Se indlæg
 Udskriv debat
Køb af udstyr til snorkling.
Hej,

jeg har tidligere set, at der er nogle herinde, der ved noget om dykning m.m.

Mit spørgsmål går på køb af et par svømmefødder til snorkling:

Skal svømmefødderne sidde meget stramt, når man prøver dem " tørt " i butikken. Jeg har en ide om, at når de bliver våde så sidder de noget løsere ?

Der er ikke nogen i butikken, der kan rådgive mit. ( det er et stormagasin )

Mvh. hn

tuktuk
Hejsa

Prøv at sende en PB til Dykkerper han burde vide noget om det.....

www.tuktours.dk
prasat
de skal sidde stramt, man kan få nogle man selv spænder til men de er også noget dyrer men også langt bedre

prasat

prasat skrev:
de skal sidde stramt, man kan få nogle man selv spænder til men de er også noget dyrer men også langt bedre

prasat

Tak for tippet.

Jeg skal en tur til Koh Chang, jeg kører senere i dag.

De svømmefødder, jeg så i stormagasinet, sad ikke alt for stramt, så jeg vil nok i stedet prøve at finde et passende par dernede, jeg ved der er mindst en butik, der handler med dykkerudstyr, måske er de noget dyrere, men så kan jeg jo også regne med at kunne bruge dem.

mvh. hn

rinpoche
Jeg bruger aldrig svømmefødder når jeg snorkler, de fylder uforholdsmæssigt meget i bagagen og jeg synes de er helt overflødige. Men smag og behag Smile

rinpoche skrev:
Jeg bruger aldrig svømmefødder når jeg snorkler, de fylder uforholdsmæssigt meget i bagagen og jeg synes de er helt overflødige. Men smag og behag Smile

Ja, nu bor jeg i Thailand og kører selv til Koh Chang, så jeg har plads nok til bagagen. Hvis jeg skulle rejse med fly først, ville jeg ikke medbringe dem.

Men det kan da godt være du har ret, jeg har heller ikke stor erfaring med sådanne "fødder", men jeg tænkte, at hvis jeg snorkler på 4-6 meter dybde og opdager et eller andet på bunden, som jeg vil se nærmere på så kunne jeg hurtigere komme derned med svømmefødder på, og også nå længere omkring inden jeg igen skulle op til overfladen.
Redigeret af d. 04/04-2007 12:39

Good for Falang
Jeg bruger altid en uges tid på snorkling i det sydlige, når jeg holder ferie i Thailand.
Hvis finnerne kun skal bruges til snorkling, skal du købe helfods finner (svømmeføder).
Når du prøver dem i butikken må de ikke sidde super stramt, vores fødder udvides efter et stykke tid i vandet.
Finner med hæl rem er stærkere, koster mere og har plads til dykker strømper.

Good for Falang Cool

Spring til debat: