Se indlæg
Thailand Portalen (version 2004) » Familie, ægteskab og børn » Flytning til Danmark
 Udskriv debat
Rejse til Norge - mens vi venter på familiesammenføring
Foxtrot
Kære Forum-Brødre

Jeg har netop giftet mig med min thailandske kæreste (hustru) og vi har søgt om familiesammenføring.
Kan vi tage en tur til Norge mens vi venter på udlændingestyrelsens afgørelse?

Jeg sidder med det indtryk at det ikke kan lade sig gøre uden at det kræver en masse forudgående papirarbejde.
Før vores ansøgning blev indleveret - rejste vi rundt i Schengen, men det var under de alm. gældende Visa betingelser, som jeg tolker som værende sat ud af kraft i ventetiden.

Håber i kan hjælpeSmile
Tak

Mvh,
Foxtrot

sjusju
Mens hun venter i Dk, kan i ikke rejse nogen steder uden hun har en tilbagerejse tilladelse.
Den vi i typisk først kunne få når hun har fået ophold, men før papirer og prøver er klaret. Der udover skal hun så have et visa til Norge (Schengen) hvilket hun ikke kan få.
Hvis hendes oprindelige Schengen Visa ikke er udløbet burde det være muligt, men spørg Udlændinge styrelsen først (jeg ved ikke om det bliver sat ud af kraft ved aflevering af ansøgning) og få svaret på skrift. Det sker tit at den man snakker med ikke svarer rigtigt.

Foxtrot
Tak for svaret Sjusju.
Jeg prøver at kontakte Udlændingestyrelsen

Mvh,
Foxtrot

Spring til debat: