Se indlæg
 Udskriv debat
Forudsigelige kursudsving!?
lincoln1242
Vi skal til Thailand i december, og min kone har gennem nogen tid sparet penge sammen, så hun kan bekoste et nyt tag på sin mors hus ude i de fjerne rismarker. Min kone vil allerede nu veksle DKK til THB, fordi nogen har bildt hende ind, at kursen på THB falder, når vi nærmer os december/julen.

Men har det virkelig noget på sig? Jeg mener; hvis kursen på en valuta har faste udsving på bestemte tidspunkter af året, så er der jo basis for at slå sig ned som valutahandler…!

Personligt er jeg ikke meget for at veksle rejsevaluta, længe før jeg skal bruge dem. For så skal pengene ligge hjemme under hovedpuden. Futter hytten af eller får man besøg af nogle ’nødlidende’ østeuropæere, så er pengene tabt… Jeg foretrækker at hente dem tidligst en uges tid før afrejse.

Jeg plejer ikke at skæve til kursen, når der skal veksles – jeg kan jo alligevel ikke gøre noget ved det…

Ps. Hendes mor har ingen bankkonto. Hendes bror har ganske vist en konto, men hun foretrækker at selv at tage pengene med i kolde kontanter ;-)

Anonym Bruger
Det kan man ikke entydigt sige er rigtigt eller forkert. Det er rigtigt der har været flere år hvor Baht er blevet mere værd som Januar nærmede sig, men jeg mener at eftersom at turismen "kun" udgør 10% af thailands økonomi kan stigning eller fald ikke direkte tilskrives turisters efterspørgsel.

Hvis du kigger på udviklingen over tid her http://www.valuta...?id=492430 så kan du hvis du vælger 4 år se at der både er år hvor kursen er høj og år hvo den er lav i December.

zapper
Ligesom med vejret, sådan er det med valutakurser, det er der ingen der kan spå om.
Slet ikke herinde i dette forum (sorry for say that)
Så kig du selv på valutakurser og tjek om din kone har ret, du kan gå mange år tilbage i tiden.

lincoln1242
Det var nu også min konklusion - at det er umuligt at forudsige noget som helst om baht'ens kurs.

Så jeg tror bare vi venter med at veksle til tiden nærmer sig...

bannok
Ting man ikke kan gøre noget ved skal man ikke bekymre sig om, og der er kursen på valuta i hvert fald en ting vi ingen indflydelse har på, hvis du gør sådan eller sådan eller går der hen eller her og veksler, ja så får så og så god kurs o.s.v. Det du kan spare eller tjene er prisen på et par øller i en bar, hvis det ikke er helt store beløber det drejer sig om.

GAMBIT
tror det er lidt mere end et par øller i en bar det drejer sig om. Som Lincoln skriver skal der tag på træhytten så jeg vil skyde på det er mere end 10.000 kr der skal veksles.

Med en lille kurs ændring kan det være mange tusinde baht at vinde/tabe.

Kim Ludvigsen
Man kan da godt spå om kursen. Jeg vil spå, at den enten stiger eller falder - eller forbliver på samme niveau Cool

Nå, spøg til side. Udsigterne for den kinesiske økonomi er ikke for gode, og det kan trække de andre asiatiske landes økonomi med ned - forventningerne til Thailands økonomi er i forvejen nedskrevet nogle gange, senest i dag. Alt andet lige, så betyder det, at kursen på baht sandsynligvis vil falde. Og det er heller ikke usandsynligt, at den thailandske nationalbank bliver nødt til at devaluere. Kort sagt, jeg ville absolut vente og se tiden an, og veksle så sent som muligt medmindre der sker andre voldsomme ting inden december.
Mvh. Kim
Ferie i Thailand:
http://rejse-til-...

http://rejse-til-thailand.dk
JohnBKK
Nå, hvad bliver det næste? Kaffegrums og Tarotkort?

Renten stiger i USA inden længe, USD vil falde, samme med THB...

Vejret? Regn de næste 14 dage!

Pfft

Kim Ludvigsen
Den kinesiske økonomis problemer er lidt mere relevante end kaffegrums. Det var de første tegn på problemer i Kina og deres devalueringer, der fik kursen på baht til at rette sig op fra lidt under 5 kroner til nu 5,47.
Mvh. Kim
Ferie i Thailand:
http://rejse-til-...

http://rejse-til-thailand.dk
JohnBKK
Ja, det har du faktisk ret i, så beklager min hastige smart ass comment, you rule, som sædvanligt...

Meeeen, mon ikke bare Onkel Prajut liner up til The Masters i Kina, og gør hvad de befaler?

zapper
Kim Ludvigsen skrev:

Den kinesiske økonomis problemer er lidt mere relevante end kaffegrums. Det var de første tegn på problemer i Kina og deres devalueringer, der fik kursen på baht til at rette sig op fra lidt under 5 kroner til nu 5,47.

Du må undskylde mig Kim, men da du ikke sidder med hovedet dybt inde i den Thailandske magt, så aner du jo ikke hvad de har i tankerne. Da den var nedadgående sidst, fik de bremset rutcheturen via opkøb og samarbejde med Malaysia. Der er utrolig mange faktorer, der vil spille ind. Så det er ren tivoli, det du forsøger at forudse.

bannok
Ja, det er svært at spå, især om fremtidenSmile

LeifH
Ja - Ha - Hej

Din Kone skal sende pengene til sin Mor "Nyt Tag"
Og så sparer i rejsen Til Thailand i År ....

Jeg synes okay at I holder jul 2016 i Thailand, og hvis du spørger hvornår jul 2016 så er det December 24th. 2016.

Hvor svært er det lige.

Trust - Tillid

-
Redigeret:
Din kone kunne glemme en 2Baht Guldhalskæde ved jeres besøg december 2015 -
Som så ved eftertanke kunne finansere "Nyt Tag"

Genialt - Hva do...

Redigeret
Har læst dit indlæg "Moren har ingen Bank-konto"
De Thaier er altså en stor famile.......
Okay ?
-

Redigeret

Vil Du påstå at THAI er et stort skimme system hvor der ryger procenter fra Led i kæden(og endda til personer som...) ikke er i kæden efter din opfattelse - Nemlig
-
Det Store procent skimme-System - Ja
Redigeret af LeifH d. 09/10-2015 00:29

Girobank
Hvis man ser paa det historisk,saa er kursen normalt god i december.

Kig evt. via danske bank-valutakurser, der kan man se kursudviklingen maaned for maaned.
Mae Phim, Klaeng, Rayong
www.maephimproperty.com

Girobank
bare til info

swift standard fra danske bank 2.oktober til SCB, bogfoert den 5.okt. kurd 542 B (gebyr er fratrukket)
Mae Phim, Klaeng, Rayong
www.maephimproperty.com

Spring til debat: