Se indlæg
Pengeoverførsel til Thailand
|
|
Rasmus |
Lagt på d. 26/07-2016 20:28
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 772 |
For ikke så længe siden overførte jeg et beløb på ca. 50.000 DKR, til én Thai-bankkonto. (til et familiemedlem) Fire dage senere var pengene at finde på modtagerens konto - ovenikøbet til en ganske fornuftig kurs. Men efter yderlig 3-4 dage, fik jeg et telefonopkald fra min bank som spurgte ind til min transaktion. Samtidigt kunne banken - ganske skarpsindigt - konstater at jeg tidligere havde overført et lignede beløb inden for de sidste ca. 4 måneder! Jeg forklarede at mine transaktioner skyldes div. påløbende udgifter til vores hus generelle vedligeholdelse, samt etablering af ny vandboring i landsbyen. (!) En forklaring som den bankansatte givetvis accepteret som pålydende og fornuftig. Så hvordan overfører du penge til Thailand - uden at risikerer andres utidige indblanding - og nysgerrige spørgsmål.? Hilsen Rasmus |
|
|
Thaidreamer |
Lagt på d. 26/07-2016 20:46
|
Øvet medlem Antal indlæg: 183 |
hvis du har mulighed for at rejse , så medbring pengene og sæt dem ind .. så der jo ingen der spørger.. hvad angår banken : jeg ville nok spørge dem om hvad f.. det kom dem ved ... |
|
|
JohnBKK |
Lagt på d. 26/07-2016 21:05
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 4361 |
Hvorfor de spørger? Terror, hvidvask, trafficking, drugs, u name it... alt er under lup i disse møgtider. Jeg lukkede min Nordea konto af samme årsag, gad ikke deres p!s længere med de uendelige mængder af dokumentation, papirer og privat info. de ville ha´ udleveret bare fordi jeg overførte nogle småbeløb til udlandet. Svært for os små mennesker, de store og pengestærke skal nok finde ud af at svindle udenom alt deres security gøgl.. Rasmus spurgte: "Så hvordan overfører du penge til Thailand - uden at risikerer andres utidige indblanding - og nysgerrige spørgsmål.?" Western Union og lign. selskaber - eller find en Somali biks, de er eksperter på det område, aberne.. Redigeret af JohnBKK d. 26/07-2016 21:11 |
|
|
swedmark |
Lagt på d. 27/07-2016 10:51
|
Øvet medlem Antal indlæg: 169 |
Rasmus skrev: For ikke så længe siden overførte jeg et beløb på ca. 50.000 DKR, til én Thai-bankkonto. (til et familiemedlem) Fire dage senere var pengene at finde på modtagerens konto - ovenikøbet til en ganske fornuftig kurs. Men efter yderlig 3-4 dage, fik jeg et telefonopkald fra min bank som spurgte ind til min transaktion. Samtidigt kunne banken - ganske skarpsindigt - konstater at jeg tidligere havde overført et lignede beløb inden for de sidste ca. 4 måneder! Jeg forklarede at mine transaktioner skyldes div. påløbende udgifter til vores hus generelle vedligeholdelse, samt etablering af ny vandboring i landsbyen. (!) En forklaring som den bankansatte givetvis accepteret som pålydende og fornuftig. Så hvordan overfører du penge til Thailand - uden at risikerer andres utidige indblanding - og nysgerrige spørgsmål.? Hilsen Rasmus Om der er kommet nye regler skal jeg ikke kunne sige, men op til nu har jeg ikke haft nogen problemer/spørgsmål fra bankens side. Jeg overfører til 3 fsk. konto/banker i Thailand (min, min hustrus, samt svigerfars). Svinger lidt, men ca. 5-6 overføringer ialt om året. Sidste gang var i sidste måned. Beløbene svinger, men mindst en gang om året er det et højere beløb. Skal tilføjes jeg bor i Sverige, og overfører fra svensk bank, men det burde ikke betyde noget da reglerne er de samme som i Danmark (EU-regler). |
|
|
Girobank |
Lagt på d. 27/07-2016 12:41
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 527 |
Rasmus, eg tror din bank er lige nysgerrig nok, man må uden anmeldelse sende modværdien af 10000 euro. Har selv sidste år overført 75000 kr. uden problemer og ingen opkald fra min bank. Men det er reglerne om hvidvaskning, pengeinstitutterne holder sig til. Mae Phim, Klaeng, Rayong
www.maephimproperty.com |
|
|
milex |
Lagt på d. 27/07-2016 16:04
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 830 |
Banken checker for at have sin ryg fri i forhold til hvidvasknings-lovene. Det har intet at gøre med anmeldelse af beløb. Bankerne har deres egne procedurer for dette, og kommer måske også an på hvor godt de kender kunden. De får ret heftige bøder hvis der er tale om hvidvask/terror. Western Union er iøvrigt underlagt de samme regler. Personlig ville jeg ikke have noget problem med et opkald, bare jeg får en begrundelse. Har dog aldrig oplevet det. Redigeret af milex d. 27/07-2016 16:23 |
|
|
vandango |
Lagt på d. 27/07-2016 20:22
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 3980 |
Ved større beløb f.eks. til køb af hus eller bil, ville jeg nægte at svare på andet end hvor pengene kommer fra. Hvis jeg en dag køber hus i Thailand, ønsker jeg ikke at oplysningerne siver videre til f.eks. SKAT. |
|
|
JohnBKK |
Lagt på d. 27/07-2016 20:45
|
Vi er nogle imbecile bonderøve i vesten, og derfor vil muslimerne bringe os helt ned på knæ, eller endnu lavere.. "THE hawala system is an ancient, trust-based method of sending money legally across borders that is now under threat from efforts to cut terrorists off from their sources of funds." http://www.econom...ode/877145 http://www.ibtime...il-1698544 Alle Somali aber i DK bruger det system.. mens hvide indfødte skal stå ret og aflevere alle personlige info. ved helt normale transfers - og lidt mere... fuck dem. Syg, syg verden.. Redigeret af JohnBKK d. 27/07-2016 20:52 |
|
|
buick |
Lagt på d. 27/07-2016 21:35
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 549 |
jeg har de sidste 2 år overført mere end en million kr og kun haft et problem det var for 2 år siden hvor jeg overførte 4 x 100.000 kr her blev pengene tilbageholdt af kasikorn bangkok, de ville have en forklaring på hvad de var til og da jeg fortalte det var til køb af resort så skulle de se kontrakten. Efterfølgende har jeg overført lige knap 50.000 af gangen om måneden skiftevis fra min og min kones konto og det glider fint |
|
|
Webmaster |
Lagt på d. 27/07-2016 23:25
|
Superadministrator Antal indlæg: 6782 |
JohnBKK skrev: Western Union og lign. selskaber - eller find en Somali biks, de er eksperter på det område, aberne.. Delen om aberne er vist ikke nødvendig i din anbefaling af biksen. Så hold nu venligst sådanne udtryk væk fra siden og debatterne. Tak - Admin - Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
|
gammelnok |
Lagt på d. 28/07-2016 09:07
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 41 |
vandango skrev: Ved større beløb f.eks. til køb af hus eller bil, ville jeg nægte at svare på andet end hvor pengene kommer fra. Hvis jeg en dag køber hus i Thailand, ønsker jeg ikke at oplysningerne siver videre til f.eks. SKAT. Det er da en yderst bekymrende holdning, alle med dansk residens og skattepligt til DK er pligtige til at oplyse om udenlandske besiddelser, herunder fast ejendom. Som du sikkert er klar over, skal der svares ejendoms- værdiskat af eventuelle udenlandske ejendomme. Have a nice day Rasmus |
|
|
JohnBKK |
Lagt på d. 28/07-2016 09:38
|
Webmaster skrev: JohnBKK skrev: Western Union og lign. selskaber - eller find en Somali biks, de er eksperter på det område, aberne.. Delen om aberne er vist ikke nødvendig i din anbefaling af biksen. Så hold nu venligst sådanne udtryk væk fra siden og debatterne. Tak - Admin - Du har fuldstændig ret og jeg beklager meget, det er jo vildt racistisk og nedladende og det går ikke i dagens pæne politisk korrekte samfund og debatmiljø.. |
|
|
vandango |
Lagt på d. 28/07-2016 10:05
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 3980 |
gammelnok skrev: vandango skrev: Ved større beløb f.eks. til køb af hus eller bil, ville jeg nægte at svare på andet end hvor pengene kommer fra. Hvis jeg en dag køber hus i Thailand, ønsker jeg ikke at oplysningerne siver videre til f.eks. SKAT. Det er da en yderst bekymrende holdning, alle med dansk residens og skattepligt til DK er pligtige til at oplyse om udenlandske besiddelser, herunder fast ejendom. Som du sikkert er klar over, skal der svares ejendoms- værdiskat af eventuelle udenlandske ejendomme. Have a nice day Rasmus Næh du ingen bekymringer her. Efter at finansministeren solgte en del af Dong billigt til et skattely selskab, har staten selv vist vejen for os andre i samfundet. |
|
|
buick |
Lagt på d. 28/07-2016 12:01
|
Ja Danmark nærmer sig snart Thailands måde at takle tingene på, er noget negativt-dårligt osv så må man endelig ikke nævne det Gør man så får man i Thailand et sagsanlæg og i Danmark bliver man dømt som racist JohnBKK skrev: Webmaster skrev: JohnBKK skrev: Western Union og lign. selskaber - eller find en Somali biks, de er eksperter på det område, aberne.. Delen om aberne er vist ikke nødvendig i din anbefaling af biksen. Så hold nu venligst sådanne udtryk væk fra siden og debatterne. Tak - Admin - Du har fuldstændig ret og jeg beklager meget, det er jo vildt racistisk og nedladende og det går ikke i dagens pæne politisk korrekte samfund og debatmiljø.. |
|
|
Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 28/07-2016 12:11
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2627 |
buick skrev: Ja Danmark nærmer sig snart Thailands måde at takle tingene på, er noget negativt-dårligt osv så må man endelig ikke nævne det Gør man så får man i Thailand et sagsanlæg og i Danmark bliver man dømt som racist Der er ingen i Danmark, der dømt for at være racist. Der er nogle få - meget få - der er blevet dømt for at komme med racistiske udtalelser. Ja, der er forskel på de to ting. |
|
|
buick |
Lagt på d. 28/07-2016 12:58
|
ordkløver, men nu er der andre der dømmer end lige domstolene, f. eks væmmeligboerne og den selverklærende røde "elite" Kim Ludvigsen skrev: buick skrev: Ja Danmark nærmer sig snart Thailands måde at takle tingene på, er noget negativt-dårligt osv så må man endelig ikke nævne det Gør man så får man i Thailand et sagsanlæg og i Danmark bliver man dømt som racist Der er ingen i Danmark, der dømt for at være racist. Der er nogle få - meget få - der er blevet dømt for at komme med racistiske udtalelser. Ja, der er forskel på de to ting. |
|
|
Webmaster |
Lagt på d. 28/07-2016 13:32
|
Superadministrator Antal indlæg: 6782 |
Nu er det en anmodning om at undlade den slags udtryk her på siden og intet andet. Om man så har lyst og tid til at kalde somalier aber andre steder vil jeg ikke blande mig i. Sidens indhold kredser om Thailand, og ikke om hverken aber eller somalier. Så kom nu venligst tilbage til trådens udgangspunkt, nemlig pengeoverførsler til Thailand. Tak - Admin - Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
|
Rasmus |
Lagt på d. 28/07-2016 23:46
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 772 |
Hjertelig tak for de mange input! Fremadrettet - er jeg fra helt uventet kant - gjort bekendt med én ganske snedig løsning desangående. Metoden, egner sig dog ikke til at delagtiggøres på dette ellers så seriøse forum! Hilsen Rasmus |
|
|
buick |
Lagt på d. 29/07-2016 10:16
|
Trist indstilling at have, man vil gerne have råd og hjælp fra forummet men man vil ikke selv hjælpe Rasmus skrev: Hjertelig tak for de mange input! Fremadrettet - er jeg fra helt uventet kant - gjort bekendt med én ganske snedig løsning desangående. Metoden, egner sig dog ikke til at delagtiggøres på dette ellers så seriøse forum! Hilsen Rasmus |
|
|
prideca |
Lagt på d. 29/07-2016 11:53
|
Begynder Antal indlæg: 6 |
Jeg har nu i over 10 aar overfoert betydelige beloeb til Bangkok Bank Public fra Sydbank og er aldrig blevet spurgt om noget som helst. Ved overfoerelsen via web bank skriver jeg bare Living Expences.... |
|
Spring til debat: |