Se indlæg
 Udskriv debat
Gerningsmænd får to år efter tæsk til britter
Webmaster
Kunne ikke finde tråden hvor sagen tidligere blev debatteret. Så opretter denne tråd i stedet med seneste nyt i sagen.

Turistparadiset Hua Hin i Thailand var 13. april rammen om en usædvanligt brutal voldsepisode, da en britisk familie fuldstændigt umotiveret blev angrebet og tæsket til bevidstløshed af fire yngre thaier.

Ægteparret Lewis og Rosemary Owen på 68 og 65 år fejrede det thailandske nytår sammen med deres 43-årige søn Owen Jr. på en bar i byen, da de blev angrebet af de fire mænd, som slog og sparkede dem - og trampede på deres hoveder, da de lå bevidstløse på jorden foran baren, skriver Bangkok Post.

Rosemary Owen fik hjerneskade ved angrebet, og måtte opereres i hovedet. Begge mænd skulle syes i hovedet efter hændelsen - faren med seks sting og sønnen med 16.

Det var ingen sag for politiet at finde frem til gerningsmændene, som i retten alle blev idømt to års fængsel.

Læs nærmere på: http://www.mx.dk/...y/15181402
Med venlig hilsen

Webmaster
Email: webmaster@dansk-thai.dk
Website: www.thailand-portalen.dk

Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det.

http://www.thailand-portalen.dk
Thomas72
I betragtning af Rosemary Owen fik varig mén af overfaldet, burde dommene ganges med mindst 10.
Til Jer der rejser til Thailand for første gang, pas på!.
Thailand er vanedannende, stærk vanedannende!.

Jeg ved hvad Jeg taler om.

hugoboerge
Thomas72 skrev:

I betragtning af Rosemary Owen fik varig mén af overfaldet, burde dommene ganges med mindst 10.

Hvad udmaaling af domme og retssystemet generelt her i landet angaar, kan vi blot sidde paa sidelinien og undre os.

Den unge kvinde som i beruset tilstand en tidlig morgen i Chiangmai draebte 3 cyklister samt saarede adskillige andre i cyklist gruppen fik en dom paa 4 aars faengsel. Fordi hun tilstod blev dommen halveret til 2 aar. Herefter appellerede hun dommen og er nu paa fri fod mod kaution.

buick
I betragtning af at Rosemary Owen var den der var voldelig først så burde hun også have 2 år i spjældet(se video hun diskutere højlydt med en thai og slår han i hovedet lige efter sønnen falder i sin brandert)

Jeg er enig i thaierne skal straffes for vold men hvis ikke Rosemary selv startede så er det slet ikke sikkert der ville være sket mere end et simpelt skænderi

Thomas72 skrev:

Nero
buick skrev:

I betragtning af at Rosemary Owen var den der var voldelig først så burde hun også have 2 år i spjældet(se video hun diskutere højlydt med en thai og slår han i hovedet lige efter sønnen falder i sin brandert)

Jeg er enig i thaierne skal straffes for vold men hvis ikke Rosemary selv startede så er det slet ikke sikkert der ville være sket mere end et simpelt skænderi

Thomas72 skrev:

2 års fængsel for den vold vi så, er helt ude i hampen. De dømte, er sikkert allerede ude, med hjælp fra fædre som er politifolk.
Hvis ikke, hvor længe mon Thai'erne så kommer til at sidde inde?
Kuvertsystemet i Thailand, afkorter ALLE straffe.
Mon Farang var sluppet så billigt, hvis de som her, havde sparket og trampet liggende Thai'er i hovedet. NEJ!

Thomas72
buick skrev:

Thomas72 skrev:

Det kan godt være det var Rosemary Owen der startede med at slå, man trampe folk på hovedet mens de ligger ned, kan ikke på nogen måder forsvares. De kunne ha nøjes med at give hende en lussing tilbage.
Til Jer der rejser til Thailand for første gang, pas på!.
Thailand er vanedannende, stærk vanedannende!.

Jeg ved hvad Jeg taler om.

Spring til debat: