Se indlæg
 Udskriv debat
Risikerer 12 års fængsel for at gøre grin med generalen
Thomas72
12 ÅRS FÆNGSEL FOR AT GØRE GRIN MED GENERALEN

Hvis politiske kommentarer på Facebook var strafbart, ville det meste af den voksne danske befolkning sikkert sidde i fængsel. I Thailand er det alvor: Her risikerer du op til 60 års fængsel for negative kommentarer om militær og kongehus på sociale medier. Selv private beskeder overvåges.

På Facebook-siden ”Vi elsker General Prayut” postede brugerne manipulerede billeder og parodierende memes af den thailandske premierminister General Prayut. Den slags gør man ikke ustraffet i Thailand, hvor politiske statusopdateringer, likes, delinger og sågar private beskeder kan give mange års fængsel.

Nu stilles Mahaton, Kongsuwan, Saksamutnan, Mangkhangsanga, Buranasirim, Saibutr, Tangboonthin og Worathaiyawich for en militærdomstol, hvor de risikerer minimum 12 års fængsel for at “opildne til uro”. To af de otte anklages desuden for majestætsfornærmelse, baseret på private Facebook-beskeder. ...

http://amnesty.dk...-generalen

Til Jer der rejser til Thailand for første gang, pas på!.
Thailand er vanedannende, stærk vanedannende!.

Jeg ved hvad Jeg taler om.

sudsakhon
Det er tendenser man ellers ser i totalitære fascistiske og kommunistiske samfund.
Eller tæt på i Tyrkiet.
En stat som nogen, helt uden at være flove, mener hører til i EU

https://en.wikipedia.org/wiki/Phra_Aphai_Mani
JohnBKK
Men det sker altsammen med store smil og udbredelse af "Happiness to the Thai People".

Smile

juj
Intet nyt der, onkel Prut tåler ikke kritik. Blødt diktatur min bare ræv, er glad for jeg ikke bor der mere, eller har noget i klemme i landet. Only short time visit from now.

Landet har sgu mistet sin charme, og blevet for dyrt. Ud over det er den politiske situation og usikkerheden om tronfølgen uholdbar. Det kan ende rigtig grimt om ikke så længe.Crying

JohnBKK
Enig, for h.... jeg ser meget had i folks øjne nu om dage, helt vildt er det, det koger indvendigt i folk, og hvis man følger med i nyhederne kan man se at det er de unge der går amok som de første, med sindssygt tilfældig vold og ballade, men hvorfor opføre sig normalt når alle ved at regimet der styrer nu netop er kommet til magten ved trusler om vold og rå magt, det ved alle, det lærer de sgu da af, og bliver totalt kolde i røven.

Der kommer et showdown senere, et totalopgør, så meget had der ligger under den pæne overflade. Jeg håber de kan holde liv i gammelfar nogle år endnu, og hvis ikke, så lyv om at han er død, så håber jeg at være flyttet væk inden blodbadet starter, for det kommer..

Spring til debat: