Se indlæg
Dress code i Malaysia
|
|
hugoboerge |
Lagt på d. 29/06-2015 05:03
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 5534 |
Nu maa der ikke vises knae i Malaysia og det gaelder ogsaa for maend. Saa husk at have en sarong med i haandbagagen. https://sg.news.y...00897.html |
|
|
bannok |
Lagt på d. 29/06-2015 16:17
|
Øvet medlem Antal indlæg: 364 |
Nu rejser jeg altid i lange bukser, når jeg er ude og flyve, men jeg synes de er ved at stramme den lidt. Hvad er hele ideen bag forbud mod at vise et stykke bart ben. Nu læste jeg en hel del af de kommentarer der var til den artikel, og der var nogen der nævnte at hele nationen ikke skulle lide under at der var nogle der blev ophidsede bare at se et par kvinde knæ. Hvad tanker og forestillinger gør de mænd sig, som laver de her forbud, er det for at beskytte kvinden, for de liderlige muslimer som ikke er vandt til at se et stykke med bart, jeg spørger bare, det har intet med anstændighed. Det ser ud til at der skal siges nogle islamistiske normer ind i samfundet. Det står intet i den malaysiske forfatning at Malaysia er en muslimsk stat, der står til gengæld at der er religionsfrihed. Folk imødegår bare det forbud ved at klæde sig anderledes, så får alle fred, til det næste forbud kommer, fordi jeg tror ikke det stopper. |
|
|
JohnBKK |
Lagt på d. 30/06-2015 01:06
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 4361 |
Det stopper ikke, Malaysia er nu på vej mod det sædvanlige fundamentalistiske sværmeri som alle de andre yallah lande. De har glemt hvorfor de har det så godt, det var pga. UK der lærte dem om et sekulariseret åbent, moderne og frit samfund, men det vil de jo ikke ha´, idioterne!!! Fængsler oppositionslederen på nogle konstruerede anklager, bøsse, sodomi osv. - han havde vel også kneppet et æsel??? |
|
|
Fido |
Lagt på d. 30/06-2015 06:05
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 994 |
bannok skrev: Nu rejser jeg altid i lange bukser, når jeg er ude og flyve, men jeg synes de er ved at stramme den lidt. Hvad er hele ideen bag forbud mod at vise et stykke bart ben. Nu læste jeg en hel del af de kommentarer der var til den artikel, og der var nogen der nævnte at hele nationen ikke skulle lide under at der var nogle der blev ophidsede bare at se et par kvinde knæ. Hvad tanker og forestillinger gør de mænd sig, som laver de her forbud, er det for at beskytte kvinden, for de liderlige muslimer som ikke er vandt til at se et stykke med bart, jeg spørger bare, det har intet med anstændighed. Det ser ud til at der skal siges nogle islamistiske normer ind i samfundet. Det står intet i den malaysiske forfatning at Malaysia er en muslimsk stat, der står til gengæld at der er religionsfrihed. Folk imødegår bare det forbud ved at klæde sig anderledes, så får alle fred, til det næste forbud kommer, fordi jeg tror ikke det stopper. Malaysia er ved at udvikle sig til endnu en dysfuntionel islamisk stat, og Sharia anerkendes allerede som en del af retssystemet https://en.m.wiki...f_Malaysia One man's ceiling is another man's floor |
|
|
bannok |
Lagt på d. 01/07-2015 16:49
|
Nu har jeg opholdt mig i 8 dagei en 100% muslimsk stat i Malaysia, nemlig Kota Baru, den ligger helt op til grænsen til Thailand. Vi fik både svinekød og øl, det sørgede noge kinesiske malayere for, som med garanti ikke var muslimer. Men de steder hvor de solgte sprut, var der forbudt for muslimer. Jeg skal lige tilføje at det var faktisk lidt svært at finde de 2 udskænkningssteder, de var meget diskret, og faktisk godt gemt for offentligheden, men de der kinesere kunne godt se hvad vi ledte efter, bare man er tørstig nok så skal man nok finde stedet hvis det findes. Så malayerne er ikke helt 100% sharia muslimer. Sharia, betyder egentlig kun islamisk lovgivning, og hvis du ikke er muslim og lever i Malaysia, bliver du ikke dømt efter sharia, den lov gælder kun for muslimer i Malaysia. |
|
|
hugoboerge |
Lagt på d. 02/07-2015 05:58
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 5534 |
bannok skrev: Nu har jeg opholdt mig i 8 dagei en 100% muslimsk stat i Malaysia, nemlig Kota Baru, den ligger helt op til grænsen til Thailand. Vi fik både svinekød og øl, det sørgede noge kinesiske malayere for, som med garanti ikke var muslimer. Men de steder hvor de solgte sprut, var der forbudt for muslimer. Jeg skal lige tilføje at det var faktisk lidt svært at finde de 2 udskænkningssteder, de var meget diskret, og faktisk godt gemt for offentligheden, men de der kinesere kunne godt se hvad vi ledte efter, bare man er tørstig nok så skal man nok finde stedet hvis det findes. Så malayerne er ikke helt 100% sharia muslimer. Sharia, betyder egentlig kun islamisk lovgivning, og hvis du ikke er muslim og lever i Malaysia, bliver du ikke dømt efter sharia, den lov gælder kun for muslimer i Malaysia. Sharia lovgivningen daekker sikkert ikke hele Malaysia ligesom den heller ikke gaelder i Indonesiaen som er det stoerste muslimske land i verden. Aceh provinsen i Nord Sumatra er dog gaaet fuldstaendig amok hvad sharia angaar. |
|
|
bannok |
Lagt på d. 03/07-2015 17:09
|
Lande som Malaysia og Indonesia har en forfatning (der vel kan sammenlignes med den danske grundlov) der gælder alle borgere i Landet, om de er muslimer, buddister, Hindu, Kristne eller noget helt andet. Men parallelt med deres grundlov, kører det muslimske samfund deres sharia lovgivning, men den gælder kun for muslimer, så vidt jeg har forstået. Men jeg ved at alle Malayere har fået skrevet i deres pas at de ikke har lov til at rejse til Isreal, og det er ligemeget om de er muslimer eller ej. |
|
Spring til debat: |