og roligt mens du holder øje med signalstyrken...ps din sat reciever er sat rigtigt op mht de forskellige parametre på sirius ik? Flyver SQ til SIN og BKK - altid! ;-)
|
|
|
kylling |
Lagt på d. 06/09-2007 20:08
|
Jeg har købt en viasat pakke så det er den jo skal man mene Kylling |
|
|
Zombie |
Lagt på d. 07/09-2007 06:50
|
Øvet medlem Antal indlæg: 118 |
Hej Kylling Hvis du har fået indstillet den rigtige elevation skal din satfinder give masser af udslag når du drejer parabolen da der er mange sattelitter deroppe, til at finde den rigtige kan du bruge et kompas. For at satfinderen virker skal den tilsluttes mellem parabol og reciveren, som skal være tændt, da satfinder får strøm fra reciveren. Hvis elevationen er indstillet rigtigt og du ikke får nogen udslag på satfinderen skal du til at fejlfinde. Mulige fejl er, kabel kortsluttet (skru kabel af og mål med Ohmmeter), kabel afbrudt (mål igen med multimeter), LNB defekt eller satfinder defekt. Her er også lige et link til dig: http://www.digita...ticleID=10 |
|
|
kylling |
Lagt på d. 07/09-2007 07:52
|
Hej Zombie en rigtig god side tak for det, har ikke selv kunnet finde men en masse andre skodsider |
|
|
Novicen |
Lagt på d. 07/09-2007 08:07
|
Øvet medlem Antal indlæg: 143 |
Hej Kylling Jeg har ikke forstand på de dele... Men én af mine venner har netop hjulpet os med at kunne se thai-tv. Parabolen skulle stå på 13 grader Øst - Og så virkede det. Vi fik 1350 programmer, hvoraf de fleste selvfølgelig ikke kan ses, da det er betalingskanaler. Men det blev til 2 thai-kanaler: Én "Buddha-kanal" og T-ITV, som er en blanding af alt muligt... Satelitten hedder Hotbird. vh Novicen Hvis dit liv var en film - Gad du så selv at se den i biografen?
|
|
Spring til debat: |