Se indlæg
Another One Bites the Dust.. Dansk Dødsfald
|
|
Pescator |
Lagt på d. 06/12-2004 08:27
|
Øvet medlem Antal indlæg: 329 |
En bekendt af mig - Søren - flyttede til Thailand iår for der at nyde sit otium, da han var blevet tilkendt invalidepension. Hvad der skulle have været hans gyldne år, kom ikke til at være længe. Sidste uge blev han kørt over og døde umiddelbart efter. Det er godt nok noget "nemmere" at komme galt afsted i Thailand end i DK. mvh Michael ถามเมียไปทำไมอยากรู้อยากเห็นหรือ
|
|
|
bahtman |
Lagt på d. 06/12-2004 08:58
|
Øvet medlem Antal indlæg: 199 |
endnu en s:ee-lverlige historie trafikken er meget farlig i thailand, uofficelt regner man med at der er 1.500.000 tilskadekommednde i den thailanske trafik, pr. :aa-lr, ligesom der er omkring 13.000 som d:ee-lr. 5-10 procent af ulykkerne sker i sonkrang ugen i april. motorcykler har i:ee-lverigt ret til at k:ee-lre p:ee-l fortovet, hvis der er formeget trafik p:aa-l vejen ! Redigeret af bahtman d. 06/12-2004 08:58 |
|
|
Pescator |
Lagt på d. 06/12-2004 09:15
|
Det må du nok sige. Jeg hørte også for ganske nyligt omkring et andet dødsfald, det er godt nok nogen tid tilbage, men hørte først om det sidste uge. Min kammerat har været plejer for en scleroseramt dansker, der hvert år boede i Sydthailand. Hans afløser - en ung dansker - blev ligeledes dræbt på motorcykel sammen med sin kæreste, blev påkørt af en lastbil i Ao Luk, Krabi. Og derudover, hvor mange kender du og jeg ikke, der blot har været heldige? Altså har været involveret i trafikuheld dernede på motorcykel og bare er sluppet fra det med livet i behold? Det er godt nok ikke så få! Jeg tror ikke at der som turist er noget potentiel farligere end at sætte sig op på en motorcykel. mvh Michael ถามเมียไปทำไมอยากรู้อยากเห็นหรือ
|
|
|
clydehaumann |
Lagt på d. 06/12-2004 10:14
|
Antal indlæg: 1145 |
Jeg er ked af at hoere om din vens doedsfald, men kunne det ikke vaere sket hvor som helst? Og hvad motorcykler angaar saa maa de ikke her koere paa fortovet. At de saa ofte gor det er noget andet. Problemet er at her i BKK kan politiet, .altsaa trafik politiet, intet goere da det er uden for deres jurudiske omraade. BMA's eget politi har dette omraade. Dem med de gronne skuldermaerker. Igen jeg er ked af hvad der er sket, men lad nu vaere med at faa det til at se ud som det er Thailands skyld |
|
|
Pescator |
Lagt på d. 06/12-2004 10:26
|
Hej Clyde, Det kunne som du selv siger være sket hvorsomhelst. Og jeg forsøger ikke at få det til at se ud som det er Thailands skyld, enhver der færdes i trafikken herhjemme som der gør det på eget ansvar. Men jeg tror heller ikke du vil bestride, at det er farligere at færdes i trafikken i Thailand end i DK? Statistikken taler sit tydelige sprog. At så mange turister tilmed lejer megamotorcykler uden kørekort ejheller kendskab til at køre en sådan djævel, kører rundt med en ordentlig S... på og så tilmed skal navigere i uvant venstrekørsel er en spængfarlig cocktail. Man kan absolut gøre sit til at formindske risikoen betragteligt. mvh Michael ถามเมียไปทำไมอยากรู้อยากเห็นหรือ
|
|
|
bahtman |
Lagt på d. 06/12-2004 10:27
|
Øvet medlem Antal indlæg: 199 |
er du sikker p:aa-l at motorcykler ikke m:aa-l k:ee-lre p:aa-l fortovet jeg har alts:aa-l h:ee-lrt noget andet. motorcykler k:ee-lre overalt p:aa-l fortovene selv politiet k:ee-lre p:ee-l fortovet Redigeret af bahtman d. 06/12-2004 10:27 |
|
|
MisterM |
Lagt på d. 06/12-2004 12:36
|
Øvet medlem Antal indlæg: 471 |
Færdselsreglerne er også lidt specielle i Thailand Motorcycler må køre på fortovet men det skal være med forsigtighed Desuden må de normalt også køre i både højre og venstre side af den modgående trafik Så på en vej kan man sommetider se trafik i 6 retninger Jeg vil lige sige at det er meget nemmere at køre bil |
|
|
clydehaumann |
Lagt på d. 06/12-2004 14:37
|
Antal indlæg: 1145 |
Forst til Michael. Vi er enige. Ja jeg er sikker paa motorcykler ikke maa kore paa fortovet. 100% sikker. Men som der siges alle ogsaa politiet gor det. Mr. M. laes de Thailandske ferdselsregler. de er ikke saa forskellige fra de internationale som en umiddelbart skulle tro, forskellen er at ingen her, heller ikke politiet, kender dem. Der er kun meget lidt undervisning i at kore, hvis nogen i det hele taget. Reglerne er der dog og de er ikke forskellige fra internationale regler. Var de det ville Thailand ikke kunne udstede internationale korekort og det kan Thailand. For at kunne sette er der visse konventioner der skal vaere overholdt. Clyde. |
|
|
MisterM |
Lagt på d. 06/12-2004 15:45
|
Øvet medlem Antal indlæg: 471 |
clydehaumann skrev: Forst til Michael. Vi er enige. Ja jeg er sikker paa motorcykler ikke maa kore paa fortovet. 100% sikker. Men som der siges alle ogsaa politiet gor det. Mr. M. laes de Thailandske ferdselsregler. de er ikke saa forskellige fra de internationale som en umiddelbart skulle tro, forskellen er at ingen her, heller ikke politiet, kender dem. Der er kun meget lidt undervisning i at kore, hvis nogen i det hele taget. Reglerne er der dog og de er ikke forskellige fra internationale regler. Var de det ville Thailand ikke kunne udstede internationale korekort og det kan Thailand. For at kunne sette er der visse konventioner der skal vaere overholdt. Clyde. Hej Clyde Du har ret i at Thailand opfylder de internatione regler angående ferselsregler. Og hvis man følger dem er man godt hjulpet Men på grund af deres U turns må man godt køre imod færdselsretningen for en kort strækning Man skal passe på for føreren af en bil vil normalt kikke til højre for at chekke for fri bane og køre frem Derfor hold til venstre for den modkørende trafik og drej så til højre når der er fri bane |
|
Spring til debat: |