Se indlæg
 Udskriv debat
Kinesisk Shoppingsite AliExpress.com (spar på pengene)
GAMBIT
Ærede medlemmer,

En og flere brugere har spurgt ind til hvor man kan købe elektroniske varer og tilbehør og eller kvalitets kopivare sko - alt sammen med spøgsmålet om HVOR i BKK man kan købe den slags, mit råd er at
Springe dem og deres overpriser over!

Hvor tror i at de selv køber deres varer ? Kina naturligvis.

Jeg har for ikke længe siden købt en ikke 100% original macgsafe (strømoplader) i Panthip Plaza til en nedforhandlet pris af 1800 THB. (startpris 2,500 thb )
Der er ikke noget være at gennemføre en handel hvor du véd at du har betalt alt for meget.

Jeg faldt så senere over AliExpress.com og fandt samme Magsafe til ca. 800 Thb inkl. gratis fragt.
Aldrig mere handler jeg steder som MBK, Panthip og andre pis markeder i Thailand.

AliExpress.com

På Aliexpress finder i også original varer,men oftest super gode kopivarer. Alt lige fra tøj til elektroniske varer og mærkevare kondisko - Vi ved jo at alle store mærker laves i Kina, så mon ikke der ryger lidt fra under produktionen ?

Når i handler på AliExpress så kig på hvad andre brugere har skrevet om varen og om forhandlerens leveringstid mm. og i får en fornemmelse for om i vil handle hos dem, eller gå videre til en anden forhandler med samme produkt.

For os der bor i Thailand kan der vare mange penge at spare ved at bruge et site som AliExpress og vi slipper for at blive taget røven på konstant - Desuden er udvalget langt større end hvad du finder på markeder i Thailand.
Noget så banalt som underbukser er svært at finde i god kvalitet i Thailand Grin Her er Aliexpress en hjælp!

Handler man fra Danmark er der også fri fragt, men jeg tror at man bliver toldet for varen - blot så i er opmærksomme på risiko for mérpris.

Jeg håber i får ligeså gode oplevelser med at handle der som jeg har.
God fornøjelse!
Redigeret af GAMBIT d. 17/05-2015 06:36

Fido
99 % af alt det skrammel man kan købe på Sukhumvit, i MBK eller lignende steder stammer fra Aliexpress eller
http://www.miniin...

One man's ceiling is another man's floor

lek
Aliexpress er OK. har brugt den rigtig meget.
Og kommer varerne ikke, så får man pengene retur indenfor få dage. Efter sidste frist.

Man skal dog være opmærksom på.. ikke alt der skinner er guld.Friends

Amagerdreng
Handler du fra Danmark så HUSK LIGE på at du kun må handle for ca 80 Danske kr.. Er du over dette beløb får du en regning. Og det kan du være sikker på. Når du feks vil købe flere ting fra samme forhandler så få dem pakket ind og sendt hver for sig til Danmark.
Tjek også om der er FRI FRAGT til netop det land du vil have til sendt ellers kan det blive alt for dyrt....
Vi må tage til takke med hvad vi ved - ikke hvad vi vil gætte på.

Boes
Skal der betales told når varen sendes til Thailand ??Hmmmmmm
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits."
Albert Einstein

GAMBIT
Boes, det mener jeg ikke når det er fra Asien.

Måske tager jeg fejl, men jeg har ikke endnu oplevet at skulle betale Told.

Som Amagerdreng siger så vil du blive toldet i DK for ordre over 80 Kr

lek
Boes skrev:

Ja når varerne koster over 1000,- thb

Men skriv til sælger og hør om de kan nedjustere prisen når de sender varen Tuttelu Tralla det virker nogen gange.

GAMBIT
lek skrev:

Boes skrev:

Ja når varerne koster over 1000,- thb

Men skriv til sælger og hør om de kan nedjustere prisen når de sender varen Tuttelu Tralla det virker nogen gange.

Det har jeg nu ikke oplevet endnu, selv når jeg bestiller snus fra sverige for 2-3000 baht.
Men igen, jeg kan ha været heldig...

hugoboerge
lek skrev:

Aliexpress er OK. har brugt den rigtig meget.
Og kommer varerne ikke, så får man pengene retur indenfor få dage. Efter sidste frist.

Man skal dog være opmærksom på.. ikke alt der skinner er guld.Friends

Inspireret af "iike alt der skinner som er guld" saa er Papa Bue her med "Hundelorten" ved 5:35

https://www.youtu...xIxzejfn-o

Havde for oevrigt selv fornoejelsen at overvaere koncerten i Tivoli's Koncertsal med det "udvidede" Viking Jazz Band. Jeg mener det var 40 aars jubilaeum.

Undskyld, det har ikke meget med kinesisk shopping at goere, men jeg kunne ikke lade vaere.

hugoboerge
Boes skrev:

Svaret er i princippet ja. Men hvor de saetter graensen har jeg ingen ide om. Jeg samler bl.a. paa LP plader men de kommer igennem systemet uden at jeg betaler told, dog nogle gange betaler jeg en afgift paa THB 7.- for "inspektion" af pakken. CDer har jeg heller ingen problem med. Jeg har erfaring med DVDer fra Amazon der skal der betales told.

Nero
hugoboerge skrev:

Boes skrev:

Svaret er i princippet ja. Men hvor de saetter graensen har jeg ingen ide om. Jeg samler bl.a. paa LP plader men de kommer igennem systemet uden at jeg betaler told, dog nogle gange betaler jeg en afgift paa THB 7.- for "inspektion" af pakken. CDer har jeg heller ingen problem med. Jeg har erfaring med DVDer fra Amazon der skal der betales told.

Og varer sendt til Dk, bliver pålagt både told og moms.

GAMBIT
Nero skrev:

På f.eks. Ebay er det blevet sådan at Told skal forudbetales for varen, før den sendes. Om det så er en hjælp eller ikke kan diskuteres.

For told og moms regler kan man læse mere her
http://www.toldpr...toldregler

JohnBKK
Sidste år fik jeg sendt en Asus G73JH fra Californien til BKK med FedEx købt på eBay. Den gled fint igennem told og skrankepaver, det hele var forudbetalt, så det kan lade sig gøre.

GAMBIT
Ja hvis Told og moms er forudbetalt Smile

Førhen da jeg bestilte varer fra USA til Dk bad jeg altid forhandler sende pakken som "gave" eller "Present" så postbudet ikke stod der med en pakke i døren som du skulle betale told for at få overleveret.

Hvor der er vilje er der vej Smile

Nero
GAMBIT skrev:

Ja hvis Told og moms er forudbetalt Smile

Førhen da jeg bestilte varer fra USA til Dk bad jeg altid forhandler sende pakken som "gave" eller "Present" så postbudet ikke stod der med en pakke i døren som du skulle betale told for at få overleveret.

Hvor der er vilje er der vej Smile

Jeg mener at man tidligere skulle opgive værdi af gaven, eller vareprøven uden på pakken. Værdier over 100.- kroner blev pålagt både told og moms. Men om det stadig er sådan, ved jeg ikke.

hugoboerge
GAMBIT skrev:

Nero skrev:

På f.eks. Ebay er det blevet sådan at Told skal forudbetales for varen, før den sendes. Om det så er en hjælp eller ikke kan diskuteres.

For told og moms regler kan man læse mere her
http://www.toldpr...toldregler

Jeg koeber en del via Ebay, men det omkring at told skal forudbetales har jeg aldrig hoert om foer, maaske gaelder det kun for Danmark ?

Jeg har vaeret udsat for at Ebay bestemmer om saelger kan.maa sende til Thailand f.eks. fra Japan.

Hvis jeg byder paa en LP fra Japan dukker der et Ebay skilt op der siger at saelger kan ikke sende til Thailand. Hvis man saa henvender sig til saelger faar man at vide at saelger sender over hele verden. Hvis man spoerger Ebay faar man en sludder for en sladder, altsaa det rene vroevl omkring hvorfor og man henviser bl.a. til import regler.

GAMBIT
Det er ikke alle sælgere der har import charge - men her er et eksempel som jeg tit støder på - Se under shipping feltet.

http://prntscr.co...

Har kun undersøgt varer der sendes fra USA og det er stadig ikke alle som du skal betale import charge hos
Selv varer til over og under 800 baht er det forskelligt.
Redigeret af GAMBIT d. 18/05-2015 06:17

dutling68
ang hvor langt tid går der ca før man har varerne fra AliExpress.com..bosat i thailand
Jeg brugte de fleste af mine penge på sprut, kvinder og hurtige biler. Resten ødslede jeg væk...........

GAMBIT
dutling68 skrev:

ang hvor langt tid går der ca før man har varerne fra AliExpress.com..bosat i thailand

Det kommer an på om sælgeren tilbyder gratis fragt og du vælger det, eller om du vil tilkøbe hurtigere fragt.
Ved gratis fragt står der 15-30 dage fra Kina til Thailand. Sidst jeg bestilte en vare gik der 16-17 dage.

Nogle sælgere tilbyder andre fragtformer med mindre leveringstid til en mérpris for fragt.

Det svinger lidt fra sælger til sælger, men ved at læse andre køberes feedback kan man få en god idé om produkt og leveringstid Smile

dutling68
takker for info Sunflower
Jeg brugte de fleste af mine penge på sprut, kvinder og hurtige biler. Resten ødslede jeg væk...........

Spring til debat: