Se indlæg
Udfordringer med sædereservation
|
|
lincoln1242 |
Lagt på d. 04/10-2016 15:19
|
Øvet medlem Antal indlæg: 185 |
Gad vide hvem Turkish Airlines har bestukket for at blive udnævnt til Europas bedste flyselskab flere år i træk? Forleden ændrede de afgangen på vores mellemlanding i Istanbul på hjemturen, så ventetiden blev ændret fra 3 til 15 timer. Nogle siger at flyselskabet så er forpligtet til at tilbyde overnatning på et hotel. I så fald undlod Turkish Airlines dette. Men også irrelevant, eftersom vi så ville skulle til at søge om visum til min kone. Nå, men den del af historien fik en tålelig udgang. Rejseselskabet fik allernådigst lov til at ombooke os, så vi i stedet rejser 12 timer senere fra BKK, og således kun får de 3 timers ventetid i Istanbul. Min næste udfordring er nu at reservere sæder. På den første del af ruten CPH-IST får man kort og godt beskeden “There are no available seats remaining on this flight” – så enten har de overbooket flyet eller også er vi allerede tildelt nogle (hemmelige) sæder. Svaret står hen i det uvisse. På anden del af ruten IST-BKK kan man til gengæld godt vælge sæder. Ud af de i alt 261 sæder på monkey class er de 257 dog allerede reserveret ifølge dialogboksen. Tilbage er kun 2 x 2 sæder, placeret ved de to nødudgange. Og som i et russisk supermarked, så må man jo tage, hvad der er tilbage på hylderne. Der er så blot den hage ved det, at netop disse sæder skal man jo betale ekstra for, fordi de har ekstra benplads (samt smallere sæder, faste armlæn, kulde fra nødudgangen og et større opbud af sk***trængende passagerer). Helt præcist 1.044 kr. skal man betale for denne fornøjelse. Begrebet ”free seat selection” er i dén grad misvisende. Jeg er da spændt på om vi så bliver afkrævet 1.044 kr. i lufthavnen, når disse sæder åbenbart er de eneste ledige. En google søgning på nettet fortæller da også at deres sædebookningssystem er ubrugeligt. Jeg har skrevet til dem to gange, uden at få noget svar. Har også forsøgt at ringe til dem for at få en løsning. Men når telefonen ikke bliver taget i den anden ende, så... Jeg tør slet ikke tænke på, hvordan det skal gå med vores bagage. På billetten står der 30 kilo. På hjemmesiden står der 20 kilo. Kunne det tænkes at give problemer? Med Turkish Airlines kan jeg ikke tro andet. Ps. Hvis andre skal med TA fra Kbh. d. 11. januar 2017, så giv lige besked... |
|
|
Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 04/10-2016 18:24
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2627 |
Uheld eller kedelige oplevelser kan ske hos alle selskaber. Når Turkish flere gange er blevet udråbt som Europas bedste, er det vel fordi, de har færre af den slags end andre selskaber, og at de tilbyder mere service på flyene end andre (fx mad på de korte ture). Jeg har fløjet en hel del gange med dem, men det er dog et par år siden sidst, da de simpelthen er blevet for dyre - ofte dyrere end direkte ruter. Hvis der kun er fire sæder tilbage, skal du da være godt skør for at betale for at bestille to af dem. Der er jo alligevel ikke andre, de kan give dig. Der plejer at stå 30 kg på hjemmesiden for de lange ture. Uanset, hvis der står 30 kg på billetten, kan du roligt gå ud fra, at du kan tage 30 kg med. |
|
|
Dalton |
Lagt på d. 04/10-2016 18:41
|
Øvet medlem Antal indlæg: 326 |
Her skulle der til gengæld ikke være nogen problemer med at finde et sæde... Luftens gigant flyver med tomme sæder fra København Emirates A380-afgange mellem København og Dubai har i gennemsnit tæt på 200 tomme sæder mellem marts og september. http://jyllands-p...oebenhavn/ |
|
|
Thomas72 |
Lagt på d. 04/10-2016 20:32
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1392 |
Kim Ludvigsen skrev: Uheld eller kedelige oplevelser kan ske hos alle selskaber. Når Turkish flere gange er blevet udråbt som Europas bedste, er det vel fordi, de har færre af den slags end andre selskaber, og at de tilbyder mere service på flyene end andre (fx mad på de korte ture). Jeg har fløjet en hel del gange med dem, men det er dog et par år siden sidst, da de simpelthen er blevet for dyre - ofte dyrere end direkte ruter. Hvis der kun er fire sæder tilbage, skal du da være godt skør for at betale for at bestille to af dem. Der er jo alligevel ikke andre, de kan give dig. Der plejer at stå 30 kg på hjemmesiden for de lange ture. Uanset, hvis der står 30 kg på billetten, kan du roligt gå ud fra, at du kan tage 30 kg med. Præcis og Jeg var selv ude for noget ligende i april 2015, bare med KLM hvor de ændrede min hjemrejse fra LAX til AAL vis AMS, så Jeg måtte vente 7 timer i AMS istedet for under 2 timer. Så de uheldige/kedelige oplevelser kan ske hos alle selskaber. Til Jer der rejser til Thailand for første gang, pas på!.
Thailand er vanedannende, stærk vanedannende!. Jeg ved hvad Jeg taler om. |
|
|
Nahm |
Lagt på d. 04/10-2016 20:37
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 513 |
#4 Næste gang du keder dig i Amsterdam lufthavn og har god tid, så tag lige elevatoren ned og stig på toget til Amsterdam mitte, det tager 20 min. så slår du nemt de kedelige timer ihjel..... Mvh,
Nahm |
|
|
Asian Farmer |
Lagt på d. 05/10-2016 05:12
|
Øvet medlem Antal indlæg: 445 |
Præcist!!! Fatter også hat af hvordan de kan blive ved med at stå som et af de bedste selskaber. Vi var med dem til dk sidste jul. Absolut ingen fornøjelse. Servicen er elendig. Udbudet af underholdning on board ubrugeligt. Og selvfølgelig var fisk og kylling udgået alle 4 gange vi fik mad. Som mange andre thaier kan min kone ikke spise oksekød. Sgu flot når de har annonceret menuerne online, så man ikke behøver vælge special mad. Det var så sidste gang vi fløj med dem! |
|
|
kiml |
Lagt på d. 06/10-2016 07:59
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 686 |
Tror de er inde i en stime. fik og så min lavet om forleden; Singapore Airlines. fra ca 2 timer til 7 timer..... lækkert, sikkert skide billigt i Changi Airport |
|
|
Thaidreamer |
Lagt på d. 06/10-2016 08:06
|
Øvet medlem Antal indlæg: 183 |
Airhelp.com Måske de ka hjælpe med kompensation. . |
|
|
kiml |
Lagt på d. 06/10-2016 17:14
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 686 |
Har prøvet de mener ikke at min sag er god |
|
|
natty |
Lagt på d. 07/10-2016 19:20
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 3021 |
Mon ikke problemet skyldes at Turkish skærer kraftig ned på cph-ist? I den forbindelse tror jeg heller ikke der er mulighed for kompensation. Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin
|
|
|
jh |
Lagt på d. 07/10-2016 20:11
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 700 |
Prøv Greenclaim.com |
|
Spring til debat: |