Se indlæg
Thailand Portalen (version 2004) » Familie, ægteskab og børn » Flytning til Danmark
 Udskriv debat
Thai>Sverige>Danmark>Fødsel...
Frank
Jeg hørte lige om en sag, og vil spørge om nogen kender svar.

Thailandsk kvinde med permanent opholdstilladelse i Sverige flytter til Danmark og gifter sig med dansk mand bosat i Danmark. Hun bliver gravid (med ham), men kommune og læge i Danmark fortæller hende, at hun skal føde barnet i Sverige (med mindre hun selv vil betale for det i Danmark tænker jeg).

Er det sådan reglerne er, og hvordan er reglerne i forhold til nationalitet/pas for barnet (dansk far, thai mor)?

phom
Er de gift har barnet dobbelt statsborgerskab, både dansk og thai indtil det 22 år, der er nye endvidere nye danske regler om dobbelt statsborgerskab på vej, så også efter det 22 år kan det dobbelte statsborgerskab formentligt beholdes, hvis barnet har boet i en etårs periode i Danmark, men reglerne kendes først helt om et par år.

Jeg er ikke helt inde i EU reglerne, men jeg mener dog at hvis man har permanent ophold i et EU land, så må man gerne flytte over grænserne, så det er vel bare at melde flytning.
Alle de regler findes på borger.dk det er bare om selv lede efter dem.

chaingmai
er der nogen der ved, om thailand tillader dobbelt statsborgerskab..........LOL LOL

PeterS
Kvinden har fast ophold og arbejds tilladelse i Sverige, så vil hun bo i DK skal hun starte med en hel ny FS. for at få dansk ophold og arbejdstilladelse.

Om der findes nogle muligheder for andet tror jeg ikke.

og Thailand godkender dobbelt statsborgerskab.

Spring til debat: