Se indlæg
 Udskriv debat
Mere toldfri shopping på rejsen

http://www.busine...106050770/

bamsen

ja det er uden tvivl en god nyhed, men på den anden side så var 1300 kr nok for mig, hvis jeg bare holdte mig til lotus og bigCGrin

Fremover må du købe tøj, sko og elektronisk udstyr for 3.200 kr. uden at skulle betale told og afgifter, når du har været på ferie uden for EU – og skal stå til regnskab i tolden.

Told- og afgiftsfri shopping
Nye EU-regler betyder, at du fremover må hjembringe varer til privat forbrug for ca. 3.200 kr. (430 euro), når du rejser via luft eller vand fra et ikke-EU-land til et EU-land. Rejser du via jorden, er det ca. 2.200 kr. (300 euro). Eksempler på varer er tøj, sko, sportsudstyr, elektronik, smykker eller kunst. Reglerne træder sandsynligvis i kraft fra årskiftet.

I dag må du medbringe varer til privat forbrug for 1.350 kr. (175 euro), når du vender hjem fra rejse i f.eks. USA eller Kina.

Cigaretter, spiritus og parfume har egne begrænsninger og tæller ikke med i dette beløb.

Medbringer du varer for mere end 1.350 kr., skal du betale told og afgifter på ca. 30 procent af varens pris. Ellers risikerer du en bødestraf på ca. to gange det beløb, du skal betale i told og afgifter for varerne.

Tager du personlige ejendele med, når du rejser ud af EU, kan du tage dem hjem igen uden at betale told og afgifter. Men du skal kunne bevise, at du har købt dem i eller medbragt dem hjemmefra. Det gælder f.eks. ure, smykker, mobiltelefoner, digitalkameraer, pelse m.v.

Når du rejser internt i EU, kan du tage varer med til eget forbrug uden at betale afgift.

Kilde: SKAT
Redigeret af d. 05/06-2007 17:55

Spring til debat: