Se indlæg
Imprisoned Dane Waiting For Trial
|
|
Robert Kronberg |
Lagt på d. 03/06-2006 13:46
|
Antal indlæg: 3779 |
Hej, Her er historien om James - bemærk at man aldrig skal klage over politiet, det er kun noget, man gør i Danevang [url]www.scandasia.com/viewNews.php?news_id=2448&coun_code=dk[/url] “A 44-year-old Dane has been imprisoned in Southern-Thailand for 15 months charged with arson. The Dane, James Christensen, says he is innocent, but he is still waiting to go to court to prove that,” Danish daily B.T. wrote this earlier this week. During his 15 months imprisoning - five of those months spend in isolation - employees from the Danish consulate in Phuket visited him three times. One of the visits was from the consulates’ driver, who embezzled 15,000 DKK, James’ entire savings, from the imprisoned man. James ended in prison after he was charged with arson. The accusations came following a lengthy neighbour fight, revolving around James feeding homeless dogs and his neighbour, who runs a fighting cock farm, claiming that James’ dogs ate his cocks. Rotten teeth B.T. met the 44-year-old James Christensen in a court building on the prison ground in the southern Thailand. James was clearly marked by his 15 months in the 70-year-old Thai prison. The 190 centimetre high Dane has lost 25 kilo during his stay and his teeth have almost been eaten up by scorbutus (scurvy), a decease James got due to lack of C-vitamin in the prison diet. James calmly explained about his time in the Thai prison. For the first six weeks he was in a solitary cell – 8 square metres and no window. This made James break down, and he was transferred to a hospital. Læs videre: [url]www.scandasia.com/viewNews.php?news_id=2448&coun_code=dk[/url] /Robert Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group - Visum til Danmark - Consular Services Asia "Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman, hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel, men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget." |
|
|
xxxx |
Lagt på d. 03/06-2006 14:46
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1135 |
Hej Nu har jeg ikke laest saa meget om sagen, men bare denne kommentar... ......Her er historien om James - bemærk at man aldrig skal klage over politiet, det er kun noget, man gør i Danevang.......... Det er bare politiet der har den ultimative magt her og de bruger den og misbruger den efter behag.... Den nylige sag i Khonkaen handlede nok desvaerre ogsaa om det.. Jeg fra raadede ham det paa det kraftigste, men jeg naaede ikke at faa svar fra ham om det... Jeg ved baade det lokale politi og turist politiet var blandet ind i en eller anden penge kontrovers med en anden Dansker der oppe. De brune drenge har lige vaeret her i dag og misbrugt deres magt.. koebte en Kylling ( 2 kg ) 2x60 thb... Men mente nu den skulle koste 50 thb.. ikke tale om men de for den for 80 thb. efter en laengere diskution om det Saa ser de heller ikke hvis jeg koerer uden sikkerheds sele, eller gaar og arbejder lidt.. naa ja saadan er det bare....... le-si |
|
|
rinpoche |
Lagt på d. 03/06-2006 21:41
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 5069 |
Puha, grim sag, lyder noget speget. Lyder godt nok som om at danskeren har fået en hård behandling, om han så er skyldig eller ej. le-si, jeg tror ikke der er mange der forstår dine uklare hentydninger til KK sagen, ejheller her. mvh rinpoche |
|
|
xxxx |
Lagt på d. 04/06-2006 02:05
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1135 |
Hej Rinpoche Jeg vidste godt du ikke forstod.. Naa ok saa. Jeg havde en del kontakt med Soeren inden den tragiske haendelse. Og han spurgte mig hvor og hvordan han kunne klage over politiet.. Hvilket jeg bad ham lade vaere med at goere og se om han kunne finde en anden loesning paa hans problemer. Men jeg fik aldrig den lovede opdatering fra ham.. Hans problemer, ud over det jeg allerede har skrevet er det nok bedst bare at lade det vaere, for jeg har kun hans version af sagen.. Og de andre involverede har sikkert en meget anderledes udgave..... le-si |
|
|
rinpoche |
Lagt på d. 04/06-2006 11:17
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 5069 |
Ok, tak for det le-si. rinpoche |
|
Spring til debat: |