Se indlæg
 Udskriv debat
Flot Malala. Alt ære og respekt herfra.
Webmaster

Jeg tager hatten af for denne pige. Håber det hun siger og det hun og mange andre har været udsat for kan åbne øjnene hos alle nogenlunde normalt tænkende mennesker og være med til at skabe fælles front mod de forstokkede langskægget 2-benet svin som findes i denne verden.

Kort sagt: Flot Malala. Alt ære og respekt herfra.
Med venlig hilsen

Webmaster
Email: webmaster@dansk-thai.dk
Website: www.thailand-portalen.dk

Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det.

http://www.thailand-portalen.dk
natty
Helt enig.
Jeg bukker mig nærmest i støvet, over at en pige på 16 år, som har været igennem det hun har, kan finde indre styrke til, over for hele verdenssamfundet, at tale fanatiske og forstokkede mordere og mishandlere midt imod.
Jeg håber hun bliver et forbillede for børn og unge og deres forældre, for som hun siger:
"Ekstremister er bange for bøger og blyanter"

»Taleban skød den venstre side af mit hoved. Og de skød flere af mine venner. Taleban troede, at deres kugler gjorde os tavse. Men de tog fejl«, sagde Malala Yousafzai i sin tale.

»Jeg taler ikke for mig selv, men for at de uden stemme kan blive hørt. De, der har kæmpet for deres rettigheder. Deres ret til at leve i fred. Ret til at blive behandlet med værdighed. Deres ret til at have muligheder. Deres ret til at blive uddannet«, sagde hun.

I sin tale for FN gik hun særligt imod Taleban og andre terroristers misbrug af Islam og undertrykkelse af kvinder.

»Ekstremisterne er bange for bøger og blyanter. Styrken af uddannelse skræmmer dem. De er bange for kvinder. Kvinders stemme skræmmer dem. De er bange for den forandring og lighed, som vi vil have i vores samfund«, sagde Malala Yousafzai:

»Kvinder skal være uafhængige og kæmpe for deres rettigheder. Der var engang, hvor kvinder bad mænd om at kæmpe for deres rettigheder. Men denne gang vil vi gøre det selv«, lød det fra børneaktivisten, der opfordrede verdens ledere til at sikre, at kvinder og børn altid har mulighed for at gå i skole.

http://politiken....-blyanter/
Redigeret af natty d. 12/07-2013 20:23
Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin

Papa
Stor respekt herfra. Stærk pige!

Thomas72
Kæmpe respekt for en stærk og modig pige.
Til Jer der rejser til Thailand for første gang, pas på!.
Thailand er vanedannende, stærk vanedannende!.

Jeg ved hvad Jeg taler om.

Fotofreak
Hun fortjener en nominering til Nobel's Fredspris.

M.v.h. Fotofreak

Robert Kronberg
Først gad jeg ikke lige se denne video. Men så trykkede jeg alligevel på "play" ...

Hold da ferie en tale, som hun gav. Jeg fik næsten tårer i øjene, men jeg er også lidt sentimental, eftersom jeg er et gammelt fjols.

Men for pokker, hvor ramte hun plet, mens hun samtidig udviste evnen til at vise respekt for sin religion og baggrund.

Bare der var flere muslimer som hende.

Hilsen, Robert
Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group
- Visum til Danmark - Consular Services Asia

"Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman,
hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel,
men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget.
"

http://www.danishschool.dk/thailand/
Spring til debat: