Se indlæg
 Udskriv debat
PVC vinduer.
Narin
Vi har et hus i Don Mueang området, som har været lejet ud. Men nu agter vi at opsige lejemålet og selv flytte ind i huset. Det trænger til en ”kærlig” hånd da det har været thailandske familier der har været lejere.
Jeg er selv håndværker og har en god ide om hvordan renoveringen skal foretages. Jeg laver det meste selv og får hjælp til det grove fra de lokale autodidakte.
Vi skal have nye vinduer og døre i hele huset, da der på nuværende tidspunkt er de traditionelle thai døre og vinduer, som efter min mening er noget billigt utæt bras.
Men nu til mit spørgsmål. Jeg har overvejet at monterer PVC vinduer i huset, er der nogen herinde på portalen der har erfaring med dette materiale i Thailand. Jeg tænker på om klimaet og PVC’en kan forenes?
Med venlig hilsen
Narin & mage

jh
Jeg ved ikke om det er pvc vinduer jeg så på et hotel i Supan Buri engang,vi har hus oppe i Isan bygget for 3 år siden.De vinduer vi fik i er lavet af aluminium ligner plast,skal du have pvc vinduer i Thailand tror jeg de bliver dyre hvis du skal have nogle der kan holde til klimaet.Hvis de ikke er fremstillet med stivere indvendigt i karmene tror jeg i vil få problemer,og den slags tror jeg ikke der laves i Thailand men ved det ikke.

Narin
jh skrev:

Jeg ved ikke om det er pvc vinduer jeg så på et hotel i Supan Buri engang,vi har hus oppe i Isan bygget for 3 år siden.De vinduer vi fik i er lavet af aluminium ligner plast,skal du have pvc vinduer i Thailand tror jeg de bliver dyre hvis du skal have nogle der kan holde til klimaet.Hvis de ikke er fremstillet med stivere indvendigt i karmene tror jeg i vil få problemer,og den slags tror jeg ikke der laves i Thailand men ved det ikke.

I Pvc vinduer købt i DK er der metalforstærkninger.
Men jeg leder efter nogle vedligeholdelsesfrie vinduer og døre med energiglas. Det kunne også være industrimalet trækarme.

burana
I min svigermors hus er der i den nye afdeling installeret vinduer med rammer f eloxeret aluminium, disse er også vedligeholds fri ( hvis du ser bort fra vaskning/pudsning ) og det fungere absolut udmærket, de vinduer har nu siddet i huset i 19 år, PVC vinduer har jeg aldrig set dernede, men en masse af eloxeret alu. Men det er jo ikke ensbetydende med at det ikke findes.

John
De findes helt bestemt. Jeg har en ven der havde en fabrik i Korat der fremstillede PVC vinduer. De er lige som i DK fremstillet på et stål skelet.
Han måtte desværre lukke fabrikken for et par år siden, da han meget overraskende blev snydt af et thailandsk firma og ikke fik sin betaling for et stort projekt. Ironi forkommer.
Jeg ville helt klart vælge eloxeret aluminium. som der måles op til på stedet og kan monteres med forskellige glastyper. Min kone installerede det i hele huset for 5 år siden, ialt 10 vinduer og 2 dobbelt døre alt med mørk tonet glas. Kan ikke huske prisen men det var under 20.000 thb.
john@dansk-thai.dk

http://www.j-s.dk/hus
Conrad
Jeg bor i Kantharalak, Sisaket og her har jeg fået fremstillet upvc vinduer med termoruder hos et lokalt firma. Der er også myggenet hvor rammerne er af en kraftigere kvalitet end sædvanligt.

Vinduerne er monteret i et kombineret soveværelse og kontor. Grunden til at vi valgte upvc vinduer var for at minimere støjen om morgenen og for isolerings evnen, der er også dobbelt vægge og glasuld på loftet og rummet er med AC.

Vi er godt tilfredse med vinduerne, har haft dem i 1 år nu.

vandango
Faktisk en ret interessant tråd.
Skal jeg selv bygge eller renovere, ser uPVC interessant ud.
Dels pga. Støjreduktion, de isolerer godt så der spares rigtig meget på el. udgiften til aircon.
Men kan købe europæiske produkter derude.

Der er en del tråde på ThaiVisa hvor man kan læse nærmere.

DJ
Vi har vinduer og doere fra firmaet Windsor i Thailand, nu fem aar gamle ingen problemer og ingen vedligeholdelse.

Fotofreak
Tony har lavet research på uPVC vinduer, og deler hans viden med os andre:

http://tonyinthai...n-windows/

M.v.h. Fotofreak

GAMBIT
Ser ud til at Paul kender til det

https://www.faceb...210353942/
Too much agreement kills a chat.
- Eldridge Cleaver

Spring til debat: