Se indlæg
Side 1 af 2: 12
|
Hvem tjener penge til hvem
|
|
sudsakhon |
Lagt på d. 13/03-2017 19:18
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2675 |
Ikke nyheder, men man det sætter alligevel tanker i gang 1.8 mill af os, skal tjene penge nok til at forsørge både os selv samt de resterende 4 millioner -Så kan jeg godt forstå, at der er nogen, der er træt efter arbejde https://www.faceb...=3&theater |
|
|
Nahm |
Lagt på d. 13/03-2017 19:39
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 513 |
sudsakon, Jeg er i samme situation som dig, og hvis ca. samme alder...jeg er også "lidt" træt af at arbejde hårdt hver dag for at betale for hele "gildet" , mange på førtidspention er jo svindlere og kunne nemt arbejde osv. men det er jo nemmere at sende folk som dig og mig på job hver da så de kan få mad i munden gratis hver dag, men hvad kan vi gøre ??? smil og vær glad og dø af arbejdet...vores generation får jo ikke pention før vi er totalt nedslidte. Mvh,
Nahm |
|
|
jh |
Lagt på d. 13/03-2017 21:20
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 700 |
vores generation får jo ikke pension før vi er totalt nedslidte. Ja og eksperterne på området er akedemikere og politikere der har fået det hele forærende hjemmefra og aldrig prøvet at lave en skid.Og de mener man først er nedslidt når man ligger og er død.Kun udlændinge, narko misbrugere,drankere kan få Pesion idag folk der har kæmpet hele livet blir bare trådt på. Nu så jeg en mand der gav Joakim B Olsen tørt på,se klippet på link herunder. https://www.dr.dk...2017-03-09 |
|
|
JohnBKK |
Lagt på d. 14/03-2017 03:46
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 4361 |
Politikerne har jo selv skabt det problem dengang der virkelig var arbejdsløshed, hvor man så bekvemt proppede dem i andre kasser, så de ikke figurerede som ledige. Det problem er aldrig blevet løst, og nu bruger de selvsamme skod-politikere det problem til at punke folk i deres "manglende arbejdsmoral og dovenskab" - f#ck dem.. Hvor skal de jobs komme fra hvis de "inaktive" skal i arbejde? De jobs eksisterer jo slet ikke. Derimod burde alle I forargede der knokler løs tvinges ned i tid, så arbejdet kan fordeles mere retfærdigt. Men det sker ikke i dette årtusinde.. |
|
|
hugoboerge |
Lagt på d. 14/03-2017 06:53
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 5534 |
En mand som Hugo Andersen burde sidde i Folketinget. |
|
|
jh |
Lagt på d. 14/03-2017 07:57
|
Ja det burde han gøre,bare det han kunne nedværdige Joakim B Olsen var hele udsendelsen værd.Men som sagt de har sku aldrig lavet noget nogen af de politikere der var med i studiet samt alle de andre der sider i folketinget,der alle kan blive pensineret som 60årig med en kæmpe pension.Og inden de går af kan de lige sætte pensions alder et halvt år op for folk der i forvejen er nedslitte. |
|
|
vandango |
Lagt på d. 14/03-2017 09:46
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 3980 |
sudsakhon skrev: Ikke nyheder, men man det sætter alligevel tanker i gang 1.8 mill af os, skal tjene penge nok til at forsørge både os selv samt de resterende 4 millioner -Så kan jeg godt forstå, at der er nogen, der er træt efter arbejde https://www.faceb...=3&theater Kommer til at tænke på at det er godt samtlige betaler skat, samt folke pensionister med gode privatpensioner samt formuer kun får pensionens grundbeløb. |
|
|
Conrad |
Lagt på d. 14/03-2017 10:16
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 959 |
Jeg er heldigvis ikke blevet nedslidt af arbejdslivet, selv om jeg det meste af tiden havde en god del merarbejde. Da jeg fik min uddannelse kunne jeg ikke få SU, jeg havde altid arbejde inden jeg blev pensionist og har således aldrig været på dagpenge eller lignende. Men da jeg nærmede mig de 60 år, kunne jeg se at min PFA pension næsten kunne forsørge mig, den blev dog reduceret noget, da 65 år var normal pensionsalder, så med den og lidt tilskud fra min opsparing gik de næste 5 år fint, mest i Thailand, desuden fik jeg som en overraskelse også lidt tjenestemandspension fra Københavns Kommune, hvor jeg havde haft mit første job, som nyuddannet. Da jeg så blev 65 år hjalp folkepensionens grundbeløb til og desuden så kom ATP og Indekskontrakter oveni. Så med langsigtet omtanke på tiden efter arbejdslivet, så kan det lade sig gøre at klare sig selv. Jeg har endda overskud til at kunne betale mere i skat af mine pensioner eksklusive folkepensionen, end jeg får i folkepensionens grundbeløb, så jeg er stadig med til at hjælpe dem der ikke har været så heldige og forudseende som mig eller måske ikke har haft mulighed for dette. At jeg så ikke selv kan få noget for den skat er da ærgerligt, så jeg har måttet reservere det meste af opsparingen til sundhedsudgifter, hvis jeg skulle få behov for det, da jeg ikke har en sundhedsforsikring. Efter godt 10 år som pensionist, så nyder jeg det stadigt og kan kun anbefale dem, som har mulighed for det at stoppe inden arbejdslivet tærer for meget på glæden ved tilværelsen. |
|
|
hugoboerge |
Lagt på d. 14/03-2017 11:09
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 5534 |
vandango skrev: sudsakhon skrev: Ikke nyheder, men man det sætter alligevel tanker i gang 1.8 mill af os, skal tjene penge nok til at forsørge både os selv samt de resterende 4 millioner -Så kan jeg godt forstå, at der er nogen, der er træt efter arbejde https://www.faceb...=3&theater Kommer til at tænke på at det er godt samtlige betaler skat, samt folke pensionister med gode privatpensioner samt formuer kun får pensionens grundbeløb. Vandango - din kommentar er urelevant. |
|
|
JohnBKK |
Lagt på d. 14/03-2017 11:56
|
Conrad skrev: Jeg er heldigvis ikke blevet nedslidt af arbejdslivet, selv om jeg det meste af tiden havde en god del merarbejde. Da jeg fik min uddannelse kunne jeg ikke få SU, jeg havde altid arbejde inden jeg blev pensionist og har således aldrig været på dagpenge eller lignende. Men da jeg nærmede mig de 60 år, kunne jeg se at min PFA pension næsten kunne forsørge mig, den blev dog reduceret noget, da 65 år var normal pensionsalder, så med den og lidt tilskud fra min opsparing gik de næste 5 år fint, mest i Thailand, desuden fik jeg som en overraskelse også lidt tjenestemandspension fra Københavns Kommune, hvor jeg havde haft mit første job, som nyuddannet. Da jeg så blev 65 år hjalp folkepensionens grundbeløb til og desuden så kom ATP og Indekskontrakter oveni. Så med langsigtet omtanke på tiden efter arbejdslivet, så kan det lade sig gøre at klare sig selv. Jeg har endda overskud til at kunne betale mere i skat af mine pensioner eksklusive folkepensionen, end jeg får i folkepensionens grundbeløb, så jeg er stadig med til at hjælpe dem der ikke har været så heldige og forudseende som mig eller måske ikke har haft mulighed for dette. At jeg så ikke selv kan få noget for den skat er da ærgerligt, så jeg har måttet reservere det meste af opsparingen til sundhedsudgifter, hvis jeg skulle få behov for det, da jeg ikke har en sundhedsforsikring. Efter godt 10 år som pensionist, så nyder jeg det stadigt og kan kun anbefale dem, som har mulighed for det at stoppe inden arbejdslivet tærer for meget på glæden ved tilværelsen. Heldige Conrad, der tilhører den generation der har redet med på de sidste 40 års "Ponzi spil økonomi" - der nu nærmer sig slutningen når næste gigantiske finanskrise indtræffer. De efterfølgende generationer kan så samle regningen op, og leve af vand og brød når de selv engang bliver pensionister, andet bliver der sgu´ikke råd til! |
|
|
vandango |
Lagt på d. 14/03-2017 13:19
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 3980 |
hugoboerge skrev: vandango skrev: sudsakhon skrev: Ikke nyheder, men man det sætter alligevel tanker i gang 1.8 mill af os, skal tjene penge nok til at forsørge både os selv samt de resterende 4 millioner -Så kan jeg godt forstå, at der er nogen, der er træt efter arbejde https://www.faceb...=3&theater Kommer til at tænke på at det er godt samtlige betaler skat, samt folke pensionister med gode privatpensioner samt formuer kun får pensionens grundbeløb. Vandango - din kommentar er urelevant. Jeg er fløjthamrende ligeglad med hvilken relevans du syntes min kommentar har. |
|
|
JohnBKK |
Lagt på d. 14/03-2017 14:46
|
.................... Van the Man! |
|
|
sudsakhon |
Lagt på d. 14/03-2017 21:38
|
Jeg har set klippet med Joakim B Olsen og må indrømme, at jeg ikke kan se at han hverken blev nedværdiget eller fik tørt på. Tværtimod !! At ham asfaltarbejderen skulle være kvalificeret til at sidde i Folketinget, alene fordi han har arbejdet længe er da en tåbelig tanke. Han forstod jo tydeligvis ikke det generelle perspektiv, som Joakim B Olsen argumenterede ud fra, men henholdt sig til det subjektive. (Lidt som at påstå, at en eller anden lov ikke gælder, fordi man har en fætter Jens, der---Og så fortolkes alle forhold ud fra en singularitet) Hvad til gengæld Joakim B Olsen tager grueligt fejl af (-eller det gør han ikke, han er bare imod) er at adgangen til f.eks. førtidspension er nem, hvis man er nedslidt. Det er den ikke. Grauballemanden kunne muligvis have en chance.. Flexjob (men det er ikke pension) er nærmest som at vinde i lotteriet. Det må følge naturligt, at pensionsalderen stiger i takt med den generelle gennemsnitlige levealder stiger.. Bare fordi man har haft hårdt fysisk arbejde, betyder det ikke at man er nedslidt. Joakim B Olsen henviste til statistik. Og påstanden er dokumenteret!! Der findes så en gruppe mennesker, hvis arbejde har nedslidt dem. De skal have mulighed for at trække sig tilbage før tid. -Og da det er her, at der som det er i øjeblikket, bliver sat bremser i (modsat hvad Joakim B Olsen ellers påstår) er det VURDERINGEN af nedslidning, der skal lempes. Med den følge, at der åbnes lettere adgang til pension for denne persongruppe |
|
|
Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 15/03-2017 02:25
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2627 |
sudsakhon skrev: Det må følge naturligt, at pensionsalderen stiger i takt med den generelle gennemsnitlige levealder stiger.. Her skal man lige være opmærksom på, om den generelle gennemsnitlige levealder stiger for hele befolkningen eller kun for en del af befolkningen. Forskellen er måske ikke så stor i Danmark, men i lande med større forskel på rig og fattig er det hovedsageligt kun levealderen for den velhavende del, der stiger. Jeg har i hvert fald set det argument fra Paul Krugmans side om USA, og han plejer at have styr på fakta. |
|
|
jh |
Lagt på d. 15/03-2017 06:35
|
Kim Ludvigsen skrev: sudsakhon skrev: Det må følge naturligt, at pensionsalderen stiger i takt med den generelle gennemsnitlige levealder stiger.. Her skal man lige være opmærksom på, om den generelle gennemsnitlige levealder stiger for hele befolkningen eller kun for en del af befolkningen. Forskellen er måske ikke så stor i Danmark, men i lande med større forskel på rig og fattig er det hovedsageligt kun levealderen for den velhavende del, der stiger. Jeg har i hvert fald set det argument fra Paul Krugmans side om USA, og han plejer at have styr på fakta. Det er da mugligt levealderen stiger men så må der laves en anden reform på det.Det kan ikke passe os/mig som er 54 år skal rammes og min årgang syntes jeg er blevet ramt,da vi begyndte at betale til efterlønsordningen kunne man gå som 60 årig idag skal jeg være 66år. Nu har jeg arbejdet siden jeg gik i skole og det er sku ikke på en kontorstol. |
|
|
sudsakhon |
Lagt på d. 15/03-2017 10:11
|
Der er skam, i det anvendte statistiske datagrundlag, taget hensyn til gennemsnitlig levealder for den relevante gruppe. Står man udenfor arbejdsmarkedet,viser data en nedgang i forhold til dette gennemsnit. Men det er ikke en diskussion,der er relevant for pensionsalder,da der jo netop ikke er erhvervsaktivitet. Tal for USA har ligeledes ingen relevans for diskussionen om pensionsalderen i Danmark. Som ham asfaltarbejderen i klippet,synes der i argumentationen,at være en præmis om at fysisk arbejde på en eller anden måde skulle kvalificere til en anden pensionsalder end de,der bare har siddet på en kontorstol. Det er da en lidt hoven tilgang til værdi af arbejde. Som om at arbejde kun regnes for noget,hvis det har en fysisk beskaffenhed. Akademisk arbejde medfører muligvis ikke,at man tapsveder eller kan sparke til dagens arbejde og fysisk udpege dagens resultat,men der arbejdes igennem alligevel. Idet mange håndværkere tillægger deres læretid til summen af år på arbejdsmarkedet,skal man for akademikere så også lægge de ca. 9 års arbejde,som turen gennem uddannelsessystemet har krævet.hertil skal lægges evt. erhvervsarbejde udover. Der er mange,som har en belastning på op imod 80-100 timer om ugen i perioder.. Hele denne diskussion om hvem,der mest fortjener pension er således forkert,da alle har fortjent pension efter et langt arbejdsliv.uanset hvad man har beskæftiget sig med. Stridspunktet er ikke om risikoen for nedslidning, men om man faktisk og konkret har en funktionsnedsættelse,der kan udløse tidligere pension.. Og det er her,at der er brug for et bedre system. Alle andre,uanset om de gar gravet grøfter eller skubbet papir et helt liv, har sp længe at de ikke er nedslidte intet med diskussionen om pensionsalder at gøre.. Med mindre,da...at man generelt ønsker en lav pensionsalder.. Det ville da være festligt,nen der er bare ikke penge til det. Og det er denne pengemangel,sammen med oplysninger om forøget middellevealder,som har fordret en ændret pensionsalder. |
|
|
JohnBKK |
Lagt på d. 15/03-2017 11:02
|
Sudsakhon skrev: "Alle andre,uanset om de gar gravet grøfter eller skubbet papir et helt liv, har sp længe at de ikke er nedslidte intet med diskussionen om pensionsalder at gøre.. Med mindre,da...at man generelt ønsker en lav pensionsalder.. Det ville da være festligt,nen der er bare ikke penge til det. Og det er denne pengemangel,sammen med oplysninger om forøget middellevealder,som har fordret en ændret pensionsalder." Pengemangel? Det er da udelukkende et spørgsmål om hvad der prioriteres og hvllke samfundsgrupper der tilgodeses, og i disse år er det de top 5% der scorer altid og hele vejen. Desværre er befolkningen blevet skræmt til at acceptere "nødvendighedens politik" på alle områder i samfundet og livet. Men kagen skal da bare fordeles mere retfærdigt, andet er der såmænd ikke at gøre, men f..... om de vil det? Nej!! |
|
|
click |
Lagt på d. 15/03-2017 11:04
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 546 |
Det ville da være festligt,nen der er bare ikke penge til det. Og det er denne pengemangel,sammen med oplysninger om forøget middellevealder,som har fordret en ændret pensionsalder. Sikke da engang snak at komme med. Der er for det første ikke beskæftigelse nok hvis alle de gamle skal arbejde hvad skal så de unge lave klø sig i røven hele dagen da de jo ingen erfaring har og heller ikke får erfaring på arbejdsmarked så længe nogle gamle idioter ikke går på pension fordi de tror de er uundværlige. Og med hensyn til der ikke er penge nok. Jo der er masser af penge hvis Danmark ikke øslede penge ud på immigranter(muslimske horder der kun kommer til Europa for at lave ballade og skabe en muslimsk verdensorden) der intet vil lave, kun have Hvis man kylede dem alle af helvede til vil der være masser af penge til at få unge i arbejde og folk på 60-62 år til at komme på deres velfortjente pension efter de har slidt i mange år på arbejdsmarked Fuck verden, glem smerten. Ikke tude, bare hold ud. Lev dit liv. I Thailand skinner solen
|
|
|
rinpoche |
Lagt på d. 15/03-2017 11:12
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 5069 |
sudsakhon skrev: Der er skam, i det anvendte statistiske datagrundlag, taget hensyn til gennemsnitlig levealder for den relevante gruppe. . Okaay, så er der også taget højde for at kvinder gennemsnitligt lever 4-5 år længere end mænd? Måske denne omstændighed også burde tages i betragtning i ligningen. Senere pensionsalder for kvinder, dette skal nok blive populært. |
|
|
JohnBKK |
Lagt på d. 15/03-2017 11:14
|
Enig med click, hvis folk vidste hvad de sidste 40 års hovedløse indvandring har kostet os, så ville der blive revolution pr. omgående i DK! 4-500 mia. gode danske kroner er et godt gæt.. - og taxameteret tikker stadigvæk, totalt sindssygt! PS: - og Skat sender jo raskvæk 12-13 mia. til en udenlandsk svindler, endnu mere totalt sindssygt, så der er fandme penge nok du.. bare tryk nogle flere, hahahahahahaaaaa!! |
|
Side 1 af 2: 12
Spring til debat: |