Se indlæg
 Udskriv debat
Har du ingen penge og er på røven i Thailand, vil din regering sansynligvis skide dig et stykke
Draaben
Den Findske ambassade, systes: det er bedre at du sidder og rådne i et Thailandsk fængsel , end at hjælpe dig ud.
For det koster jo penge!!!
I norden tager vi , vores mellemøstlige flygtninge mere seriøse, end vores landsmænd der er kommet i uheld I udlandet.
For omkring 2 år siden, da jeg kom til Thailand , mødte jeg en Finsk statsborger i udkanten af Bangkok hvor jeg boede. Han havede et godt arbejde og tjente til dagen og vejen.
Firmaet lukkede lige pludesilig sine aktiviteter i Bangkok, og kunne ikke betale løn.
Min bekendt blev i området og ventede i håb på sin løn, men den kom aldrig.
Faktisk fra den dag, har han levet på må og få.
I sidste uge blev jeg kontaktet af de Thailandske imigrations myndigheder, der fortalte at en mand fra Finland meget gerne ville tale med mig.
Jeg kontaktede imigration i bangkok, og de fortalte de havede ham der, han var flytte til Rayong hvor han havede fået arbejde, og var blevet fanget af politiet, fordi hans arbejdstilladelse var udløbet.
Jeg kontaktede straks den Finske ambasade, som smed røret på, da jeg spurgte om de Evt. Kunne hjælpe.
Er det anmenligt at ambasader bare smider røret på, når folk søger om hjælp?
Mit spørgsmål er så: vil den Danske ambasade gøre det samme???
Hvis ja hvor mange sidder Danskere sidder der så i Thailandske fænglser, og venter på at komme hjem?Sad
Med venlig hilsen Frank
Beer is proof that God loves us, and want us to be happy.

Nui
Hej Draaben.

Det er et interessant spørgsmål du stiller.
Jeg håber selvfølgelig at svaret er INGEN, men.......

Wink

lindegaard
Draaben: er der sket noget videre i sagen?? har du talt med Finnen?
omne ignotum pro magnifico
"everything unknown appears magnificent"

nicefarang
En anden ting:

Hvor mange danskere opholder sig i det sydlige Thailand med bomber, halshugninger og hvad ved jeg.

Suk Rak Ning
Jeg syntes at det er noget ævl, hvis man bosætter sig i et land som TH. om man arbejder eller man er på en lang ferie, ja så så må man lave en lille opsparing og sørge foe for at alt er i orden hvis ovennævnte sker så man kan komme hjem, hvis ikke ...........ja så må man jo bide i det sure æble.........................

Suk...................Cool
i146.photobucket.com/albums/r270/Poolsawas/cooltext78887913.gif

Vogt dig for kopierne - jeg er en original

rinpoche
Har du ingen penge og er på røven i Thailand, vil din regering sansynligvis skide dig et stykke

Jeg synes ikke helt din overskrift afspejler situationen. Manden har begået et lovbrud og sidder følgelig i fængsel som følge heraf.
Hvad synes du at ambassaden pt skal foretage sig? Få ham ud inden straffen er afsonet?

mvh
rinpoche

Jeg synes ikke helt din overskrift afspejler situationen. Manden har begået et lovbrud og sidder følgelig i fængsel som følge heraf.
Hvad synes du at ambassaden pt skal foretage sig? Få ham ud inden straffen er afsonet?

mvh
rinpoche

jeg læser nu ikke dråbens indlæg som sådan du afspejler det.
manden er blevet taget ved røven herude af et firma og havde fundet et nyt arbejde , at arbejdstilladelsen er udløbet er vel ikke et så stort lovbrud og var eventuelt til at løse med lidt hjælp fra muligvis ambassaden eller anden myndighed

rinpoche
Han er blevet røvrendt, det har du ret i, men det er jo situtationen omkring hans efterfølgende lovbrud uvedkommende.

Lovbruddet er øjensynligvis stort nok til at han skal ind og spjælde, jeg læser din sætning: "løse med lidt hjælp fra ambassaden etc." som du også synes de bør skride ind og få ham løsladt inden han har udstået straffen.
Jeg kan ikke se hvorfor han skal have særbehandling fordi han er farang. Der er mig bekendt ingen instanser (kongen undtagen) der hjælper thailændere ud af spjældet førend de har afsonet deres straf.

mvh
rinpoche

Spring til debat: