Se indlæg
Forlængelse af opholdstilladelse
|
|
Papa |
Lagt på d. 25/12-2014 19:19
|
Øvet medlem Antal indlæg: 245 |
Hejsa. Vi har søgt om forlængelse af min kone's opholdstilladelse pga. nyt pas. Hendes opholdstilladelse gælder til den 23 februar. Nu skriver Udlændingestyrelsen tilbage at de har modtaget vores ansøgning, og deres servicemål er 3 måneder, og det er jo forbi den 23 februar. Har jeg ikke ret i vi bare kan slappe af, når vi har ansøgt og fået stempel hos politiet, og kvittering fra US?? Forsat glædelig jul til jer alle!! "Some people believe football is a matter of life and death, I am very disappointed with that attitude. I can assure you it is much, much more important than that." |
|
|
energy |
Lagt på d. 25/12-2014 22:32
|
Øvet medlem Antal indlæg: 311 |
I kan slappe helt af. Så længe i har fået en kvittering på at de har modtaget jeres ansøgning, så er alt ok. Energy |
|
|
farao54 |
Lagt på d. 26/12-2014 13:00
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 550 |
Ups. Det fik mig til at tænke på om min kæreste og jeg har en udfordring. Vi skal giftes i DK til marts, og derefter søge US om FS. Vi mener at have alle dokumenter på plads, men hendes pas udløber allerede i 2016. Vi kan ikke få ordnet passet nu, da Visa sidder i passet nu. Vi er pt i Thailand, men kommer til DK i februar. På nyidanmark står der at ophold Max gives til 3 mdr før passets udløb. Hvordan griber vi det bedst an, således at vi ikke begrænses ifht passets udløbsdato? Kan vi runde ambassaden i DK efter vi er blevet gift? |
|
|
energy |
Lagt på d. 26/12-2014 13:41
|
Hun får bare en opholdstilladelse der gælder til hendes pas udløber. Så kan i når det udløber få lavet nyt pas og derefter ansøge online hos US og få forlænget hendes opholdstilladelse igen. Gratis . I har sikkert en masse ting i skal ordne i forvejen, så tag det roligt med det her. Min kones opholdstilladelse er netop kun blevet forlænget i 2 år pga samme. Normalt kunne hun få 3 år. Redigeret af energy d. 26/12-2014 13:51 |
|
|
buick |
Lagt på d. 26/12-2014 13:48
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 549 |
jeg ville nu skyde mig at få lavet et nyt pas i Thailand og så tage forbi ambassaden og få et nyt visa i det nye pas det at vente giver en masse besvær i danmark du få som skrevet ikke opholdstilladelse til mere end 3 måneder før hendes pas udløber og skal så søge igen = masser af vente tid husk også at der er mindst 2 måneders ventetid på en bestilling af pas på Thailand ambassaden og efter bestillingen går der 5-6 uger før passet er der |
|
|
energy |
Lagt på d. 26/12-2014 13:53
|
Ventetiden er vel ligegyldig så længe man har en opholdstilladelse men hver sin smag. |
|
|
farao54 |
Lagt på d. 26/12-2014 14:14
|
Vi vælger nok at acceptere den lidt kortere opholdstilladelse og så søge igen. Vi tænker at vi kan lave nyt pas på et ferieophold i Thailand efter at hun har fået opholdstilladelse i dk . Bliver der ballade ved den løsning? Jeg tænker ved tilbagerejsen til DK efter endt ferie? |
|
|
energy |
Lagt på d. 26/12-2014 15:18
|
farao54 skrev: Vi vælger nok at acceptere den lidt kortere opholdstilladelse og så søge igen. Vi tænker at vi kan lave nyt pas på et ferieophold i Thailand efter at hun har fået opholdstilladelse i dk . Bliver der ballade ved den løsning? Jeg tænker ved tilbagerejsen til DK efter endt ferie? Vel kun hvis efternavnet bliver lavet om ift billetten ? . |
|
|
farao54 |
Lagt på d. 26/12-2014 16:28
|
Intet skifte af navn i passet... Med mindre det er ok at sætte mit navn efter hendes fulde navn... Men det er nok bedst at gøre hjemmefra? |
|
|
energy |
Lagt på d. 26/12-2014 16:56
|
Min kone blev anbefalet af den Thailandske ambassade i Dk at bruge det navn på billetten,hun havde inden hun blev gift. Hvis i skal lave efternavnet om i passet, kan det kun gøres mens i er Thailand. |
|
|
buick |
Lagt på d. 26/12-2014 18:08
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 549 |
lad konen beholde sit eget efternavn, det gør mange ting i Thailand lettere end hvis hun har et farang efter navn f.eks køb af egendom, drift af virksomhed osv |
|
|
Papa |
Lagt på d. 26/12-2014 18:34
|
energy skrev: I kan slappe helt af. Så længe i har fået en kvittering på at de har modtaget jeres ansøgning, så er alt ok. Energy Det var også hvad jeg håbede på! @farao. Hvis din kommende kone skal have dit efternavn, så skal det laves i TH som der bliver sagt, og papirene skal legaliseres og stemples, mon ikke i skal bruge dem i DK hvis i skal giftes her? Og igen når hun skal have nyt pas i 2016? Men tak for svarene allesammen! forsat glædelig baghjul! "Some people believe football is a matter of life and death, I am very disappointed with that attitude. I can assure you it is much, much more important than that." |
|
|
farao54 |
Lagt på d. 27/12-2014 11:42
|
Papa skrev: energy skrev: I kan slappe helt af. Så længe i har fået en kvittering på at de har modtaget jeres ansøgning, så er alt ok. Energy Det var også hvad jeg håbede på! @farao. Hvis din kommende kone skal have dit efternavn, så skal det laves i TH som der bliver sagt, og papirene skal legaliseres og stemples, mon ikke i skal bruge dem i DK hvis i skal giftes her? Og igen når hun skal have nyt pas i 2016? Men tak for svarene allesammen! forsat glædelig baghjul! Siden vi gifter os i Danmark mens hun er der på Visa, så kan vi først tilføje mit efternavn til hendes efter vi er gift. Jeg indrømmer at jeg endnu Ikke har sat mig ind i hvordan jeg gør for at få mit navn registreret og hvorhenne. Jeg regner med at få nogle tips fra de af jer som har fulgt samme mønster som vi gør. Altså giftes i Danmark først. |
|
|
energy |
Lagt på d. 27/12-2014 12:12
|
Når i udfylder vielsespapirerne, så skal i skrive hendes nye efternavn. Så mener jeg det hele kører automatisk. Min kone kunne ikke få mit efternavn, da vi blev gift fordi hun tog tilbage til Thailand. Så vi skulle lave alt om. Opholdskort, sundhedskort, visakort. Så der gik 1 år inden vi gjorde det. Fuldstændig tosset regel. Redigeret af energy d. 27/12-2014 12:17 |
|
|
energy |
Lagt på d. 27/12-2014 12:28
|
Navneændring i forbindelse med jeres vielse er gratis. Navneændringen foretages ikke automatisk, så ønsker I navneændring ved vielsen skal I indsende blanketten ”Navneændring på Bryllupsdagen” til jeres bopælssogn. Vi anbefaler at sende denne til sognet samtidig med, at I indsender ægteskabserklæringen til os. Vielsesmyndigheden vil herefter automatisk få besked om navneændringen, så den fremgår af vielsesattesten. Efter navneændringen er registreret sender Folkeregisteret automatisk nye sundhedskort til jer. |
|
|
farao54 |
Lagt på d. 27/12-2014 18:15
|
Super. Takker. Så fikser vi passet engang i fremtiden. |
|
|
Papa |
Lagt på d. 06/03-2015 19:46
|
Papa skrev: Hejsa. Vi har søgt om forlængelse af min kone's opholdstilladelse pga. nyt pas. Hendes opholdstilladelse gælder til den 23 februar. Nu skriver Udlændingestyrelsen tilbage at de har modtaget vores ansøgning, og deres servicemål er 3 måneder, og det er jo forbi den 23 februar. Har jeg ikke ret i vi bare kan slappe af, når vi har ansøgt og fået stempel hos politiet, og kvittering fra US?? Forsat glædelig jul til jer alle!! Hej igen. Så kom der svar fra US ang. min kone's opholdstilladelse. Du har fået forlænget din opholdstilladelse Udlændingestyrelsen forlænger din opholdstilladelse i Danmark. Hvad betyder det for dig? Din opholdstilladelse: er gyldig til den 5. marts 2017, er givet med mulighed for varigt ophold i Danmark, er givet efter udlændingelovens § 9, stk. 1, nr. 1, og giver dig ret til at arbejde og studere i Danmark. Ville bare lige fortælle hvordan det var gået, og sige tak for jeres svar! "Some people believe football is a matter of life and death, I am very disappointed with that attitude. I can assure you it is much, much more important than that." |
|
Spring til debat: |