Se indlæg
Hvide thaier
|
|
Webmaster |
Lagt på d. 21/08-2015 21:32
|
Superadministrator Antal indlæg: 6782 |
I dagens udsendelse af Arabiske stemmer var de inde på et emne hvor jeg syntes man meget godt kan drage direkte paralleller til Thailand. Emnet var om sorte og hvide arabere, om forskellen mellem lyse og mørke mennesker selvom de kommer fra samme land og befolkning. Der blev snakket om hvordan skuespillerne i film og tv-serier er af den lyse slags. Nøjagtigt som man ser i de fleste thailandske film, serier, nyhedsudsendelser, magaziner, reklamer, på nettet osv. Personligt har jeg ingen problemer med mørk hud, snarere tværtimod. Men det er ikke en lyst eller holdning jeg deler med ret mange ikke-hvide, herunder thaier, som mange gange er hvidere end mig af sminke, afblegningsmidler, cremer og et konstant skjul for solen. Udsendelsen kan høres her: - Arabere ka' ikke være racister! - Arabernes forestillinger om skønhed Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
|
click |
Lagt på d. 22/08-2015 04:42
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 546 |
Næ her ser man jo alle de fine kvinder pakke sig totalt ind som arabere når solen skinner de kunne heller ikke finde på at gå på en strand .Jeg har altid synes min kone var smukkest når vi havde været et par dage på stranden så blev hun sku dejlig brun problemet for hende var bare at hun også blev forbrændt af for meget sol, lidt morsomt at tænke på hun er født her i Thailand med masser af sol jeg er født i Danmark uden masser af sol og jeg har aldrig blevet forbrændt af solen selv om jeg har ligget dag efter dag i solen her på strandene
Fuck verden, glem smerten. Ikke tude, bare hold ud. Lev dit liv. I Thailand skinner solen
|
|
Spring til debat: |