Se indlæg
 Udskriv debat
Annette Heicks mand har brækket nakken i Thailand
Webmaster
Det skulle have været en hyggelig og afslappende dag ved stranden i Thailand, men endte i stedet med en brækket nakke og akut operation på et hospital i Thailand. Annette Heicks mand, Jesper Vollmer, kom sidste onsdag, 21. januar, alvorligt til skade, da han ville springe i vandet i det eksotiske ferieparadis.

Jesper Vollmer, der er køkkenchef, blev slået ned af en kæmpe bølge og brækkede sin nakke, da han ramte sandbunden. Jesper Vollmer blev akut hastet på et hospital, hvor han har gennemgået en seks timer lang operation.

Læs nærmere på:
- Billed Bladet
- Se og Hør
- Her og Nu
Med venlig hilsen

Webmaster
Email: webmaster@dansk-thai.dk
Website: www.thailand-portalen.dk

Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det.

http://www.thailand-portalen.dk
FarangDingDong
Er der nogen der ved hvor i Thailand det er sket?
Livet er for kort til lange underbukser

cesse
Familien Heick har vel resideret syd for Bangkok i mange år så vidt jeg ved

zapper
FarangDingDong skrev:

Er der nogen der ved hvor i Thailand det er sket?

Phuket

FarangDingDong
Det lyder lidt mærkeligt med den beskrivelse. “Sprang i vandet og blev ramt af en kæmpebølge”… nå, men selvfølgelig skal man ikke se på om beskrivelsen er korrekt når det drejer sig om en tragisk hændelse.
Jeg har selv haft en nærdøds-oplevelse hvor jeg kunne have haft samme skæbne.
Jeg prøvede engang at tage en tur i vandet på Lamai Samui en dag hvor det regnede og bølgerne var meget høje.
Da jeg var ude i vandet var det nogle ordentlige rutsjeture op og ned. Jeg tror det gik mindst 4 m op og ned.
Jeg red på en bølge da jeg skulle ind og da den brød, krøb jeg mig helt sammmen med hænderne foldet bag nakken og rumlede derindaf sammen med store sten og hvad der ellers bliver kastet frem og tilbage af bølgerne.
Efter 8-10 koldbøtter var det bare med at komme så langt ind på stranden som muligt og da bølgen gik tilbage var det bare med at holde fast med næb og klør og vente til rette øjeblik hvor det blev muligt at komme videre.
Livet er for kort til lange underbukser

Nahm
Tænk at kunne være så tæt på at blive invalid blot ved en tur i bølgen :

http://ekstrablad...en/5491111
Mvh,
Nahm

Thomas72
Annette Heick: Leve i nu'et? Nej tak

Forleden sad jeg på færgen og havde god tid til at sortere i de mange billeder, jeg har gemt på mobilen. Jeg scrollede mig tilbage i tiden og nåede til det tidspunkt i januar, hvor min mand kom ud for en ulykke i Thailand og brækkede nakken. Dér var billedet fra om morgenen, hvor vi pjattede med ungerne i restauranten. En time senere var vores liv totalt forandret, da en bølge væltede min mand omkuld og slog ham mod sandbunden. Han er i dag – præcis 5 måneder senere - stadig indlagt på Rygmarvscenteret i Hornbæk.

Billedet gjorde ondt, men det var værre at gå længere tilbage i billedrækken. At gense de glade billeder fra julen og fra ferien i efteråret. Dengang hvor alt var godt og nemt og ubekymret. Da gik det op for mig, at det var første gang siden ulykken, jeg forholdt mig til tiden forud for det, der skete. Og det ramte mig som en knytnæve i mellemgulvet.

Siden det sekund, hvor min mand lå lammet på stranden, har al min energi været rettet mod at se frem: Kommer han til at gå igen? Hvor langt kan han komme med sin genoptræning? Hvornår kan han begynde at arbejde? Hvordan kan vi sikre fremtiden?

Ethvert kig tilbage har været forbundet med en accept af, at nu kan vi ikke komme videre. Jeg har nægtet – og det har han også – at nå til et punkt, hvor der ikke længere er fremgang i hans genoptræning. Derfor har jeg heller ikke turdet se tilbage. Det betyder også, at al fortid har været slettet. I flere måneder kunne jeg intet huske fra den ferie i Thailand, der gik forud for ulykken. Intet. ...

http://www.bt.dk/...et-nej-tak

Jeg håber hendes mand kommer igennem det, uden varig mén.
Til Jer der rejser til Thailand for første gang, pas på!.
Thailand er vanedannende, stærk vanedannende!.

Jeg ved hvad Jeg taler om.

Thomas72
Brækkede nakken i Thailand: Nu er Annette Heicks mand endelig hjemme igen

Det har været en hård omgang for Annette Heick og hendes mand Jesper Vollmer, efter han i slutningen af januar måned brækkede nakken på en ferie til Thailand. Men efter en lang genoptræningsperiode er der godt nyt.

Annette Heick afslører nemlig på Facebook og Instagram, at Jesper Vollmer langt om længe er hjemme hos familien igen. ...

http://www.bt.dk/...jemme-igen

God nyhed.

Thomas72
Annette Heicks mand stopper som kok for dronningen

Kan ikke klare arbejdet efter ulykken, hvor han brækkede nakken

Først når Jesper Vollmer Heick lige at få 'ti-års-medaljen' for tro tjeneste i kongehuset, og per 1. juli stopper han så med at lave mad til dronningen og prinsgemalen. Forklaringen er, at han ikke længere kan klare sit arbejde i de kongelige køkkener på grund af de mén, han stadig har oven på ulykken i Thailand sidste år, hvor han brækkede nakken.

- Jeg har opgivet at blive den gamle Jesper igen. Det har gjort ondt at nå til den erkendelse, men siden jeg begyndte som køkkenchef igen - og det var d. 7. september, da regentparret vendte tilbage fra ferien på Caix - er jeg løbet ind i det ene nederlag efter det andet. Jobbet er simpelthen for hårdt og for tungt, og jeg kan ikke arbejde i det tempo, jeg skal, når en stor frokost eller middag skal køre, forklarer Vollmer. ...

http://ekstrablad...en/5918307

Spring til debat: