Se indlæg
Til Cambodia i januar 2016?
|
|
lincoln1242 |
Lagt på d. 06/12-2015 18:46
|
Øvet medlem Antal indlæg: 185 |
Jeg rejser med frue, mor m.fl. til Thailand i julen. Efter nytår skal vi besøge svigermor i Surin, og vi har i den forbindelse talt om at aflægge Angkor Wat et visit. Hvis ikke det er for dyrt eller besværligt. Kan man få visum ved indrejse i Cambodia eller er det noget, man skal have forberedt hjemmefra? Og er der nogen der ved hvordan stemningen er mellem Thailand & Cambodia for tiden? Min familie frygter lidt at blive skudt eller træde på en gammel landmine ;-) Og hvordan er prisniveauet? Både mht. til selve rejsen (fra Surin), visum, mad, indkvartering mv.? |
|
|
GAMBIT |
Lagt på d. 06/12-2015 20:00
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1244 |
Hej Lincoln, Når i er i Surin kører i blot til chon chom som har grænseovergang til Cambodia, måske en times kørsel kun. Du får uden problemer visum til Cambodia som koster 30 dollars. Skulle dér være en hjælpsom mand der vil følge jer igennem og sørge for i bliver taget godt hånd om, så lad dem bare gøre det - de er utroligt hjælpsomme og de står ikke og tigger om drikke penge, så jeg gav min hjælper 150 thb for at jeg ikke engang selv udfyldte mit visum kort - han klarede alt med bravur. Jeg fik af vide at det tager omkring 2 timer i en mini van fra grænsen til Siem Reap hvor Ankor Watt ligger. Alt er relativt billigt i Cambodia, så der vil ikke være noget som burde komme som et chok. God tur, husk at smag på deres mange pragtfulde øl |
|
|
lincoln1242 |
Lagt på d. 06/12-2015 20:08
|
GAMBIT skrev: Hej Lincoln, Når i er i Surin kører i blot til chon chom som har grænseovergang til Cambodia, måske en times kørsel kun. Du får uden problemer visum til Cambodia som koster 30 dollars. Skulle dér være en hjælpsom mand der vil følge jer igennem og sørge for i bliver taget godt hånd om, så lad dem bare gøre det - de er utroligt hjælpsomme og de står ikke og tigger om drikke penge, så jeg gav min hjælper 150 thb for at jeg ikke engang selv udfyldte mit visum kort - han klarede alt med bravur. Jeg fik af vide at det tager omkring 2 timer i en mini van fra grænsen til Siem Reap hvor Ankor Watt ligger. Alt er relativt billigt i Cambodia, så der vil ikke være noget som burde komme som et chok. God tur, husk at smag på deres mange pragtfulde øl Jeg takker for svar! Jeg spørger mine medrejsende om det kunne have interesse! |
|
|
cali111 |
Lagt på d. 06/12-2015 20:11
|
Øvet medlem Antal indlæg: 359 |
lincoln1242 skrev: Jeg rejser med frue, mor m.fl. til Thailand i julen. Efter nytår skal vi besøge svigermor i Surin, og vi har i den forbindelse talt om at aflægge Angkor Wat et visit. Hvis ikke det er for dyrt eller besværligt. Kan man få visum ved indrejse i Cambodia eller er det noget, man skal have forberedt hjemmefra? Og er der nogen der ved hvordan stemningen er mellem Thailand & Cambodia for tiden? Min familie frygter lidt at blive skudt eller træde på en gammel landmine ;-) Og hvordan er prisniveauet? Både mht. til selve rejsen (fra Surin), visum, mad, indkvartering mv.? Man får visum ved grænsen. det koster 1200 baht. Thailænder behøver ikke visum.. Der er ingen problemer mellem Cambodianer og Thailænder og slet ikke i Siam Reep, Ankor Watt. Prisniveauet er ca det halve af Thailand. Der er masser af guesthause i Siam Reep til mellem 5 - 10 dollars. Medbring dollars, som er det foretrukne betalingsmiddel. Der er dollars i ATM maskinerne. Beløb under en dollers tilbagebetales i lokal valuta Riel. De har ingen mønter 1 dollar er 4000 Riel Der kan være landminer udenfor stierne. Der kører busser, minivan og arrangerede ture fra Surin til Siam Reap. Kender ikke prisen for disse ture. Vi kører på motorcykel. Der er lidt billeder og en lille video på min hjemmeside.www.aseanmctour.dk rigtig god tur. |
|
|
lincoln1242 |
Lagt på d. 06/12-2015 20:18
|
cali111 skrev: lincoln1242 skrev: Jeg rejser med frue, mor m.fl. til Thailand i julen. Efter nytår skal vi besøge svigermor i Surin, og vi har i den forbindelse talt om at aflægge Angkor Wat et visit. Hvis ikke det er for dyrt eller besværligt. Kan man få visum ved indrejse i Cambodia eller er det noget, man skal have forberedt hjemmefra? Og er der nogen der ved hvordan stemningen er mellem Thailand & Cambodia for tiden? Min familie frygter lidt at blive skudt eller træde på en gammel landmine ;-) Og hvordan er prisniveauet? Både mht. til selve rejsen (fra Surin), visum, mad, indkvartering mv.? Man får visum ved grænsen. det koster 1200 baht. Thailænder behøver ikke visum.. Der er ingen problemer mellem Cambodianer og Thailænder og slet ikke i Siam Reep, Ankor Watt. Prisniveauet er ca det halve af Thailand. Der er masser af guesthause i Siam Reep til mellem 5 - 10 dollars. Medbring dollars, som er det foretrukne betalingsmiddel. Der er dollars i ATM maskinerne. Beløb under en dollers tilbagebetales i lokal valuta Riel. De har ingen mønter 1 dollar er 4000 Riel Der kan være landminer udenfor stierne. Der kører busser, minivan og arrangerede ture fra Surin til Siam Reap. Kender ikke prisen for disse ture. Vi kører på motorcykel. Der er lidt billeder og en lille video på min hjemmeside.www.aseanmctour.dk Det er her på TP at man finder svarene Skal visummet betales i THB eller USD? Jeg tror vi holder os til stierne! Men vi vil da lige undersøge de arrangerede ture fra Surin til Siam Reap. |
|
|
Girobank |
Lagt på d. 06/12-2015 20:23
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 527 |
cali111 skrev: Medbring dollars, som er det foretrukne betalingsmiddel.
Mae Phim, Klaeng, Rayong
www.maephimproperty.com |
|
|
GAMBIT |
Lagt på d. 06/12-2015 20:28
|
Du kan uden problemer betale med THB for visum - Så snart du er i Cambodia, stop ved en ATM og hæv dollars. |
|
|
Thomas72 |
Lagt på d. 06/12-2015 20:32
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1392 |
@lincoln1242: Hvor mange dage har i tænkt jer, at være i Cambodja?. Hvis i har mere tid til rådighed, er Roluos Gruppen som bla. består af Bakong templet også et besøg værd. Turistbureauer i SR vil være behjælpelig eller evt. lave en aftale med en tuk tuk driver. God tur til jer, når den tid kommer. http://www.canbyp...bakong.htm Til Jer der rejser til Thailand for første gang, pas på!.
Thailand er vanedannende, stærk vanedannende!. Jeg ved hvad Jeg taler om. |
|
|
Nahm |
Lagt på d. 06/12-2015 21:17
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 513 |
Nu ved jeg ikke om det generelt er vanskeligt at veksle til mindre dollar sedler i Thailand, men da jeg skulle bruge mange af disse til Cambodia havde jeg en masse besvær med at veksle i banker i Pattaya, det var faktisk umuligt, jeg brugte en del tid i div. banker, men fandt en vekseler på Walking street, med en god kurs også, så måske en god ide at skaffe de nødvendige dollars fra Danmark.
Mvh,
Nahm |
|
|
GAMBIT |
Lagt på d. 06/12-2015 21:25
|
@Nahm, nu er der altså ATM på næsten hver gadehjørne i cambodia, og også i lufthavnen i Phnom Penh. Nu skal det ikke gøres mere besværligt. Betal dit visum med THB og så snart du er inde i Cambodia hæver man nogle hundrede dollars i den første ATM man ser. Slut. |
|
|
Nahm |
Lagt på d. 06/12-2015 21:36
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 513 |
Tak for rådet Gambit...jeg kan bare godt lide at have mange dollars i lommen......og Cambodia er sku lidt på udebane..jeg kan godt lide at have styr på tingene i den del af verdenen. Bortset fra det overraskede Cambodia mig meget, i positiv retning, har dog kun været der 2 gange, med en anden dansker som kender Cambodia gennem flere års ophold. Redigeret af Nahm d. 06/12-2015 21:51 Mvh,
Nahm |
|
|
cali111 |
Lagt på d. 07/12-2015 01:15
|
CAMBODIA THE KINGDOM OF WUNDER. Jeg skrev tidligere. at et visum koster 1200 Bath. Det er forkert, det koster mellem 25 og 30 dollars officelt. Jeg blev overcharget, fordi jeg skulle have min motorcykel på Danske plader med ind i landet, og Cambodia har ingen aftale med Danmark på dette punkt. Officielt for at krydse grænsen med et dansk registreret køretøj, skal man have en tilladelse fra Den Cambodianske Regering og et Carnet De Passage. Tolddukoment som udstedes af ADAC i tyskland. Jeg har tit været i Cambodia, uden papierne har været i orden, ved at betale lidt ekstra. max 10 dollars. Nogle gange er jeg blevet anbefalet af embedsmanden ved grænsen, som lader mig passerer, at skrue nummerpladen af og ikke køre med lys på om dagen, for at undgå at blive stoppet. Jeg skal lige understrege, at min Thailandske ansvarsforsikring dækker i nabolandene og min rejseforsikring fra Europæiske dækker world wide, hvis jeg er skyld i skaden, selv om nummerpladen er faldet af. Cambodia er ligeså skønt, som Thailand var for 30 år siden. |
|
|
buick |
Lagt på d. 09/12-2015 10:49
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 549 |
Husk at have styr på jeres visum, det er ikke længere muligt at lave borderrun (14 dage visum) til Cambodia, så har man et 30 entry til thailand og borderofficeren syntes det så bliver man afvist på grænsen tilbage til thailand også selv om man ikke hr andre borderrun stempler i passet og må så flyve ind |
|
|
lincoln1242 |
Lagt på d. 05/12-2016 12:55
|
Denne tråd har næsten ét års fødselsdag… Så jeg vil meget passende genoplive den, for vi nåede ikke til Cambodia i januar i år... Til januar 2017 tager vi afsted igen, og 3. gang skal være lykkens gang! Kender I et godt rejseselskab/hjemmeside/links el.lign., der arrangerer busture (evt. pakkeløsninger med en guidet tur og overnatning)? Afrejsestedet er Sangkha, alternativt Surin By i Surin. Jeg tænker at tage 2 overnatninger, så jeg kan få en hel dag ved Angkor Wat/Angkor Thom. Datoerne er ikke fastlagt, men jeg tænker at det bliver i tidsrummet 16.-22. januar. Jeg rejser til Cambodia alene, da min kone hellere vil være hos sin familie (forståeligt). Som I tidligere har skrevet, så kan jeg læse at visum betales i THB ved grænsen, at det er bedst at have USD med eller hæve dem i ATM i SR, og at man får mest ud af Angkor Wat, hvis man betaler for en guidet tur. Er der ellers noget, jeg skal være specielt opmærksom på under opholdet? Her tænker jeg på, om der er forhold, der er væsentligt anderledes ift. Thailand. |
|
|
cali111 |
Lagt på d. 06/12-2016 12:39
|
lincoln1242 skrev: Denne tråd har næsten ét års fødselsdag… Så jeg vil meget passende genoplive den, for vi nåede ikke til Cambodia i januar i år... Til januar 2017 tager vi afsted igen, og 3. gang skal være lykkens gang! Kender I et godt rejseselskab/hjemmeside/links el.lign., der arrangerer busture (evt. pakkeløsninger med en guidet tur og overnatning)? Afrejsestedet er Sangkha, alternativt Surin By i Surin. Jeg tænker at tage 2 overnatninger, så jeg kan få en hel dag ved Angkor Wat/Angkor Thom. Datoerne er ikke fastlagt, men jeg tænker at det bliver i tidsrummet 16.-22. januar. Jeg rejser til Cambodia alene, da min kone hellere vil være hos sin familie (forståeligt). Som I tidligere har skrevet, så kan jeg læse at visum betales i THB ved grænsen, at det er bedst at have USD med eller hæve dem i ATM i SR, og at man får mest ud af Angkor Wat, hvis man betaler for en guidet tur. Er der ellers noget, jeg skal være specielt opmærksom på under opholdet? Her tænker jeg på, om der er forhold, der er væsentligt anderledes ift. Thailand. Vi er et par stykker, som tager en lille tur til Siam Reap på motorcykel i begyndelsen af januar. Du er velkommen til at tage med. Bagsædet er ledigt på Guzzien, hvis du ikke vil køre selv. NØD BRYDER ALLE REGLER
|
|
|
birkedhoj |
Lagt på d. 06/12-2016 15:13
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 738 |
Det var da et flot tilbud.
Flyver PE med THAI altid
|
|
|