Se indlæg
 Udskriv debat
Børnesexturisme er et større problem end nogensinde
Webmaster
Hvis du ser en dansk gæst i baren på dit hotel i Thailand sidde sammen med en ung dreng eller pige, hvorefter de forsvinder sammen, så skal du reagere. Så klart lyder budskabet fra psykolog hos Red Barnet, Kuno Sørensen.

Opfodringen kommer, efter at den globale organisation Ecpat, der arbejder for børns beskyttelse, i en ny rapport har dokumenteret, at flere børn end nogensinde bliver seksuelt misbrugt af turister og andre rejsende.

»Hvis du ser tegn på, at en dansker kan være børnemisbruger, så er det ikke urimeligt at forsøge at tage et billede af vedkommende eller forsøge at få deres navn, så man kan melde det til politiet. Stol på din mavefornemmelse, hvis den siger dig, at en andens adfærd er forkert,« siger Kuno Sørensen, der efterspørger, at myndighederne sørger for mere oplysning til danske rejsende om sexturisme, så de kan være med til at stoppe børnemisbrug.

Politiet har både en hotline og en hjemmeside, hvor man kan anmelde danskere, hvis man mistænker dem for at udnytte børn seksuelt. Siden 2006 har det nemlig været strafbart for danskere at have sex med en mindreårig i udlandet - også selv om det er lovligt i det pågældende land.

Læs nærmere på: http://www.b.dk/r...nogensinde
Med venlig hilsen

Webmaster
Email: webmaster@dansk-thai.dk
Website: www.thailand-portalen.dk

Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det.

http://www.thailand-portalen.dk
vandango
Hvorfor fanden skal den lorte avis lige nævne Thailand?

The_Horror
Pædofili er svineri fra værste skuffe og bør straffes med selvtægt i form af en tør anal tur med et rivejern og efterfulgt af en langsom død pga. blodtab fra den ødelagte tarm, men først og fremmest tror at det er de færreste pædofile der åbenlyst sidder på en bar med deres offer, det er de alt for udspekuleret og kujonagtige til.

Jo, der findes mindreårige i barmiljøet i Thailand, det kan Amagerdrengen fortælle meget mere om end jeg. Men jeg tror mest at det drejer sig om unge teenagere, hvor det kan være svært at sætte alderen fx +/- 15 år?

Dernæst skal man være sikker på at barnet ikke er hans egen søn/datter/stedbørn inden man begynder at tage billeder og hænge folk ud. Der har været historier herinde om folk der er blevet antaste/set mærkeligt på af folk som tror noget forkert.

Men ja, er det åbenlyst skal man selvfølgelig gribe ind.
A fool who knows his foolishness is wise at least to that extent, but a fool who thinks himself wise is a fool indeed

Thomas72
Der er kun at sige, de svin der gør børn fortræd på måde, skal ha skåret en vis legemsdel af.

Børnesexturisme er også et stor problem i Cambodja, et problem som ikke er blevet mindre efter der bliver slået hårdere ned på det i Thailand.
De Jeg var i Sihanoukville i starten af 2013, fik Jeg på det guesthouse Jeg boede på, udleveret en pjece om hvad man skal gøre, hvis man observerer sexturisters begå seksuelt overgreb på børn eller har mistanke om det.

[img]http://i.imgur.com/YS0NIdF.jpg[/img] is not a valid Image.

Det burde være obligatorisk for alle hoteller/guesthouse, ikke bare i SØ Asien, også i lande som i Kenya og i Brasilien.

For par år siden så Jeg en udsendelse om børnesexturisme i Cambodja og flere pædofile valgte at tage "billetten" fremfor at blive anholdt, fordi de indsatte i de cambodjanske fængsler som har begået overgreb på børn, rangerer lavest ligesom herhjemme.
Til Jer der rejser til Thailand for første gang, pas på!.
Thailand er vanedannende, stærk vanedannende!.

Jeg ved hvad Jeg taler om.

cali111
Jeg husker tydeligt, hvordan der blev kigget efter mig, da vi for mange år siden hentede min kones søn i Thailand.
Han var kun 5 år, og jeg tog ham bevidst med på motorcyklen ned gennem skrigegaden i Pattaya, så jeg kunne forklare de mistænksomme, at det var min papsøn og han skulle med til Danmark.
På et tidspunkt kom vi til at holde ved siden af politiet, hvor jeg bad sønnen om at give mig et kys på kinden.
Dette medførte selvfølgelig, at vi måtte en tur med på stationen. Men da sagens rette sammenhæng gik op for dem, var der ikke grænser for deres undskyldninger, og jeg nød godt af deres respekt i årene fremover.
Redigeret af cali111 d. 29/05-2016 01:39

http://www.aseanmctour.dk
jh
Selvfølgelig skal det stoppes med det samme hvis der kan gøres noget for at stoppe pædofili,al respekt for det.Men nu misforstår mange nok situationen hvis de ser en mand med et barn af asiatisk udsendede hvis de ikke er kendt i Thailand,mange falanger har børn dernede.Som nu min frisør fortalte mig mange gange da de var der hvor de kørte i tuk tuk og en hvid mand sad og holdte om en thai dreng og drengen fortalte hvor de skulle af tuk tuk henne,hvortil min frisør sagde at manden var et værre svin at gøre sådan noget.Jeg sagde til hende at nu skulle hun jo ikke kikke sådan på det, måske var manden drengens far/stedfar så noget helt andet måske.
Da blev hun lidt paf og sagde den tanke havde aldrig strøjfet dem.Så galt kan det gå hvis man bare ser tingene fra en vinkel.Så jeg mener man skal lige tænke sig om en ekstra gang inden man andmelder for noget som helst.

thongsala
Webmaster skrev:

Hvis du ser en dansk gæst i baren på dit hotel i Thailand sidde sammen med en ung dreng eller pige, hvorefter de forsvinder sammen, så skal du reagere. Så klart lyder budskabet fra psykolog hos Red Barnet, Kuno Sørensen.

Opfodringen kommer, efter at den globale organisation Ecpat, der arbejder for børns beskyttelse, i en ny rapport har dokumenteret, at flere børn end nogensinde bliver seksuelt misbrugt af turister og andre rejsende.

»Hvis du ser tegn på, at en dansker kan være børnemisbruger, så er det ikke urimeligt at forsøge at tage et billede af vedkommende eller forsøge at få deres navn, så man kan melde det til politiet. Stol på din mavefornemmelse, hvis den siger dig, at en andens adfærd er forkert,« siger Kuno Sørensen, der efterspørger, at myndighederne sørger for mere oplysning til danske rejsende om sexturisme, så de kan være med til at stoppe børnemisbrug.

Politiet har både en hotline og en hjemmeside, hvor man kan anmelde danskere, hvis man mistænker dem for at udnytte børn seksuelt. Siden 2006 har det nemlig været strafbart for danskere at have sex med en mindreårig i udlandet - også selv om det er lovligt i det pågældende land.

Læs nærmere på: http://www.b.dk/r...nogensinde

thongsala
Det der med,at gå og tage billeder af mistænkelige folk,er bare så usmageligt !

JohnBKK
Det er bare den nye danske nationalsport: Stikkeri og angiveri, også i udlandet åbenbart..

De ku' jo undersøge hvor udbredt børnesex er blandt de lokale i hele SE Asien, eller det er måske ikke så spændende?

The_Horror
JohnBKK skrev:

De ku' jo undersøge hvor udbredt børnesex er blandt de lokale i hele SE Asien, eller det er måske ikke så spændende?

uha! det ville være forfærdeligt...et skud fra hoften herfra må være at 98-99% af alt sexmisbrug af mindreårige bliver foretaget af lokale. Men sådan tænker feminister fra sådanne organisationer ikke...i deres Zenia Stampe verden vil det altid være den hvide mands skyld.
A fool who knows his foolishness is wise at least to that extent, but a fool who thinks himself wise is a fool indeed

JohnBKK
Nemlig.. "The White Man' s Burden" - vi er årsag til mange dårligdomme, ikke underligt at vi drikker og horer os ihjel en masse..

Cool

natty
Prøv at gå ind på politiken.dk og søg på "glem fordommene" så kommer der et link frem til en ganske interresant og nuanceret artikel.
Jeg har desværre problemer med at copy/paste linket på min tablet.
Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin

hugoboerge
natty skrev:

Prøv at gå ind på politiken.dk og søg på "glem fordommene" så kommer der et link frem til en ganske interresant og nuanceret artikel.
Jeg har desværre problemer med at copy/paste linket på min tablet.

http://politiken....sexturist/

natty
Takker hugoboerge
Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin

Spring til debat: