Se indlæg
Copenhagen 1964
|
|
Webmaster |
Lagt på d. 30/06-2015 11:07
|
Superadministrator Antal indlæg: 6782 |
Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
|
hugoboerge |
Lagt på d. 30/06-2015 13:06
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 5534 |
Der har vaeret 42 visninger og ingen har naevnt til Web at der er ingenting at se eller er det bare paa min computer ? |
|
|
marn |
Lagt på d. 30/06-2015 13:09
|
Begynder Antal indlæg: 24 |
Hej... Ser videoen klart og tydeligt herfra...... |
|
|
hugoboerge |
Lagt på d. 30/06-2015 13:42
|
Saa har jeg den ogsaa. |
|
|
click |
Lagt på d. 30/06-2015 14:42
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 546 |
Det var da en dejlig video fra en desværre svunden tid Hvor der var sporvogne, gadebetjente og masser af cyklende postbude og helt sikkert ingen muslimske terrorister en tid man kun kan savne
Fuck verden, glem smerten. Ikke tude, bare hold ud. Lev dit liv. I Thailand skinner solen
|
|
|
hugoboerge |
Lagt på d. 30/06-2015 15:26
|
click skrev: Det var da en dejlig video fra en desværre svunden tid Hvor der var sporvogne, gadebetjente og masser af cyklende postbude og helt sikkert ingen muslimske terrorister en tid man kun kan savne Jeg er roerende enig. |
|
|
milex |
Lagt på d. 30/06-2015 17:19
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 830 |
hugoboerge skrev: click skrev: Det var da en dejlig video fra en desværre svunden tid Hvor der var sporvogne, gadebetjente og masser af cyklende postbude og helt sikkert ingen muslimske terrorister en tid man kun kan savne Jeg er roerende enig. Det er da ganske rosenrødt. Ligesom der altid var tons af sne juleaften Bemærk vejret - konstant solskin - sådan var mit Danmark ikke i 1964. Men nostalgi er altid godt - meen den holder ikke. Hvis du prøver at vende tilbage bliver du dybt skuffet. Muslim-diskussionen gider jeg ikke. |
|
|
JohnBKK |
Lagt på d. 30/06-2015 17:47
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 4361 |
Underligt som mange danskere udtrykker deres foragt hvis man vover at bekende ens kærlighed til fædrelandet, også som det så ud i tidligere tider, muhammedanere, kinamænd, negere, hottentotter eller ej. Hvad er grunden til dette? |
|
|
milex |
Lagt på d. 30/06-2015 18:02
|
JohnBKK skrev: Underligt som mange danskere udtrykker deres foragt hvis man vover at bekende ens kærlighed til fædrelandet, også som det så ud i tidligere tider, muhammedanere, kinamænd, negere, hottentotter eller ej. Hvad er grunden til dette? Hvis du havde kærlighed til Danmark boede du vel i DK. Lev du blot videre som farang i det dybt racsistike Thailand. |
|
|
vandango |
Lagt på d. 30/06-2015 18:14
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 3980 |
JohnBKK skrev: Underligt som mange danskere udtrykker deres foragt hvis man vover at bekende ens kærlighed til fædrelandet, også som det så ud i tidligere tider, muhammedanere, kinamænd, negere, hottentotter eller ej. Hvad er grunden til dette? Det er da ikke underligt, politikerne har manipuleret os gennem snart nogle årtier, at Danmark tihører resten af verdenen. Og de har så sandelig rundhåndet delt ud, ligegyldig hvilke regeringer vi har haft. At De Radikale så har været disse årtiers største banditter, må åbenbart skyldes et indædt had til velfærds samfundet i Danmark, er ubetinget vælgernes egen skyld. Så om ca. et årti eller to, kan vi helt afblæse et velfærds Danmark, og måske håbe at militæret tager over, for at redde de sidste stumper af noget der engang hed eller var Danmark. |
|
|
JohnBKK |
Lagt på d. 30/06-2015 18:23
|
"At De Radikale så har været disse årtiers største banditter, må åbenbart skyldes et indædt had til velfærds samfundet i Danmark, er ubetinget vælgernes egen skyld." Du kan gå helt tilbage til Brandes og det jødiske slæng, det startede for lang tid siden, du kan jo Google det.. |
|
|
JohnBKK |
Lagt på d. 30/06-2015 18:30
|
milex skrev: JohnBKK skrev: Underligt som mange danskere udtrykker deres foragt hvis man vover at bekende ens kærlighed til fædrelandet, også som det så ud i tidligere tider, muhammedanere, kinamænd, negere, hottentotter eller ej. Hvad er grunden til dette? Hvis du havde kærlighed til Danmark boede du vel i DK. Lev du blot videre som farang i det dybt racsistike Thailand. Du aner da intet om danskere kan jeg læse. Jeg var på min første længere rejse i udlandet da jeg var 21 år, USA, Caribien og Sydamerika, og de danskere jeg mødte på min vej var nogle af de mest behagelige, venlige, dansk nationale danskere jeg nogensinde har mødt, jeg glemmer det aldrig. Så man kan sagtens "elske på afstand" - det bliver faktisk næsten mere nationalt deraf. |
|
|
milex |
Lagt på d. 30/06-2015 18:41
|
JohnBKK skrev: milex skrev: JohnBKK skrev: Underligt som mange danskere udtrykker deres foragt hvis man vover at bekende ens kærlighed til fædrelandet, også som det så ud i tidligere tider, muhammedanere, kinamænd, negere, hottentotter eller ej. Hvad er grunden til dette? Hvis du havde kærlighed til Danmark boede du vel i DK. Lev du blot videre som farang i det dybt racsistike Thailand. Du aner da intet om danskere kan jeg læse. Jeg var på min første længere rejse i udlandet da jeg var 21 år, USA, Caribien og Sydamerika, og de danskere jeg mødte på min vej var nogle af de mest behagelige, venlige, dansk nationale danskere jeg nogensinde har mødt, jeg glemmer det aldrig. Så man kan sagtens "elske på afstand" - det bliver faktisk næsten mere nationalt deraf. Jamen det er da fint - lev blot videre. Og nostalgien længe leve!! |
|
|
Webmaster |
Lagt på d. 30/06-2015 19:05
|
Det var nu nok en mere uskyldig tanke jeg havde da jeg postede videoen, end for og imod Danmark. Syntes bare det var nogle fine og gode nu 51-årige gamle klip fra forskellige steder i København. Sådan et sted som Gammel Strand med fiskekonerne eksistere jo ikke længere, den sidste som holdte standhaftig ved var Dorris og det er nu også snart en del år siden hun kastede håndklædet i ringen. Ostebådene ved Chr. 4's børs er også væk. Havnerundfarten sejler stadig, Nyhavn eksistere stadig men er i dag fyldt med udendørsservering osv. Frikadellen i Christianhavns Kanal er væk, flyvebådene til Sverige er også væk. Ja havnen er i dag stort set død og det er efterhånden år siden man har set Langebro eller Knippelsbro oppe. Sporvognene er væk og afløst af Metro og bybusser som tonser gennem byen. Rådhuspladsen og Tivoli ligner sig selv og så alligevel ikke. Det er en umulighed at krydse Rådhuspladsen i dag i bil, og lokumerne under pladsen er også væk. I stedet har pladsen i årevis mest af alt blot fungeret som en byggeplads og stakitter fyldt med den ene store reklame efter den anden. Flamingoerne går stadig rundt i Zoo, isbjørnene er flyttet fra den gamle isbjørnegrotte og til en ny og mere moderne. Gefion-springvandet sprøjter stadig med vand, Den lille havfrue er stadig lige skuffende at se på - blot er der en del flere kinesere i dag som knipser løs af hende end i 1964. Postbudene ser man stadig, men der er langt mellem dem. De fleste er i dag afløst af emails og PDF-dokumenter. Jolly Cola reklamerne ser man næsten aldrig mere, selvom man til tider godt kan finde 1,5 liter Jolly til 7 kr. i Netto. Ja nostalgisk. Jeps og kun derfor jeg lagde videoen ind. Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
|
Bjarne |
Lagt på d. 30/06-2015 20:38
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 699 |
Jamen, det er jo herligt at se gamle optagelser fra Wonderful Copenhaaaaaarrrrrgen. Hvad det lige har med Thailand Portalen at gøre, kan så overlades til min manglende fantasi. Men det må da give frit råderum for nostalgiske levende billeder fra Hobro, Hirtshals, Kalundborg, Gilleleje, Middelfart og alle andre udmærkede steder i Dannevang. |
|
|
JohnBKK |
Lagt på d. 30/06-2015 23:03
|
Utroligt så ondt folk har i røven over den udmærkede film fra København i 1964. Hva er dit problem, Bjarne? Bemærk lige hvor den ligger: Diverse andet » Andet (ikke thai relateret) Hyp dine Radikale nye kartofler et andet sted, Politiken f. eks. - Anders Jerichow har en kronik idag hvor du rigtigt kan få jublet igennem. Han hader nemlig også Danmark. |
|
|
Webmaster |
Lagt på d. 01/07-2015 00:21
|
Rolig nu, der er ingen grund til komme op og strides over den skide video. Jeg lagde den ind i tilfælde af at andre kunne glæde sig over den, ikke som starten på en skyttegravskrig for eller imod Danmark. Men ja, videoen har ikke meget med Thailand at gøre. Også derfor den var lagt ind under "Andet (ikke thai relateret)". Fortsat god aften til alle herinde uanset om I er for eller imod DK. Hyg Jer nu i stedet for at få lange løg over en ½-århundrede gammel video. Med venlig hilsen
|
|
click |
Lagt på d. 01/07-2015 02:00
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 546 |
milex skrev Det er da ganske rosenrødt. Ligesom der altid var tons af sne juleaften Bemærk vejret - konstant solskin - sådan var mit Danmark ikke i 1964. Men nostalgi er altid godt - meen den holder ikke. Hvis du prøver at vende tilbage bliver du dybt skuffet. Muslim-diskussionen gider jeg ikke Du må have haft et hårdt liv i 1964 Tænk at være så negativ overfor hvordan Danmark engang var nemlig Dejligt Men du har da ret i Hvis du prøver at vende tilbage bliver du dybt skuffet. og ved du hvorfor fordi Danmark er blevet et lorteland at leve i med burka klædte kvinder og mænd med skæg som går i kjoler og de er sku mohamedanere, og de er i gang med at totalt ødelægge alt af vestlig værdi både i Danmark & i resten af den vestlige verden Men det kan sådan nogle som dig slet ikke seMuslim-diskussionen gider jeg ikke det er sku synd for Danskerne og Danmark altså de rigtige danskere ikke sådan nogle som dig milex Du er jo en stor anti etnisk dansker hader, kan jeg udlede af hvad du skriver Fuck verden, glem smerten. Ikke tude, bare hold ud. Lev dit liv. I Thailand skinner solen
|
|
|
milex |
Lagt på d. 01/07-2015 04:50
|
Nu har jeg ikke en anelse om hvad 'stor anti etnisk dansker hader' er for en størrelse. Men hvad du end mener om mig er mig temmeligt ligegyldigt. |
|
Spring til debat: |