Se indlæg
Mindst 20 såret i bombeeksplosion i Thailand
|
|
Lagt på d. 28/10-2004 16:59
|
|
Begynder Antal indlæg: |
Mindst 20 såret i bombeeksplosion i Thailand En bombeeksplosion sårede torsdag mindst 20 mennesker i den sydlige thailandske provins Narathiwat, hvor 85 menesker døde i uroligheder tidligere på ugen. - Der skete en eksplosion omkring klokken 14. Vi ved endnu ikke, om nogen er blevet dræbt, men omkring 20 personer er såret, siger en lokal politibetjent. |
|
|
surin |
Lagt på d. 28/10-2004 19:41
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 938 |
ja det skulle ikke forbavse nogen at muslimerne vil til også at ødelægge thailand |
|
|
isaan |
Lagt på d. 10/11-2004 07:24
|
Øvet medlem Antal indlæg: 289 |
hej nej de gør da ihvertfald et forsøg må man sige , men militæret griber hårdt ind mod dem så det er og bliver ikke let for de muslimer hvilket heller ikke gør noget , de er ved at indvadere hele verden efterhånden varer ikke længe inden vi skal have moske i Dk også , nu har de da i første omgang fået lov til at få en muslimsk gravplads vh.isaan |
|
|
Leif |
Lagt på d. 13/11-2004 07:52
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 78 |
Det er hverdag herude, i sydthailand er der dog værre på grund af muslimerne som også herude opførrer sig idiotisk.. Men over hele Thailand er mord, vold bare noget som man lever med. Ingen interesserer sig synderligt for det. Sikkert af gode grunde, for det er som regelen mafia arbejde og hvem har lyst til at blive uvenner med dem. I den forbindelse er det interessant at mafian ofte er det lokale politi. Ligesom her i Khoktum.. For en måned siden blev en soldat banket til døde med baceball køller mindre en 10 km herfra, mange mennesker stod bare og så på, men bagefter var der ikke en som kunne beskrive morderne. En anden meget brugt metode er at smide noget ud på vejen, når så en uheldig traffikant stopper for at fjerne lortet, bliver han overfaldet og frarøvet alt... I januar måned skød politiet på hinanden inde på politistationen, de var røget i totterne på hinanden på grund af fordelingen af noget narko.. Alle ved det men ingen siger noget hvis de bliver spurgt offentlig. Alle her ved at politiet er pilråddent, men hvem vil fortælle det og dø. Det er politiet som styrer narko markedet i området her, vores Gamnan er den tidligere Narko baron, men på trods af det vandt han posten som Gamnan ved sidste valg.. Vandt er vel så meget sagt for der findes ikke frie valg her i Thailand, det er en parodi og styret af penge, før valget render de rundt og deler penge ud til samtlige husstande. Og den som tilbyder mest vinder. Var der nogen som tænkte uland... Ja Thailand er et uland når man kommer udenfor bkk`s bygrænse. Men det kan vi så bruge til vores fordel.. |
|
|
Nuk |
Lagt på d. 13/11-2004 18:03
|
Øvet medlem Antal indlæg: 179 |
Leif siripot !!!!!!!!!!! Dig din amatør farang , hvad fan' ved du åbenbart hvad der sker udenfor Bangkok ?????????????? Du snakker og røven går , det er muligt at du bor i Bangkok , men kom ud i provinsen og oplev det , inden du udtaler dig så konkret !!!!!!!! Det er kun komplette idioter der aldrig skifter mening
|
|
|
oleskyum |
Lagt på d. 13/11-2004 19:27
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 716 |
Hej Nuk og Leif. Jeg vil ikke kommentere, hvem der har ret men rette en appel til jer og alle andre. Hvorfor skal sproget ned på det plan? så snart der er uenighed om et debatemne. Prøv dog at vise alle nye brugere, af vores ellers gode side, hvor det gerne skulle være en hjælp til alle, at vi kan forøge forståelsen for vores forskelligheder og fasinationen af Thailand. Eller har jeg misforstået noget? |
|
|
Nuk |
Lagt på d. 14/11-2004 03:57
|
Hejsa Ole !! Selvfølgelig har du ret , Hvad er det for et sprog jeg fører ?? Jeg var oppe og ringe hele dagen igår , og det kom så til at gå ud over Leif . Jeg beder jer undskylde , og håber på mange gode debatter i fremtiden !! MVH John. Det er kun komplette idioter der aldrig skifter mening
|
|
|
Leif |
Lagt på d. 14/11-2004 07:11
|
Hej John jeg ved godt du har sagt undskyld. så ok....... Men jeg fatter slet ikke dit udfald, for det fremgår da ellers ret tydelig at jeg bor i Khoktum. Som ligger 170 km nord for BKK. Og det var på politistationen i Khoktum de skød på hinanden. De har også fosøgt sig her med deres beskidte adfærd, første gang krævede de 20.000 for at finde mine stjålne ting og anden gang foreslog de at jeg betalte 500 om måneden, så slap jeg for flere besværligheder.. Jeg fortalte dem.. Police Khoktum bøh, bøh mag. og hvis det ikke stoppede kunne vi se hvad turist politiet havde at sige til det.. Siden har jeg ikke hørt fra dem. Selv da de stoppede mig i en razia og både tabian og forsikring var udløbet, gav de mig ikke så meget som en påtale. Og det med overfaldene, så har der altså det sidste år været 3 på strækningen herfra til Lopburi ( 20 km ) Og jeg glemte helt at på samme strækning blev en motorcykel taxi chauffør skudt og frarøvet dagens omsætning da han stoppede hjemme. Også her det sidste år. Soldaten som blev banket ihjel er ca en måned siden....... Og det med de knap så frie valg, jae vi fik da 1200 bath ud af det. Og vores beskidte Gamnan, det må du gerne fortælle ham jeg har sagt, for det ved han jeg mener og jeg har fortalt ham det, sidst han kvajede sig foreslog jeg at han talte med en advokat og ITV, så skulle vi pludselig drikke Laokao og trykke hånd .. Han har altid 2 bevæbnede vagter omkring sig fordi der har været flere attentater mod ham... så det var såmænd bare lidt af det jeg har oplevet herude det sidste år.... |
|
|
Nuk |
Lagt på d. 14/11-2004 07:40
|
Hej Leif !! Det var nu ikke dit indlæg som sådan , der fik mig til at overreagere , men den nederste linie i dit indlæg . Noget med uland udenfor Bangkok. Ha' nu en god week end !! Det er kun komplette idioter der aldrig skifter mening
|
|
|
kaj |
Lagt på d. 14/11-2004 11:20
|
Begynder Antal indlæg: 3 |
hej Leif STORT velkommen tilbage ! Til alle jer andre kloge hoveder Leif er en af de ganske få her på debatten der virkelig ved noget om thaier og thailand , så prøv at komme ud af jeres drømme verden ! Men ! Leif har du fået thai-kuller ?? Hvis du virkelig siger og gør som du skriver her på siden ,så er der vist ved at blive meget VARMT i khoktom og omegn ! Hej fra Kaj thailand = verdens største cirkus (se)
|
|
|
dkjohnt |
Lagt på d. 14/11-2004 11:52
|
Øvet medlem Antal indlæg: 273 |
Det er tydeligt gennem det Leif skriver at han bor herude, for sådan er det bare, om man kan lide det eller ej. Det er alle steder politiet er korrupt. Her i Ranong er det sådan at når den lokale sherif skal bruge penge, så får han bare sine betjene til at lave razziaer alle steder, hvor man får bøder for f.eks at køre over for rødt lys, at overhale steder hvor det ikke er tilladt...selv om man ikke har gjort det - men man betaler bare, for man orker ikke nogen problemer som udlænding. Razziaerne kører en uges tid, og så deles byttet mellem sheriffen og betjente. I pattaya er det helt slemt. Her tager politiet osse de unge med narko, og sælger det så selv bagefter. De fleste barer der ikke er ejet af politiet, betaler uhyrlige summer for at undgå problemer. Organiserede mord på "rige" udlædinge kamufleres som selvmord hvorefter indstående i mandens bank deles mellem politi og kone. Så Thaier er i mine øjne, for det meste ikke til at stole på. Jeg siger ikke alle, for selvfølgelig er der osse gode imellem, men jeg vil tro forholdet er 10:1. Det ligger til dem at snyde og bedrage, også indenfor deres egne familier. De føler ikke det er forkert, for det er så normalt og almindeligt at det er en livsstil. Det er værst i landområder og hænger sammen med dårlig opdragelse og dårlige skoler. Jeg tror man skal bo her for at se det, men jeg ved mange herboende vil give mig ret i ovenstående, og man kan så spørge sig selv om hvorfor vi så alligevel bor her?? Og det er fordi at holder man sig for sig selv, og ikke blander sig i noget, så er her ganske rart og billigt. Så for alle dem der kunne tænke sig at leve og bo her. Vær forberedt på oplevelser du ikke kunne drømme om ville ske. Boet i Thailand - Cambodia - Myanmar siden 1994, heraf 8 år som guide.
"If you havnt been - you havnt live" |
|
|
Leif |
Lagt på d. 14/11-2004 17:23
|
Hej Kaj... Njae jeg ved såmænd ikke om jeg har fået kuller men jeg var bare ved at være mere end træt af alt bøvlet og røvhullerne.. Så jeg havde jo ikke så mange andre muligheder end at flytte til byen - eller føje mig og betale prisen, eller vise at jeg var den stærkeste. Selvom det er en udbredt holdning at man skal gøre som Thaierne og helst ikke gøre dit og dat.... Det kan være rigtig nok, men bare slet ikke her ude på landet, for som nævnt så er de uhyre dårligt uddannede og har en adfærd som de færreste vil kunne sætte sig ind i, før man har boet her et stykke tid.. Det er ganske enkelt den stærkeste der bestemmer, sådan rent bogstaveligt. Men ser det ikke når man kommer på 14 dages ferie, for de er verdens bedste skuespillere. Og jo Politiet kunne have givet mig en bøde på 8 - 10 tusinde for at udtale mig som jeg gjorde, men jeg var rasende og de havde jo beskidte fingre.. Den ene klovn havde den frækhed at stige ud af bilen og uden så meget som at hilse, sagde han... Vil du tilbage til Danmark og så spørge efter at se mit visa.. og så var mit pis allerede tæt på at koge... De ved alle at jeg har visa, for politiet har jo lavet rapport til emigration office.. Og de har set den så mange gange at papiret næsten var sort... og da de så vendte mig ryggen og kun talte med konen kogte jeg over og de fik en forelæsning i alm høflig optræden inden jeg kaldte dem for nogle beskidte røvhuller ok jeg kan ikke tale så meget Thai endnu, men de forstod hvad jeg sagde. hele affæren skyldes at jeg var nød til at vise tænder for at være her, så vi anskaffede en 9 mm mauzer og Gamnan lavede skemaet til kommune kontoret i Lopburi.. Men han ringede inden vi ankom og fik dem til at afslå at give tilladelse.. Nå så efter at have undersøgt mulighederne afleverede jeg den tilbage til sælger, for ikke at blive taget med den... Og ganske rigtig den lort ringede efterfølgende til politiet og sagde jeg havde en ulovlig pistol. Jeg ved det er ham, for en af betjentene har fortalt det.. så han har en lille gave tilgode... så nu må jeg klare mig uden pistol, men min lille vovse er efterhånden kommet til at veje 45 kg.. hun kan godt få alle til at blive i deres bil, indtil jeg går ud og siger... mai gat .... hun er da ellers meget sød, om dagen.... ( rothweiler ) Det er ikke løgn, der kan skrives en bog om alt det tåbelige de har forsøgt sig med her det første år, både udefra , men så sandelig også konen og hendes familie. børnene har været ude ved familien i hele denne uge, jeg ved faktisk ikke hvorfor, for jeg får sgu aldrig noget at vide.. Vi hentede dem så her til aften og ganske som jeg havde forventet var de møgbeskidte og havde ikke set vand hele ugen.. Men det er ikke det værste, pigen havde fået et sår på maven.... Hvad gør man så, jo da man klister en af de store plastre på som efter sigende skulle virke smerte lindrende, men hun klagede over det gjorde ondt så jeg måtte jo lige kikke... Da havde jeg sgu nært brækket mig, for efter en uge indelukket var der gået mider i såret og ja så var det afsted til klinikken. Vi er kun 170 km fra Bangkok, men jeg kan garantere for vi er ude på landet.. john... ja du kan have ret i at det måske ikke er formåls tjenlig at fortælle om alle de skøre ting her på siden, da ikke ret mange vil kunne sætte sig ind i hvad det rigtige Thailand er... Men på den anden side så kunne det være en eller anden skrev sig det bag øret og så slipper for bare lidt af bøvlet.... ps. jeg har lige i dag opdaget at danfarm.com stadig virker, selvom den skulle have været betalt for længe siden..pu ha der lå 1156 mail i indbagge efter 2½ time... Så jeg skal prøve at få postet et par billeder så i kan se hvad jeg går og roder med... |
|
|
kaj |
Lagt på d. 14/11-2004 18:07
|
Begynder Antal indlæg: 3 |
Hej Leif : jeg har selv boet i thailand flere år så jeg ved udemærket hvad der foregår , jeg har selv haft ørene i maskinen et par gange,og det var bestemt ikke min egen skyld ! Næ såmænd det sædvandlige sladder og løgne og misundelse ! Men Leif husk de glemmer ikke !! Så en dag du mindst venter det så komme de igen ! Og forøvrigt kan de ikke fordrage falanger men det ved du jo alt om. Hvis jeg var dig ville jeg pakke sydfrugterne HURTIGT ! og flytte til den anden ende af Thailand uden at fortælle nogen hvorhen ! Til noget helt andet ,, Kan du oplyse nogen priser på byggematrialer iøjeblikket jeg tænker på gasbeton sten , beton , cement tagplader o.s.v. Take care hej fra Kaj thailand = verdens største cirkus (se)
|
|
|
Leif |
Lagt på d. 15/11-2004 07:03
|
Ja jeg ved godt de har det med at gemme på det negative herude... Men . det er ikke noget jeg normalt går og praler med, jeg har et par Esser på hånden... Jeg kender en lokal Mafia mand ret godt Vi havde en masse bøvl med strøm i starten og venter stadig på at få vores egen tilslutning... Det blev bla brugt som afpresning og de slukkede for strømmen osv. Men hvad de ikke viste var at den dumme farang kendte Lek ( mafiamanden ) jeg flyttede min kabel ud til ham.. 800 m herfra. De forsøgte at overtale ham til ikke at give mig strøm, men han forklarede dem at det ikke lige kom an på om det var en Thai eller en farang.. Men en ven.. Men lortet var langt fra overstået og for nogle måneder siden fortalte jeg så konen at hvis det lort herinde ikke fik en ende så ringede jeg til Kiat i Bkk så kunne han få lov til at rydde op i denne lopperede. Da så hun sjov ud i hovedet, den tossede farang havde et tlf. nr. til Patpong mafiaen.. Og da hendes mor bor I BKK, ved hun godt at det er nogle beskidte drenge, hvis man er uvenner med dem. Og jeg er 100% sikker på at de fleste her oppe ved det nu, for en Thai kan ikke holde på en hemmelighed længere tid end det tager at åbne munden. Hun tror Kiat har to kuverter, en han skal åbne hvis jeg ringer efter hjælp og en han skal åbne hvis han ikke kan finde mig ( død ) om han har... ??? Efter den tid er de slet skjulte trusler ophørt og de udefra kommende problemer er stort set ophørt... Selv i en forretning hvor de før uden at blinke forlangte dobblt pris, får jeg det nu til den rigtige pris..... yes det var måske en god ide med sådan en prisliste. det vil jeg prøve at arbejde lidt på, så kan vi jo lige høre Kim om det var noget han kunne finde plads til på siden... Det kunne spare mange for at betale nogle vilde priser for jord - hus herude... Gasbeton blokke 20 bath.. jeg har ikke den eksakte størrelse, men jeg vil tro de er 50 x 30 x 10.. Så vidt jeg husker vejer de 7 kg. Færdig beton med nødder ( små sten ) 1.200,- per kubikmeter Cement, det er lidt af en hovedbrud. men prisen svinger fra 85 til 120 bath for 50 kg. Det kan man godt bruge, men skal man feks. bruge det til at pudse vægge med, skal der tilsætnings stof i. Det samme gælder hvis det skal være vandtæt osv osv.. Det er for at lave en kunstig lav pris på en sæk cement. Gabyrn... Tagplader, jeg kan ikke huske det. Men græs tag koster 25 bath kvadratmeter. Pigtråd 234 bath for 50m Koram.. ( cement pæle ) 45 bath per sok.4 tommers tykkelse. (sok = ½ meter ) funda blokke 2½ bath, men man skal lige være opmærksom på at de ofte er af meget dårlig kvalitet. Sand 300,- per kubik meter søm - skruer - ståltråd osv er kilo pris og den er pt. ca 20,- bath kilo Vinkelsliber af god kvalitet.. ca 3½ tusinde.. kineser lort 500,- blande maskine ( cement ) ca. 10.000,- ( harald Nyborg DK -- 8/900,- ) Den normale bygge pris herude svinger fra ca. 3.500 til 5.000 per kvadrat meter.. Alt afhængig af om man skal have guld vandhaner eller ej. En Thai style hus. ( på landet ).. 1500 - 2000 bath hvadrat meter. |
|
Spring til debat: |