Se indlæg
 Udskriv debat
Qatar airways
Jasper
Qatar airways fluver fra Doha til BKK med to forskellige typer fly nemlig Airbus a340-600 og Boing 777-300er.
Er der et af flyene der er at foretrække fremfor det andet.
Vil gerne høre andre oplevelser/gjort erfaring med de to typer maskiner.
Mvh
Jasper

kro90
Hej Jasper
777-300 Flyver også fra København
A380 er en oplevelse, og den eneste der flyver fra CPH med den er Emiraterne, så du bare ombord i A380.
Kim

Girobank
De bruger også dreamliner 787 på ruten
Mae Phim, Klaeng, Rayong
www.maephimproperty.com

Jasper
Jeg har prøvet 380eren, ja det er en behagelig tur men nu er det ikke den type Qatar bruger på de datoer jeg søger på.Jeg skal rejse i næste uge, og de bruger måske kun 380eren i højsæsonen, så derfor er der kun Airbus a340-600 og Boing 777-300er fra Doha til Bkk at vælge mellem. Så var blot interesseret om der er nogen nævneværdig forskel, for jeg kan ikke der er noget på seat-guru. Som også til min overraskelse har de to bagerste sæder som røde, hvilket jeg ikke forstår, for jeg vælger altid en gangplads på bagerste række, jeg synes det er behagelig med kun et sæde ved siden af. Sidst jeg rejste var min rejsekammerat en russisk model som ikke kunne en stavelse engelsk, så gad nok vide hvad hun skulle i Thailand :-)

JohnBKK
Jasper skrev:

Jeg har prøvet 380eren, ja det er en behagelig tur men nu er det ikke den type Qatar bruger på de datoer jeg søger på.Jeg skal rejse i næste uge, og de bruger måske kun 380eren i højsæsonen, så derfor er der kun Airbus a340-600 og Boing 777-300er fra Doha til Bkk at vælge mellem. Så var blot interesseret om der er nogen nævneværdig forskel, for jeg kan ikke der er noget på seat-guru. Som også til min overraskelse har de to bagerste sæder som røde, hvilket jeg ikke forstår, for jeg vælger altid en gangplads på bagerste række, jeg synes det er behagelig med kun et sæde ved siden af. Sidst jeg rejste var min rejsekammerat en russisk model som ikke kunne en stavelse engelsk, så gad nok vide hvad hun skulle i Thailand :-)

Ryglænet kan ikke lænes tilbage, og det larmer fra WC og Pantry, læs endvidere her hvad folk siger om B787 Qatar:

"Beware of all Qatar Airways Dreamliners! To reinforce what so many others have said: Boeing engineers & Qatar Airways beancounters have teamed up to make virtually every 3-abreast economy seat on this 787 aircraft a bad one: AISLES: large power supply box fitted exactly where one leg should be able to extend. MIDDLES: suffer from the usual "battle for armrest space", exacerbated by narrow seat width. WINDOWS: same power supply box problem + have to climb over 2 PAX to get out while being squished by fully reclined seats. ALL SEATS: misery compounded by limited seat pitch in combination with excessive recline of seat in front. Quintessential cattle-class, to be avoided if you can! Will "H.E.", the little guy with the big mouth" who runs this "5"-star airline please take notice of these comments? PS: QR in-flight service is very good, except for the odd practice, for no apparent reason, of waiting 15 minutes to clear trays and serve coffee. Maybe the idea to keep PAX stuck in their seats so FA's can eat their own dinners?"

https://www.seatg..._787-8.php

jens
Ville nok vælge A340-600 da de åbenbart er gået over til at bruge 777 med 3-4-3 sædeindretning på de fleste ruter og iflg seatguru også til bangkok.
Og det betyder næsten lige så smalle sæder som i 787 som jeg ikke kan sige noget godt om, så den skal du absolut nøjes med fra CPH-DOHA hvor der ikke er andre muligheder.
A340 har så lidt ældre sæder og skærme med en kæmpe entertainment boks under vinduessæderne, så vælg et gangsæde i bookingmanageren.
Se billeder her.
https://www.seatg...40-600.php

jens
Havde taget emirates istedet også valgt primært de afgange med A380 mellem Bangkok og dubai.
De kan gøre det til ca samme pris -4439kr hvis man er bare lidt fleksibel med dagene.
Det er meget overskueligt på emirates hjemmeside hvis man vælger fleksibel med+- 3dage.
Og der er i øvrigt ingen entertainment bokse under sæderne i de nyere fly fra emirates.

Jasper
Jeg skal afsted enten den 12 sidst på dagen eller den 13 sep. og hjemrejse 27 el 28 sep
Så min flexibelitet er lidt begrænset.
Ps rejser ikke med Thai, dertil har jeg for mange dårlige oplevelser, så de er uanset pris intet alternativ

jens
Hvis du kan vente til den 14 og tage retur den 28 så kan emirates jo gøre det for 4439kr.
Det er ud fra CPH 15.35 og ankomst 13.15 og retur 02.40 til 13.15.
Der er så en enkelt flyvning med B777 vil du Have A380 på alle 4 flyvninger koster det 400kr ekstra.

Bemærk at næsten alle emirates fly fra Bangkok er efter midnat så det er reelt den 27 om natten returflyet er så du er i CPH den 28 kl 13.15.

Girobank
Overrasket over de mange modeller de bruger: 777,787,Airbus 319,320,321,340 og 380.
Mae Phim, Klaeng, Rayong
www.maephimproperty.com

handy
[quote]Jasper skrev:

Jeg skal afsted enten den 12 sidst på dagen eller den 13 sep. og hjemrejse 27 el 28 sep
Ps rejser ikke med Thai, dertil har jeg for mange dårlige oplevelser, så de er uanset pris intet alternativ[/quot

skægt du næver det med Thai har også haft flere gange små ting med den og synes ikke deres service er noget ud over det sadvanlige tvært i mod ofte sure kællinger ombord som bliver fornærmet hvis man har noget at spørge til ....bliver oftest fortalt der må være noget galt med mig for det er da verdens bedste selskab ...i grupper der omhandler Thailand på fb .

god weekend .

kiml
Okay har også gået i en stor bue uden om dem en del år, men de sidste 3 gange brugt dem, og blevet posetivt overrasket syntes de har oppet sig. Både prismæssigt og servicen. Tager chancen i Oktober igen, prisen okay 4900kr for 6 mdr billet.
handy skrev:

[quote]Jasper skrev:

Ps rejser ikke med Thai, dertil har jeg for mange dårlige oplevelser, så de er uanset pris intet alternativ[/quot

skægt du næver det med Thai har også haft flere gange små ting med den og synes ikke deres service er noget ud over det sadvanlige tvært i mod ofte sure kællinger ombord som bliver fornærmet hvis man har noget at spørge til ....bliver oftest fortalt der må være noget galt med mig for det er da verdens bedste selskab ...i grupper der omhandler Thailand på fb .

god weekend .

[img][/img]

Nongluk
Uha. Jeg er sgu da ked af at høre flere skrive om dårlige erfaringer med thai Airways. Jeg har altid foretrukket dem. Især pga den overdådige service. Har jeg bare været heldig, eller har tilstandene ændret sig? Jeg rejste sidste gang med TA i 2014.
En ting er sjov, noget andet er skægt. Grin

vandango
Nongluk skrev:

Uha. Jeg er sgu da ked af at høre flere skrive om dårlige erfaringer med thai Airways. Jeg har altid foretrukket dem. Især pga den overdådige service. Har jeg bare været heldig, eller har tilstandene ændret sig? Jeg rejste sidste gang med TA i 2014.

Thai Airways er mit absolut forerukne selskab.
Grundet min overvægt er de altid flinke til at finde mig et par ledige sæder, endda én gang fik jeg personalets sædderække så jeg kunne ligge ned og få noget søvn. (B747)
Mad er det samme som de andre selskaber, service er vel også det samme, alkohol serverer de hele vejen til bangkok hvis du opfører dig ordentligt.

Mine foretrukne selskaber er, Thai Airways, Finnair, Aeroflot punktum!
De andre europæiske flyselskaber vil jeg ikke rejse med, da de i første etape flyver væk fra bangkok, og jeg får totalt spat af det.

Rejser ikke med sunni muslimske selskaber, og vil heller ikke mellemlande i sunni lande.

Girobank
Vandango har du prøvet de øvrige selvskaber?

Jeg har prøvet at flyve med en del efterhånden, synes ikke der ret meget forskel på dem.

Mon ikke prisen spiller lidt ind i valget?
Mae Phim, Klaeng, Rayong
www.maephimproperty.com

jc
Helt klart A340.
Boet i Bangkok 1980-1983.

vandango
Girobank skrev:

Vandango har du prøvet de øvrige selvskaber?

Jeg har prøvet at flyve med en del efterhånden, synes ikke der ret meget forskel på dem.

Mon ikke prisen spiller lidt ind i valget?

Ja jeg har prøvet de øvrige europæiske selskaber.

Pris og rejsetid og morgenlanding i BKK vægter jeg højt.

Jasper
JohnBKK skrev:

Jasper skrev:

Ryglænet kan ikke lænes tilbage, og det larmer fra WC og Pantry, læs endvidere her hvad folk siger om B787 Qatar:

Jeg fløj med nordmændende sidst, og der oplevede jeg nu ikke omtalte gener fra bagerste sæde

Jeppe C
Fløj CPH-DOH-HKT med QR og retur sidste år med deres 787'er, og jeg var faktisk positivt overrasket efter alle skrækhistorierne. God IFE, rigtig rigtig god service/forplejning, dejlig afgangstid ca. 10:50 fra CPH og kun et par timer i DOH og derefter videre. Mange snakker om deres sæder.. Jeg er ca. 180cm. høj og alm. bygning. Benpladsen var fin, lidt ala. Thai's, men eneste anke at sædebredden, især når der skal spises, så bliver pladsen godt nok lidt presset, men det er jo heldigvis kun en 2 x 30mins tid. QR har nogle rigtig gode priser ift. Thai og ville ikke tøve med at flyve med dem igen.

Det har selvfølgelig ikke så meget at gøre med A340 vs. B773, men af de to ville jeg KLART vælge A340.

hiks
Har næsten prøvet alle selskaber, bedste service og mad uden tvivl tyrkisk air. Dårligste egypair meget dårlig service. Qartar fra dk, små sæder, men kanon service. Thai air min favorit, gode sæder og direkte. Hvorfor ikke Aeroflot ...billig

Spring til debat: