Se indlæg
 Udskriv debat
Åben billet Thai airways
jh
Har hørt flere der har åben billet hos Thai Airways altså kan ændre der dato med tid frem og tilbage.Hvordan bestilles disse billetter har kikket på Thai hjemmeside men synes ikke lige jeg kan finde noget ang dette.
Her på siden må der være nogle eksperter ang det.

jc
Så vidt jeg husker, skal en billet minimum være udstedt på H-class, for at kunne ændres, dog mod gebyr. Når du booker på nettet, kan du under billetdetaljer (inden du køber), se hvilken klasse billetten udstedes på.
Boet i Bangkok 1980-1983.

Girobank
Jeg bestiller altid åben billet ved Thai Travel på Halmtorvet tlf. 33258989.
Åben billet er lidt dyrere, ændring af dato koster ca. 750 kr.
Mae Phim, Klaeng, Rayong
www.maephimproperty.com

sudsakhon
Når man køber billetten på nettet, f. eks. efter søgning på Momondo.dk, er det ikke altid, at man bliver oplyst om "klassen" inden købet. Man kan oftest først se det, når en bindende aftale er indgået og billetten er udstedt.
Det kan vise sig at være et problem, idet rettigheder ofte er tilknyttet hertil. -Som f.eks. her, ombookningsrettigheder.

-Det er klart ulovligt, men et er at have ret. Et andet er at få ret.
Og det kan være op ad bakke at skulle føre den sag..

Jeg gør også det samme som Girobank, køber hos Thai Travel hvis jeg vil være helt sikker. Tit kan de matche priserne på nettet, så det er marginaler, der skiller.

https://en.wikipedia.org/wiki/Phra_Aphai_Mani
jens
Hvis du går ind på thai Airways hjemmeside og søger en billet, så kommer der 5 forskellige priser på economy fra saver til premium economy.
Alle klasser kan ændre hjemrejsedato, men man skal op i full flex for at det er gratis.
Det koster 750kr på de billige billetklasser, en full flex er ca 1200kr dyrere pr strækning den giver så også 100% bonusmiles.
Man kan booke saver på saver på udrejse og full flex på returrejsen, men det er så stadig dyrere end at betale 750kr for en ændring.

Spring til debat: