Se indlæg
Hvad koster en billet til Bangkok normalt?
|
|
krausing |
Lagt på d. 17/05-2017 22:39
|
Begynder Antal indlæg: 4 |
Hej Jeg overvejer at tage til Thailand for første gang i mit liv. Det vil i så fald blive til sommer sammen med min kæreste. Vi overvejer at flyve til Bangkok, hvor vi så vil være nogle dage og så tage videre. Men markedet for flybilletter er mega besværligt. Med Thai Air har jeg fundet priser til lige under 8.000 kr. pr. person, men det virker da helt vanvittigt? Hvis jeg bruger Momondo er prisen 3.800 kr. med Eithad og Air Berlin. Men der er også to stop hver vej... http://www.momond...e&NA=false Jeg faldt så også over Trippy.dk, hvor de skriver, at man kan flyve med ét stop og til kun 3.000 kr. http://trippy.dk/...pr-person/ . Det eksempel er dog med afrejse d.8 juni og hjemrejse d.29. Jeg vil rejse d.29 juni til d.13 juli. Hvad er normalt at betale for en flybillet til Bangkok i sommermånederne? Det virker godt nok meget forskelligt. |
|
|
Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 17/05-2017 23:00
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2627 |
Priserne afhænger især af, hvor lang tid i forvejen, du bestiller. Det bliver nok svært at finde de helt billige billetter så tæt på afgang. Havde du bestilt for et par måneder siden, kunne du sikkert have fået returbilletter hos Norwegian for omkring 3.000 pr. person. Nu er de dyrere end de andre, du har fundet. Bortset fra det, så er sommerperioden ikke den bedste at rejse til Thailand i. Hvis du kun kan rejse på det tidspunkt, så vælg en ferie i Sydeuropa. Hvis du kan vente, så tag til Thailand i vinterhalvåret, hvor vejret er bedre, og bestil så biletterne i god tid. |
|
|
jens |
Lagt på d. 17/05-2017 23:20
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 810 |
Som Kim egentlig skriver imellem linjerne så er det udbud og efterspørgsel der afgør priserne . December til slut marts som er højsæson er dyrest,, for der er det vinter i Europa og normalt tørt vejr i Thailand. Det holdt så ikke stik iden netop overståede vinter hvor Thailand druknede i regn fra december og indtil slut februar. Så rådet med at tage derned til vinter er nu egentlig ikke særlig fantastisk. Og mht priser er det sådan at jo tættere på udrejse du booker jo dyrere er det især ifbm skoleferieperioder. Så de ca 5100kr du kan få billetter til med swisd lige nu er meget fair og rejsetiden ligger på ca 14 timer hver vej så det er jo kun 2-3 timer mere end direkte med thai. Swiss er jo en del af Lufthansa i dag, så det er helt ok. Havde du booket for f.eks. 6mdr siden havde du nok kunnet få billetter til 3500-4000kr. Og vi har altså været i Thailand næsten hvert år siden 1994 i juli måned, og det er minimalt hvad det regner der. Og kan i øvrigt fortælle en billet med thai kostede 6400kr i 94 i juli måned. |
|
|
Girobank |
Lagt på d. 18/05-2017 00:21
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 527 |
Bare til info: vi var i Thailand fra 31. december til 28.februar og fik regn 2 gange om natten. Så det er åbenbart meget forskelligt hvordan vejret er rundt om i Thailand i nævnte periode. Mae Phim, Klaeng, Rayong
www.maephimproperty.com |
|
|
Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 18/05-2017 09:20
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2627 |
Girobank skrev: Bare til info: vi var i Thailand fra 31. december til 28.februar og fik regn 2 gange om natten. Så det er åbenbart meget forskelligt hvordan vejret er rundt om i Thailand i nævnte periode. Der var lidt mere regn på Phuket, omend jeg ikke ligefrem vil sige, at vi druknede. Der var mere regn, end jeg tidligere har oplevet i de måneder, men det vil nok være overraskende, hvis det skulle gentage sig næste vinter. Det er for øvrigt ikke kun regnen, der gør en forskel på juni/juli og fx december/januar, temperaturen er også mere behagelig i vintermånederne. |
|
|
Thaidreamer |
Lagt på d. 18/05-2017 11:38
|
Øvet medlem Antal indlæg: 183 |
Rejser i fra jylland som jegselv Så er klm eller lufthansa altså ok . Med 1 mellemlanding .. Ja og finnair osse Har lige rejst med lufthansa for 5000 kr . Næste gang er i august med thai air men så fra cph .. kampagne billet til 2699 kr |
|
|
jens |
Lagt på d. 18/05-2017 12:22
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 810 |
En anden forskel er jo også at de fleste hoteller koster mellem 100 og 300% mere i vintermånederne kontra juli. Det er også en årsag til vi ikke tager derned i højsæson. |
|
|
Leif56 |
Lagt på d. 18/05-2017 16:30
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 62 |
Det er altid dyrt i sommerferien. Hvis du rykker lidt på den max. rejsetid fx max 31 timer får du de mere interessante tilbud frem fx Swiss til 5100 på de datoer du har angivet. https://www.momon...e&NA=false Leif |
|
Spring til debat: |