Se indlæg
Side 1 af 2: 12
|
VANS THE MOST DANGEROUS PUBLIC PASSENGER VEHICLES IN THAILAND IN 2016
|
|
Thomas72 |
Lagt på d. 04/01-2017 23:21
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1392 |
If you have ever taken a passenger van in Thailand, then it probably comes as no surprise that they have been declared the most dangerous form of public transportation during 2016. Speaking from my own experience, the drivers are often maniacs. They drive too fast, tailgate and overtake on blind bends and on the brow of hills. They always seem to be in a rush. In addition, many of the vans are overcrowded which means that even if the seatbelts are working, there isn’t enough for everyone. The recent crash in Chonburi has highlighted the dangers yet again. I am not sure if anything will be done, but there is talk that they will phase out passenger vans in favour of buses for any long distance journeys. ...
http://www.richar...d-in-2016/ Til Jer der rejser til Thailand for første gang, pas på!.
Thailand er vanedannende, stærk vanedannende!. Jeg ved hvad Jeg taler om. |
|
|
JohnBKK |
Lagt på d. 05/01-2017 08:46
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 4361 |
Der er sådan set intet nyt i at Minivans er dødsensfarlige, især når det er en typisk show-off Somchai der sidder ved rattet. Jeg har kørt adskillige Visaruns fra 1999 og nogle år frem. Fra Phuket og Samui til Ranong, og fra Bangkok til Cambodia. De fleste gange i minivans, og det var rene mareridtsture hver eneste gang, fatter ikke idag at jeg turde, men hvad f..... skulle man ellers gøre når man godt ville forlænge opholdet her. Jeg sad altid foran ved siden af chaufføren, min tanke var at jeg kunne holde øje med ham og evtl. vække ham hvis han døsede hen. Endvidere var det min hensigt at springe ud af vognen hvis en kritisk situation opstod, for sad man bagi i den tætpakkede sardindåse var man sgu dødsdømt. Der var adskillige situationer hvor jeg kom i konflikt og skænderi med dem, især når jeg bad dem stoppe med at overhale i sving, samt ned af bakkerne over land fra Don Sak til Ranong. Det var nogle vilde ture, og på en af dem ville en chauffør simpelthen smide mig af midt i bjergene hvis jeg ikke klappede i! Problemet var tidspres for at nå Ranong og retur til Don Sak inden sidste færgeafgang, så det gik stærkt, alt, alt for stærkt.. |
|
|
vandango |
Lagt på d. 05/01-2017 10:50
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 3980 |
Har kørt med en overfyldt "van fra Helvede" fra Hua Hin til Pattaya med en flabet knægt ved rattet, vi lå omkring 130 kmt det meste af turen. Derhjemme er vi enige om at det var både første og sidste gang. Jeg tror desværre ikke på statestikkerne omkring dræbte og kvæstede, er sikker på at det er langt langt flere passagerer. Samtidig skal man også tage i betragtning hvor mange dødsfald på andre trafikanter og gående samt folk der har erhverv ved vejkanterne, disse satans kamikaze piloter forårsager enten vågne eller sovende. Da vi ved at disse dødsvans næppe nogensinde bliver udfaset, kunne man måske tænke i andre løsninger? |
|
|
natty |
Lagt på d. 05/01-2017 18:59
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 3021 |
Brug ikke disse dræbermaskiner, tag istedet bussen. Billigere og meget mere sikkert og komfortabelt......og selvfølgelig langsommere, men den pris betaler jeg gerne. Har været i en minivan tre gange i Thailand og gør det aldrig mere, jeg hader dem. Har lige advaret et par venner mod at bruge dem fra bkk til Samet. Tag til Ekamai busstationen, de afgår alligevel hver time. Redigeret af natty d. 05/01-2017 19:05 Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin
|
|
|
JohnBKK |
Lagt på d. 05/01-2017 19:20
|
Enig, men fra Nakhon Sawan og til Bangkok f.eks. har de skåret ned i busafgange pga. konkurrence fra Minivans, og folk er åbenbart tilfredse fordi det går hurtigt i en Minikiste. Men du har da ret, lidt bedre at sidde i en 24 Pax. VIP bus, hvor det dog trods alt er muligt at smadre en rude så man kan komme ud, men sid ikke ved vinduet, folk kommer i klemme mellem grøft og bus når den vælter.. |
|
|
natty |
Lagt på d. 05/01-2017 19:46
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 3021 |
Ja og joh JohnBkk, der sker også uheld med busser, men hvis en bus og en minivan støder sammen er vi nok, trods alt, bedre stillede i en bus.
Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin
|
|
|
JohnBKK |
Lagt på d. 05/01-2017 19:59
|
Jo da, men lidt far out dit eksempel synes jeg.. Busser vælter, kører ud over en skrænt, sjuften falder i søvn, og helvede er løs.. Minivan kontra bus har jeg ikke hørt eller læst om, men derimod alt muligt andet, mest pga. dårligt vedligehold, regn på kørebanen, eller bare almindeligt thai vanvid, de mest utrolige ting sker jo her.. |
|
|
Thomas72 |
Lagt på d. 05/01-2017 22:45
|
Der er forskel på hvordan man kører de 130-140 km/t på. Det er klart det er med livet som indsats, når chaufføren i van'en samtidigt knæver løst på smartphonen eller sms,er og foretager hasarderet overhalinger både inden om, op ad bakker, før sving, over fuld optrukket linker og selvom der kommer store modkørende lastbiler. Det var sådan en chauffør i en van kørte fra Poi Pet til Pattaya og Jeg sad på "første parket" Bliver man taget i ligende overhalinger herhjemme, vil kørekortet blive klippet i atomer. Til Jer der rejser til Thailand for første gang, pas på!.
|
|
sony |
Lagt på d. 06/01-2017 10:36
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 2037 |
Ja de minivan er en dødssejler må man sige, men hvordan kommer man ellers til koh chang fra pattaya? Taxa er vel ligeså slemt som en minivan og en del dyre, men jeg tænker om der skulle køre busser dertil. Selvom de sgu også farlige, man skal jo afsted så det jo med livet som indsats lige meget hvad man vælger. Det skulle da lige være cyklen, men så kommer man jo aldrig FREM.
Savner KB Fusioner er for kujoner fck står for frederiksbeg cykel klub
Fodbold vor, du som er i Valby idrætspark Hellige vorde i FREM´s navn komme dit rige, ske din vilje på banen, således også i tabellen,giv os i dag vor 3 point, thi FREM er min klub, mit hjerte & min sjæl, i al evighed Forza.!!! |
|
|
vandango |
Lagt på d. 06/01-2017 12:19
|
sony skrev: Ja de minivan er en dødssejler må man sige, men hvordan kommer man ellers til koh chang fra pattaya? Taxa er vel ligeså slemt som en minivan og en del dyre, men jeg tænker om der skulle køre busser dertil. Selvom de sgu også farlige, man skal jo afsted så det jo med livet som indsats lige meget hvad man vælger. Det skulle da lige være cyklen, men så kommer man jo aldrig FREM. Der er sikkert en del busselskaber der kører denne rute. Thailand har en fantastisk god bus infrastruktur. Google "vip bus Pattaya Koh Chang" dette var mit første hit: https://www.buspa...hchang.com |
|
|
Thomas72 |
Lagt på d. 06/01-2017 22:55
|
sony skrev: Ja de minivan er en dødssejler må man sige, men hvordan kommer man ellers til koh chang fra pattaya? Taxa er vel ligeså slemt som en minivan og en del dyre, men jeg tænker om der skulle køre busser dertil. Selvom de sgu også farlige, man skal jo afsted så det jo med livet som indsats lige meget hvad man vælger. Det skulle da lige være cyklen, men så kommer man jo aldrig FREM. Bare tag en ordenlig skud EPO, så kommer du hurtig frem. Evt. kan du kontakte Bjarne Riis, han må da stadigvæk ha en bette restlager af de gode sager. Ej spøg til side, der er faktisk et busselskab som er rimelig sikkert at køre med og bla. er brug af sikkerhedsseler er obligatorisk for alle passagerer. Kan desværre ikke huske navnet på selskabet, men kører bla. fra lufthavnen til PTY og omvendt. Om selskabet også har en rute til Koh Chang, vil Jeg ikke hænges op på. Til Jer der rejser til Thailand for første gang, pas på!.
|
|
John |
Lagt på d. 07/01-2017 09:22
|
Administratorer Antal indlæg: 2171 |
Jeg tror det er Belltravelservice du tænker på: http://www.belltr...rvice.com/ Har efterhånden kørt med dem i deres 24 personers busser en del gange, og hver gang har været en fornøjelse. Booket og betalt billet på nettet (billig), ned i bunden af lufthavnen og bussen går til tiden. Kan se de også har noget miniwan service, har dog aldrig brugt den. Umiddelbart ser det ud til at Pattya er den nærmeste destination til Koh Chang. Jeg er også helt færdig med miniwan. Jeg ville tage en taxa fra Pattaya til Koh Chang, og inden start ville jeg gøre chaufføren klart hvad jeg mener om hasarderet tosse kørsel, så må han sætte prisen derefter, Det har virket for mig. john@dansk-thai.dk
|
|
|
THansen |
Lagt på d. 07/01-2017 09:55
|
Øvet medlem Antal indlæg: 393 |
sony skrev: Der er også mulighed for bus til Trat og derefter en songthaew til færgelejet. Spørgsmålet er så om det er bedre?Ja de minivan er en dødssejler må man sige, men hvordan kommer man ellers til koh chang fra pattaya? Taxa er vel ligeså slemt som en minivan og en del dyre, men jeg tænker om der skulle køre busser dertil. Selvom de sgu også farlige, man skal jo afsted så det jo med livet som indsats lige meget hvad man vælger. Det skulle da lige være cyklen, men så kommer man jo aldrig FREM. |
|
|
Bade-Dyr |
Lagt på d. 07/01-2017 10:43
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 587 |
Alt under 3-4 timer var Minivan for os. Jeg har ingen problem med at bruge dem, Sove som regel under turen Bang Saen til Bangkok og alle andre steder vi har brugt Minivans. Har brugt deres service alle de steder det har været mulige. Men nu er konen blevet lidt "bange" for de Minivans. Så nu kommer det til at stå på bus næste gang vi skal til Bangkok. Men den køre heldigvis kort fra det sted vi plejer at tage Minivans, Så det går nok. |
|
|
hiks |
Lagt på d. 07/01-2017 19:40
|
Øvet medlem Antal indlæg: 209 |
Mange af førerne arbejder på akkord som en slags selvstændig, så de køre gerne 130kmt/h for at tjene lidt ekstra. van køre også på gas, det gør dem ekstra farlige i ulykker. Det sidste nye er regeringen vil ha fjernet van fra gaderne i 2017 de skal erstattes af små busser som ikke kan køre så stærkt, og så tænker jeg der kommer en slags gps i dem, inden de for deres lovpligtige licens. Ja van kan virkelig få pulsen i vejret, de satants egoistiske fører, men det slutter nu. Redigeret af hiks d. 07/01-2017 20:05 |
|
|
JohnBKK |
Lagt på d. 07/01-2017 20:11
|
Det vil da ikke ændre en skid. Det er jo chaufførerne den er gal med, og hele det set-up med provision og nogle elendige skodfirmaer der styrer det. Som sædvanlig er det "symptombehandling" - og det er meget, meget thai, masser af pis og ævl og face manøvrer, men der vil intet ske, intet. |
|
|
hiks |
Lagt på d. 07/01-2017 22:53
|
Øvet medlem Antal indlæg: 209 |
JohnBKK skrev: Det vil da ikke ændre en skid. Det er jo chaufførerne den er gal med, og hele det set-up med provision og nogle elendige skodfirmaer der styrer det. Som sædvanlig er det "symptombehandling" - og det er meget, meget thai, masser af pis og ævl og face manøvrer, men der vil intet ske, intet. Nogle køre så stærkt, så selv thaierne er bange. der er meget fokus på det nu. Men jeg tror den største effekt ville være hvis man satte bøde straffen meget op, og havde fart og trafik kontrol. som det er nu tjekker de kun deres kørekort. Redigeret af hiks d. 07/01-2017 23:05 |
|
|
Thomas72 |
Lagt på d. 08/01-2017 01:00
|
Vicepremierministeren Wissanu Krue-Ngam har udtalt, at mindst 15.000 vans kan tages væk fra vejene. http://www.nation...l/30303610 Til Jer der rejser til Thailand for første gang, pas på!.
|
|
Saendaeng |
Lagt på d. 08/01-2017 02:52
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1277 |
Det bedste selskab i kan at køre med er Nakhonchaiair. Fører køre efter bogen ellers er det ud. De har en meget striks politik angående deres chauffører og kørsel. http://www.nca.co...in_en.html Michael B Kristensen
|
|
|
vandango |
Lagt på d. 08/01-2017 07:20
|
Saendaeng skrev: Det bedste selskab i kan at køre med er Nakhonchaiair. Fører køre efter bogen ellers er det ud. De har en meget striks politik angående deres chauffører og kørsel. http://www.nca.co...in_en.html Ja fedt busselskab har aldrig prøvet/set/hørt noget lignende. Desværre koster det noget mere, så fruen har altid mindst 100 undskyldninger for ikke at bruge dem. Har prøvet NCA Gold+ Class incl. servering af varm mad ombord samt andre lækkerier under vejs. Redigeret af vandango d. 08/01-2017 07:28 |
|
Side 1 af 2: 12
Spring til debat: |