Se indlæg
Pænt sprog fra ældre københavner
|
|
Nahm |
Lagt på d. 03/01-2014 01:55
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 513 |
Her et interview med en ældre dame der er 95 år og har boet i København altid...og hun taler ikke som københavnere gør idag, hun taler rent uden accent - heldigvis, hvordan kan det være at nutidens københavnere har den grimme accent ? hør den ældre dame her hvor flot hun kan tale : http://www.dr.dk/...for-livet# !/ Mvh,
Nahm |
|
|
sony |
Lagt på d. 03/01-2014 07:20
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 2037 |
Godt at høre noget ordenligt dansk
Savner KB Fusioner er for kujoner fck står for frederiksbeg cykel klub
Fodbold vor, du som er i Valby idrætspark Hellige vorde i FREM´s navn komme dit rige, ske din vilje på banen, således også i tabellen,giv os i dag vor 3 point, thi FREM er min klub, mit hjerte & min sjæl, i al evighed Forza.!!! |
|
|
Skeptikeren |
Lagt på d. 03/01-2014 08:38
|
Øvet medlem Antal indlæg: 330 |
en ren nydelse at høre tre generationers veltalenhed og sproglig renhed. Fru Søeborg minder i den grad om min mor, både i sprog tanke og handling, men blev desværre fældet af demensens forbandelse. Så jeg kneb en lille tåre. Så tak Nahm for at du lagde den ind! Og du har helt ret, Køvenhavnere har et rædselsfuldt sprog og det bliver værre og værre. Somrak Bogen: En Roskildedrengs Erindringer (1939-2000)
Kan hentes på: www.jumplink.dk/somrak Bogen: Mit nye liv i Thailand (2001-2012) Kan hentes på: www.jumplink.dk/somrak2 Måtte Buddha stænke velduftende vande på din vej! |
|
|
Lung Yao |
Lagt på d. 04/01-2014 10:32
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 3992 |
Skeptikeren skrev: en ren nydelse at høre tre generationers veltalenhed og sproglig renhed. Fru Søeborg minder i den grad om min mor, både i sprog tanke og handling, men blev desværre fældet af demensens forbandelse. Så jeg kneb en lille tåre. Så tak Nahm for at du lagde den ind! Og du har helt ret, Kø[b]venhavnere har et rædselsfuldt sprog og det bliver værre og værre.[/b] Somrak Jeg vil ellers nu mene at :" A ka ikke forstå dem fra Ulfborg",(har været gift med en fra Madum ), for ikke at tale om dem fra Brønderslev - Frederikshavn. Dem fra trekanten Tønder - Åbenrå - Gråsten er et kapitel for sig selv. . Redigeret af Lung Yao d. 04/01-2014 10:38 Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url] |
|
|
Lung Yao |
Lagt på d. 04/01-2014 10:36
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 3992 |
Nahm skrev: Her et interview med en ældre dame der er 95 år og har boet i København altid...og hun taler ikke som københavnere gør idag, hun taler rent uden accent - heldigvis, hvordan kan det være at nutidens københavnere har den grimme accent ? hør den ældre dame her hvor flot hun kan tale : http://www.dr.dk/...for-livet# !/ Mon, hun krummede tæerne når hende her tonede frem på "tossekassen" : . Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url] |
|
Spring til debat: |