Se indlæg
Flemming er dansk iværksætter i Thailand hvor han bygger feriehuse
|
|
Webmaster |
Lagt på d. 21/04-2015 19:07
|
Superadministrator Antal indlæg: 6782 |
Danske Flemming Bo Sørensen flyttede til Thailand, uden at have iværksætter-erfaring, eller den store kapital. I dag har han firmaet Oriental Invest hvor han bygger store feriecentre og driver rejsebureauet Oriental Holidays med ferierejser til Thailand. Oriental Invest er grundlagt i 2006 og beskæftiger sig med projektudvikling i Thailand. Vi både udvikler boliger, bygger, sælger, udlejer, gen-sælger og meget mere. Videoen er i følge Youtube offentliggjort den 6. marts 2015, men den har vist eksisteret siden mindst den 23. november 2012 i følge Amino TV. Jeg havde i hvert fald ikke set den før, og mindes heller ikke at have set den herinde - før nu ;-) Redigeret af Webmaster d. 22/04-2015 05:34 Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
|
lindegaard |
Lagt på d. 22/04-2015 00:26
|
Øvet medlem Antal indlæg: 332 |
link'ene linker bare til forum forside ??
omne ignotum pro magnifico
"everything unknown appears magnificent" |
|
|
hugoboerge |
Lagt på d. 22/04-2015 03:37
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 5534 |
Hvis min hukommelse ikke har svigtet mig saa mener jeg at traaden(e) blev fjernet fuldstaendigt. |
|
|
Webmaster |
Lagt på d. 22/04-2015 05:34
|
Superadministrator Antal indlæg: 6782 |
Ja nok en fejl at linke til de to tråde. Trådene omhandlede noget utilfredshed, men pludselig ville personen som fremkom med utilfredsheden ikke længere stå ved det. Fjerner lige linket til de to tråde i trådens første indlæg. Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
|
hugoboerge |
Lagt på d. 22/04-2015 10:40
|
Har lige tygget mig igennem udsendelsen og det anbefales at man ser den. Flemming har efter min mening utrolig meget "common sense" og er herudover hvad man kan kalde en rigtig salgsmand. Vi kommer selv regelmaessigt til Dolphin Bay Resort som ligger i Sam Roi Yod omraadet hvor Oriental Pearl projektet ligger. Eftersom vi selv bor mindre end 3 timers koersel til Sam Roi Yod har vi ikke behov for at investere i en feriebolig der. Under de aar som projektet har staaet paa har vi besoegt det stort set hver gang vi har vaere nede ved Dolphin Bay. Een af mine tidligere kolleger har koebt hus i projektet og er godt tilfreds samt en familie fra vores "landsby" i Samutprakan havde lejet hus der over nogle nytaarsdage og familien var ligeledes godt tilfreds. Ved selvsyn kan jeg da naevne at efter min mening (jeg er meget kritisk) at kvaliteten er helt i top. Det eneste minus efter min mening er at der er 600 - 700m ned til stranden saa det er boliger med mountain view man investerer i. Sam Roi Yod staar for "de 300 bjergtinder". Naermeste by er Pranburi som vel ligger saadan ca. 20 km fra projektet. Som naevnt en god udsendelse plus projektet er af god kvalitet inkl. moeblering osv. |
|
|
lindegaard |
Lagt på d. 22/04-2015 11:09
|
hugoboerge skrev: Har lige tygget mig igennem udsendelsen og det anbefales at man ser den. Flemming har efter min mening utrolig meget "common sense" og er herudover hvad man kan kalde en rigtig salgsmand. Vi kommer selv regelmaessigt til Dolphin Bay Resort som ligger i Sam Roi Yod omraadet hvor Oriental Pearl projektet ligger. Eftersom vi selv bor mindre end 3 timers koersel til Sam Roi Yod har vi ikke behov for at investere i en feriebolig der. Under de aar som projektet har staaet paa har vi besoegt det stort set hver gang vi har vaere nede ved Dolphin Bay. Een af mine tidligere kolleger har koebt hus i projektet og er godt tilfreds samt en familie fra vores "landsby" i Samutprakan havde lejet hus der over nogle nytaarsdage og familien var ligeledes godt tilfreds. Ved selvsyn kan jeg da naevne at efter min mening (jeg er meget kritisk) at kvaliteten er helt i top. Det eneste minus efter min mening er at der er 600 - 700m ned til stranden saa det er boliger med mountain view man investerer i. Sam Roi Yod staar for "de 300 bjergtinder". Naermeste by er Pranburi som vel ligger saadan ca. 20 km fra projektet. Som naevnt en god udsendelse plus projektet er af god kvalitet inkl. moeblering osv. har også siddet og set den, interessant, men det var udsendelsen fra hammerslag også, og der var der da også pænt meget ros til projektet. 600-700m til vandet syntes jeg nu er ok, hvilket også burde holde prisen på et i mine øjne fornuftigere leje (uden at jeg har sat mig ind i priserne) en de boliger der typisk ligge lige i vandkanten. der må også være lidt mere luft imellem bjergene. det eneste jeg ville syntes var et minus, men så absolut en smags sag, er det faktum at man bor temmelig tæt, det ser ikke umiddelbart ud til meget "privatliv" og med polen hele vejen gennem projektet tænker jeg lidt i "larm" konstant hvis man skulle bo der helårligt, men det er måske heller ikke meningen. men ellers er det jo dejligt bekvemt med pool til døren, om man så må sige. men ved ikke om det ikke bliver lidt for meget "ghetto" med alle de faranger på et sted he he, men sådan er det jo i de fleste af den slags byggerier. blev for år tilbage præsenteret for et projekt i Prachuap Khiri Khan, men har ikke fulgt op på, men området skulle også være ok. omne ignotum pro magnifico
|
|
Philo |
Lagt på d. 22/04-2015 12:50
|
Øvet medlem Antal indlæg: 124 |
# lindegaard Hvorfor hedder det en endeskive, selv om det er den første skive af brødet? Måske fordi man starter fra forenden ;-) Beklager, men jeg måtte have luft.... Mvh. Philo |
|
|
hugoboerge |
Lagt på d. 22/04-2015 14:17
|
lindegaard skrev: hugoboerge skrev: Har lige tygget mig igennem udsendelsen og det anbefales at man ser den. Flemming har efter min mening utrolig meget "common sense" og er herudover hvad man kan kalde en rigtig salgsmand. Vi kommer selv regelmaessigt til Dolphin Bay Resort som ligger i Sam Roi Yod omraadet hvor Oriental Pearl projektet ligger. Eftersom vi selv bor mindre end 3 timers koersel til Sam Roi Yod har vi ikke behov for at investere i en feriebolig der. Under de aar som projektet har staaet paa har vi besoegt det stort set hver gang vi har vaere nede ved Dolphin Bay. Een af mine tidligere kolleger har koebt hus i projektet og er godt tilfreds samt en familie fra vores "landsby" i Samutprakan havde lejet hus der over nogle nytaarsdage og familien var ligeledes godt tilfreds. Ved selvsyn kan jeg da naevne at efter min mening (jeg er meget kritisk) at kvaliteten er helt i top. Det eneste minus efter min mening er at der er 600 - 700m ned til stranden saa det er boliger med mountain view man investerer i. Sam Roi Yod staar for "de 300 bjergtinder". Naermeste by er Pranburi som vel ligger saadan ca. 20 km fra projektet. Som naevnt en god udsendelse plus projektet er af god kvalitet inkl. moeblering osv. har også siddet og set den, interessant, men det var udsendelsen fra hammerslag også, og der var der da også pænt meget ros til projektet. 600-700m til vandet syntes jeg nu er ok, hvilket også burde holde prisen på et i mine øjne fornuftigere leje (uden at jeg har sat mig ind i priserne) en de boliger der typisk ligge lige i vandkanten. der må også være lidt mere luft imellem bjergene. det eneste jeg ville syntes var et minus, men så absolut en smags sag, er det faktum at man bor temmelig tæt, det ser ikke umiddelbart ud til meget "privatliv" og med polen hele vejen gennem projektet tænker jeg lidt i "larm" konstant hvis man skulle bo der helårligt, men det er måske heller ikke meningen. men ellers er det jo dejligt bekvemt med pool til døren, om man så må sige. men ved ikke om det ikke bliver lidt for meget "ghetto" med alle de faranger på et sted he he, men sådan er det jo i de fleste af den slags byggerier. blev for år tilbage præsenteret for et projekt i Prachuap Khiri Khan, men har ikke fulgt op på, men området skulle også være ok. Lindegaard du har fuldstaendig ret og det glemte jeg at naevne og det er at man bor rimelig taet og efter min mening for taet, men saa laenge man husker at rulle gardinet ned til sovevaerelset saa gaar det nok. Om det er og bliver en "ghetto" ? saa kunne man maaske forvente en dansk ghetto, det har dog ikke vaeret mit indtryk. Spisekortet er internationalt og den eneste danske "nationalret" er frikadeller. For at vaere fair skal det naevnes at der er et andet dansk projekt i omraadet som er taettere paa stranden og meget taet paa Dolphin Bay Resort eller med andre ord i naerheden af hvor der er lidt/noget aktivitet. Det skal naevnes at Dolphin Bay (en straekning paa omkring 7 - 8 km) er et omraade for familier og der foregaar ikke en dyt efter kl. 2000 dvs nul diskotek osv. Her er saa linket til Talaytara: http://talaytara.... For at vaere aerlig saa har vi aldrig set nogen af de huse der har vaeret til salg der, saa kan ikke udtale om kvaliteten er i top eller ej. |
|
|
dutling68 |
Lagt på d. 22/04-2015 15:11
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1381 |
har været der og må sige at husene ligger alt for tæt på hinanden af hvad jeg kunne klare men ellers ser de fine ud og ang Dolphin Bay lækker strand og gode muligehedder for at køre nogle fine ture på motorcyklen..men efter en uge eller 2 så har du set alt sammen, og efter som børge siger klokken 20 er der ingen ting og de par spisesteder de er hurtig overstået...så nej jeg ville aldrig bo der, havde en ven som skulle bo der han havde lejet et hus for 2 år men efter havlt år så var han smuttede og han er ellers en lonely wolf.......det skal lige siges det var ikke hos dansker projektet han havde lejet sig ind men havde lejet privat ca 2 kilometer fra dansker projektet men tættere på stranden max 100 meter og det gav han 10,000 for......
Redigeret af dutling68 d. 22/04-2015 15:39 Jeg brugte de fleste af mine penge på sprut, kvinder og hurtige biler. Resten ødslede jeg væk...........
|
|
|
lindegaard |
Lagt på d. 22/04-2015 22:22
|
Philo skrev: # lindegaard Hvorfor hedder det en endeskive, selv om det er den første skive af brødet? Måske fordi man starter fra forenden ;-) Beklager, men jeg måtte have luft.... Mvh. Philo he he nu har den stået der i snart 10 år, så på tide nogen reflekterede over den. omne ignotum pro magnifico
|
|
lindegaard |
Lagt på d. 22/04-2015 22:31
|
lindegaard skrev:
dutling68 skrev: har været der og må sige at husene ligger alt for tæt på hinanden af hvad jeg kunne klare men ellers ser de fine ud og ang Dolphin Bay lækker strand og gode muligehedder for at køre nogle fine ture på motorcyklen..men efter en uge eller 2 så har du set alt sammen, og efter som børge siger klokken 20 er der ingen ting og de par spisesteder de er hurtig overstået...så nej jeg ville aldrig bo der, havde en ven som skulle bo der han havde lejet et hus for 2 år men efter havlt år så var han smuttede og han er ellers en lonely wolf.......det skal lige siges det var ikke hos dansker projektet han havde lejet sig ind men havde lejet privat ca 2 kilometer fra dansker projektet men tættere på stranden max 100 meter og det gav han 10,000 for...... det er lige præcis der hvor jeg tænker det er bedre at leje end at eje.. når man ser på google maps over det første område ser det jo ikke ud til der er så meget, hvilket nok er ok for en ferie af 14dg til 1 måneds varighed, med en lejbil osv. men skal man bosætte sig dernede kender jeg også mig selv godt nok til at der i længden ville være for lidt at ta sig til. behøver ikke diskoteker osv, men en hyggelig lille bar/cafe gør jo ikke noget. omne ignotum pro magnifico
|
Spring til debat: |