Se indlæg
Afstikker til Cambodja
|
|
DeeJ |
Lagt på d. 11/01-2017 11:59
|
Øvet medlem Antal indlæg: 195 |
Hej TP, På vores næste tur til Thailand planlægger vi en afstikker til Combodia. Vi skal selvfølgelig se Ankhor Wat området, men vil bagefter gerne til stranden 5-6 dage og måske se Phnom Phen. Hvor bør man søge hen? Skal man undgå ophold Phnom Phen? Bør man flyve fra Siem Reap sydpå eller er minibus også ok? På forhånd tak |
|
|
GAMBIT |
Lagt på d. 11/01-2017 12:39
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1244 |
Jeg vil anbefale at i rejser med båd mellem Siem Reap og Phnom Penh langs Tonle Sap og Mekong. Her vil i se og opleve hvordan landet ser ud fra floden og hvordan befolkningen lever ved og på vandet. Det er en flot rolig tur med græssende bøfler og store Buddha monumenter der dukker op i landskabet. Jeg mener at huske at rejsen varer omkring 6 timer. Too much agreement kills a chat.
- Eldridge Cleaver |
|
|
DeeJ |
Lagt på d. 11/01-2017 14:20
|
Spændende GAMBIT Det vil jeg kigge på |
|
|
DeeJ |
Lagt på d. 11/01-2017 14:52
|
Hvor mange dage bør man afsætte til Phnom Phen, GAMBIT? |
|
|
GAMBIT |
Lagt på d. 11/01-2017 15:16
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1244 |
Jeg ville give byen en uges tid - der er rigtigt mange lækre spisesteder med mad fra hele verden til billige penge og byen har en masse at byde på både dag og nat. Det største minus er nok trafikken midt i myldretid om eftermiddagen men den er mere komik-kaotisk end langtrukken. Too much agreement kills a chat.
- Eldridge Cleaver |
|
|
maik |
Lagt på d. 11/01-2017 17:50
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 582 |
For et halvt års tid siden skrev jeg et essay om at rejse til Cambodja: http://maikjensen...sfarer.php |
|
|
DeeJ |
Lagt på d. 11/01-2017 22:23
|
Perfekt, Maik ... informativ læsning ... Tror vi tager alle 3 steder Tak, GAMBIT |
|
|
DeeJ |
Lagt på d. 12/01-2017 11:04
|
I hvilket område i Phnom Phen bør man finde et hotel? Vi ønsker at bo godt og centralt midt i turist/business områder svarende til Sukhumwit. |
|
|
maik |
Lagt på d. 12/01-2017 11:47
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 582 |
DeeJ skrev: I hvilket område i Phnom Phen bør man finde et hotel? Vi ønsker at bo godt og centralt midt i turist/business områder svarende til Sukhumwit. De fleste turister bor og holder til nær floden, i det område der kaldes Riverfront. Til gengæld tør jeg ikke anbefale et konkret hotel. |
|
|
kro90 |
Lagt på d. 12/01-2017 13:41
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 561 |
Hej DeeJ Kan anbefale Bilabong hotel se. www thebillabonghotel.com Hotellet har både en ny og gammel del, syntes den gamle del var hyggelig, dejlig Pool. Hotellet er kendt, og derfor ikke helt billigt. liger ca 800 meter fra Royal Palace. Sidst boede vi på Royal Mekong Boutique Hotel. fik dog et lille mørkt værelse, som vi klagede over, og fik derefter anvist et dejligt stort værelse. Hotellet har simpel morgenmad, ingen buffet. Ligger i gå afstand fra floden og Royal Palace. Vil helt sikkert bruge det igen. Der findes også et RED Light distrikt med b.la et norsk og dansk hotel, disse var efter min mening ikke noget værd, små værelser og rotter på gaden. Ja både dem på 2 og 4 ben. Vær opmærksom på at mange gader har numre og ikke altid et navn. Der er mange chauffører der ikke kan læse, så det vil være godt at have et kort med så du kan udpege hvor du vil hen. Der findes utrolig mange gode spise steder i de små gader, også en del værtshuse med forskellig optræden. Kim
|
|
|
DeeJ |
Lagt på d. 12/01-2017 13:46
|
Tak for fin input, Kim Dem vil jeg overveje |
|
Spring til debat: |