Se indlæg
 Udskriv debat
Poul Albertsen (Manse) has passed away
kro90
Fra: http://scandasia....ssed-away/

Poul Albertsen passed away on Monday 12 September 1216, 68 years old.

Poul Albertsen was born in 1948 and grew up in Randers, Denmark. His latest job before retirement was as Head of Department at Akademikernes Centralorganisation in Denmark.

After retirement, Poul Albertsen moved to Thailand where he settled in Nakornsawan with his wife Tou and daughter Ning.

Poul Albertsen was very active on Facebook and many Danes in Thailand listened to his advice and followed his life through his always interesting postings about his local Thai life here – and many also became his friends in real life too.

Poul Albertsen battled for a while with cancer, but his good spirit and positive attitude to life never seemed to suffer.

Funeral rites are held this week in Pavilion – Sala 7 opposite Nakhonsawan Temple
Kim

maik
For år tilbage var Manse meget aktiv her på portalen.

RIP
I fiktionen findes adgangen til virkeligheden …

maikjensen.dk

http://www.maikjensen.dk
chaingmai
RIP.........Poul...-

JohnBKK
For år tilbage var Manse og JackD i konstant konflikt..

Vi begyndte at sende PB´s til hinanden og senere mails. Havde begge været på Grønland i flere år, så der var meget at huske tilbage på. Vi besluttede at mødes på Stable Lodge en dag til sen frokost (jeg er B-menneske, med stort B ) med øl, snaps, sild og andet godt, og Poul blev nærmest chokeret over hvor lidt jeg lignede den type jeg var på Dansk Thai Website. Yep, så slap den hemmelighed sgu´ ud, hehe..!

Jeg var noget nervøs inden mødet, for han fik dæl´me nogle svinere af mig tit og ofte, men det gik fint og det blev sen aften på Beergarten Soi 7, inden vi sluttede af med et farvel og tak for en hyggelig dag sammen.

Nåede desværre aldrig at besøge ham i Nakhon Sawan, trods mange invitationer, jeg har det bedst i betonbunkeren her på 16. etage.

Hvil i fred Poul..

sudsakhon
Jeg kendte ham ikke, men 68 år er, uanset hvad alt, alt for tidligt ..

Det er jo der, at frugterne af arbejdslivet skal nydes. -Eller om ikke andet, et velfortjent otium kan begynde.

Med de planer, der er for pension, skal man vel gå direkte fra arbejdslivet, deponere sine værdier hos kommunen, tage til krematoriet, lukke døren og selv tænde for varmen.
RIP

https://en.wikipedia.org/wiki/Phra_Aphai_Mani
jh
sudsakhon skrev:

Jeg kendte ham ikke, men 68 år er, uanset hvad alt, alt for tidligt ..

Det er jo der, at frugterne af arbejdslivet skal nydes. -Eller om ikke andet, et velfortjent otium kan begynde.

Med de planer, der er for pension, skal man vel gå direkte fra arbejdslivet, deponere sine værdier hos kommunen, tage til krematoriet, lukke døren og selv tænde for varmen.
RIP

Rip Manse

Tror ikke det bliver et vel,men fakta at det bliver sådan sudsakhon desværre.

John
JohnBKK skrev:

Vi begyndte at sende PB´s til hinanden og senere mails. Havde begge været på Grønland i flere år, så der var meget at huske tilbage på. Vi besluttede at mødes på Stable Lodge en dag til sen frokost (jeg er B-menneske, med stort B ) med øl, snaps, sild og andet godt, og Poul blev nærmest chokeret over hvor lidt jeg lignede den type jeg var på Dansk Thai Website. Yep, så slap den hemmelighed sgu´ ud, hehe..!

Jeg var noget nervøs inden mødet, for han fik dæl´me nogle svinere af mig tit og ofte, men det gik fint og det blev sen aften på Beergarten Soi 7, inden vi sluttede af med et farvel og tak for en hyggelig dag sammen.

Nåede desværre aldrig at besøge ham i Nakhon Sawan, trods mange invitationer, jeg har det bedst i betonbunkeren her på 16. etage.

Hvil i fred Poul..

Jeg mødte Poul i Nakhon Sawan lige efter han var flyttet til Thailand. Han var en fin og jordbunden person. Men når bølgerne gik højt på DTW kunne jeg slet ikke genkende ham. Det var næsten som om at Poul og Manse var 2 forskellige personer.

Håber Poul & Manse har det godt der hvor i er nu.
john@dansk-thai.dk

http://www.j-s.dk/hus
Nahm
Rip Manse,

Jeg kendte ham ikke, men trods alt godt han fik nogle gode år i Thailand hvor han ikke skulle på arbejde hver dag, sådan er det jo ikke for os i de nye generationer, i hvert fald ikke hvis man har et dansk navn.
Mvh,
Nahm

JohnBKK
John skrev:

JohnBKK skrev:

Hvil i fred Poul..

Jeg mødte Poul i Nakhon Sawan lige efter han var flyttet til Thailand. Han var en fin og jordbunden person. Men når bølgerne gik højt på DTW kunne jeg slet ikke genkende ham. Det var næsten som om at Poul og Manse var 2 forskellige personer.

Håber Poul & Manse har det godt der hvor i er nu.

Helt enig John, det var også min oplevelse, underligt hvad den Cyberworld gør ved os?

@Nahm: Ikke lige stedet og tidspunktet at lufte din frustration, OK? Jeg kan fortælle dig at Poul havde sparet op til sin egen pension fra en tidlig alder, samt han havde gode pensioner fra de jobs han bestred. Han blev jo kørt ned for år tilbage og invalideret, hvor han så med typisk "take-no-shit" kampgejst fandt ud af at blive helbredt.. en længere historie som ikke skal med her - men spar dog selv op til din pension unge mand, ikke?

Nahm
@JohnBkk,

Ja, undskyld herfra, men godt din bekendte/kammerat fik nogle gode år i friheden i LOS
Redigeret af Nahm d. 15/09-2016 22:28
Mvh,
Nahm

sabaitoo
Jeg kendte Poul lidt fra Grønland og vi fik lidt kontakt igen gennem facebook, og jeg kunne da også kende hans indlæg her i portalen. Privat og online er vi mennesker mange gange forskellige.
Vi mødtes i Juli over et par kolde i Prachuab og han var fuld af gå på mod i den kamp han skulle ud i, desværre blev den kortere end han regnede med.
Alt til side jeg er sikker på at Poul var glad for beslutningen om at slå sig ned i Thailand.
Afsted skal vi alle, spørgsmålet er bare, hvor, hvordan og hvornår

kiml
Ja kan godt huske jeres mange slag her på siden. Men du er blevet mere afdæmpet. RIP Manse.
JohnBKK skrev:

Hvil i fred Poul..

esanboy
Kendte Poul fra Grønland hvor vi arbejdede samme sted. Ogsa truffet ham her I Thailand. Hyggelig og rar fyr. Intet ondt I ham. Mine tanker gar til hans kone og datter i Nakhon Sawan. ære være hans minde.

birkedhoj
Trist når folk går bort så tidligt. Men kræften kender ikke alder.
(johnBKK tror nu ikke der er nogen der har været i tvivl ang. nick name's)
Flyver PE med THAI altid

Spring til debat: