Se indlæg
Afslag på ansøgning om Permanent Opholdstilladelse
|
|
milton |
Lagt på d. 10/05-2013 20:51
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 27 |
Hej på det hedengangne DTW Min kæreste har d.d. fået afslag på permanent opholdstilladelse. Hun har tænkt sig at anke indenfor de angivne 7 dage og mener i den forbindelse, at der forefindes en blanket til dette. Men jeg kan ikke finde nogen vedr dette emne på nyidanmark.dk, så tænkte om der måske sad en der kunne give et svar om en sådan findes og i givet fald hvor henne? På forhånd tak, Thomas |
|
|
flyer |
Lagt på d. 10/05-2013 21:14
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 688 |
Hej milton Nu ved jeg ikke hvad det indebære at få afslag på permanent ophold, skal der søges igen om x antal år eller er der tale om udvisning og starte forfra? Jeg fandt et svar på dit spørgsmål: Klager over Udlændingestyrelsens afslag på ansøgninger om familiesammenføring, afslag på ansøgninger om permanent opholdstilladelse, afslag på ansøgninger om opholdstilladelse til tidligere danske statsborgere og religiøse forkyndere m.fl. samt afgørelser om administrativ ud- og afvisning kan ligeledes indgives til: Udlændingenævnet Adelgade 11 1304 København K Tlf.: 33 92 33 34 E-mail: og: Hvordan indgives en klage? Man kan indgive en klage til den relevante klagemyndighed. Klagen bør indeholde oplysning om sagens person ID, sagsnummer, udlændingenummer eller IVR-nummer og kopi af afgørelsen. For at forkorte sagsbehandlingstiden vedrørende visumsager i Justitsministeriet mest muligt, bør dokumenter, der indleveres i forbindelse med en klage over afslag på visum, ved indleveringen være oversat til dansk, engelsk, fransk eller tysk. Det er sakset fra: http://www.nyidan...lysninger/ Umiddelbart ingen blanket at finde til formålet på deres hjemmeside Håber I får held med det! Redigeret af flyer d. 10/05-2013 21:19 Vær mod andre som du ønsker de skal være mod dig
ทำดีได้ดี ทำชั่วได้ชั่ว Watching You |
|
|
sudsakhon |
Lagt på d. 10/05-2013 21:35
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2675 |
Hej Milton Det var sgu da træls. Det, som skal bruges i anken (som ikke kaldes anke, når der er tale om en afgørelse efter forvaltningloven) findes i selve afgørelsen, dvs det brev din kone har modtaget. I forvaltningssager skal der altid gives en (saglig) begrundelse, når afgørelsen ikke giver ansøgeren fuldt medhold. Desuden skal der angives klagevejledning, og frister for denne. Det er begrundelserne angivet i afgørelsen, du (hun) bør påklage, HVIS der er objektive grunde hertil. Ellers afgøres klagen ved at der henvises til den første afgørelse, uanset hvor gode (andre) grunde der end måtte foreligge. Det "positive" er, at et afslag på tidsubegrænset (permanent) ophold ikke ændrer hendes nuværende status. Og det vil sige, at hun fortsætter sit liv i Danmark som hun plejer. De fleste gange, er det grundet for "lidt" godkendt arbejde eller prøveaflæggelse i f.eks. sprog, der har udløst afslaget. Hvis du har brug for hjælp, så skriv endelig på PM. Jeg kan give dig en vurdering om udfaldet. |
|
|
SteenJ |
Lagt på d. 11/05-2013 05:51
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 743 |
Lad os endelig løbende hører mere om udfaldet. Det vil gavne mange herinde. Hilsen SteenJ HUSK..Du SKAL redde dig selv, før du kan redde andre.
|
|
|
PeterS |
Lagt på d. 11/05-2013 11:18
|
Øvet medlem Antal indlæg: 231 |
Min kæreste har d.d. fået afslag på permanent opholdstilladelse. Hun har tænkt sig at anke indenfor de angivne 7 dage og mener i den forbindelse, at der forefindes en blanket til dette. Nu er det første gang jeg hører om permanent ophold uden at være gift. Hun kan jo umulig have haft lovlig ophold som kæreste i de år der kræves for, at kunne søge permanent ophold. |
|
|
TG950 |
Lagt på d. 11/05-2013 11:46
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1670 |
PeterS skrev: Min kæreste har d.d. fået afslag på permanent opholdstilladelse. Hun har tænkt sig at anke indenfor de angivne 7 dage og mener i den forbindelse, at der forefindes en blanket til dette. Nu er det første gang jeg hører om permanent ophold uden at være gift. Hun kan jo umulig have haft lovlig ophold som kæreste i de år der kræves for, at kunne søge permanent ophold. det kunne jo også være at kæresten er et FS barn af Thai/Dansk familie, og jo som har lovligt ophold i DK i mindst 5 år ( det melder historien jo ikke noget om ) Den, der vil gøre drøm til virkelighed, må vågne op først. både store & små stavefejl kan forekomme livet forståes forlæns, leves baglæns. Brug ikke dagen på at se dig tilbage, Du skal alligevel ikke den vej..... Lev med de beslutninger du tager, også selv om andre ikke acceptere det Livet er som en bog, du kan ikke ændre de ting der allerede er skrevet, - men du kan starte et nyt kapittel.. |
|
|
JesperK |
Lagt på d. 11/05-2013 15:08
|
Øvet medlem Antal indlæg: 104 |
Hvad er begrundelse for afslag ? Der står beskrevet klar og tydelig, på nyidenmark.dk, om hvilken betingelser man skal opfylde for at kunne få permanent opholdstilladelse. Hvis man ikke er i stand til at opfylde dem, kan man søge forlængelse af sin tidsbegrænsede (midlertidige) opholdstilladelse, så ingen stor skade sket. (selvfølige skal man også opfyld kravene for det.) @PeterS Permanent opholdstilladelse har ikke noget med FS at gøre, men at man har ophold sig lovlig i Denmark i 5 eller flere år, samt opfylder kravene der bliver stillet. |
|
|
sudsakhon |
Lagt på d. 11/05-2013 15:12
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2675 |
Det som står på nyidenmark.dk dækker de mest gængse situationer. Alt andet er reguleret i bl.a. udlændingeloven og forvaltningsloven |
|
|
PeterS |
Lagt på d. 11/05-2013 16:03
|
Øvet medlem Antal indlæg: 231 |
JesperK skrev: Hvad er begrundelse for afslag ? Der står beskrevet klar og tydelig, på nyidenmark.dk, om hvilken betingelser man skal opfylde for at kunne få permanent opholdstilladelse. Hvis man ikke er i stand til at opfylde dem, kan man søge forlængelse af sin tidsbegrænsede (midlertidige) opholdstilladelse, så ingen stor skade sket. (selvfølige skal man også opfyld kravene for det.) @PeterS Permanent opholdstilladelse har ikke noget med FS at gøre, men at man har ophold sig lovlig i Denmark i 5 eller flere år, samt opfylder kravene der bliver stillet. Ja tak, men jeg tænkte på de fleste dansk/thai forhold er opholds grundlaget baseret på et giftemål, så er man ikke gift burde man vel ikke kunne opholde sig lovligt i DK. Men selvfølgelig kan opholdet jo godt være på andre grunde end giftemål. |
|
|
JesperK |
Lagt på d. 11/05-2013 18:01
|
sudsakhon skrev: Det som står på nyidenmark.dk dækker de mest gængse situationer. Alt andet er reguleret i bl.a. udlændingeloven og forvaltningsloven Ja :-) fuldstændige enig, De er de meste gængse, men dem som US gerne vil ha at folk stræber efter. Nok deres bedste/simpleste bud for at optælle hvordan man opnå permanent opholdstilladelse også selvom der er flere muligheder. |
|
|
JesperK |
Lagt på d. 11/05-2013 18:38
|
PeterS skrev: JesperK skrev: Hvad er begrundelse for afslag ? Der står beskrevet klar og tydelig, på nyidenmark.dk, om hvilken betingelser man skal opfylde for at kunne få permanent opholdstilladelse. Hvis man ikke er i stand til at opfylde dem, kan man søge forlængelse af sin tidsbegrænsede (midlertidige) opholdstilladelse, så ingen stor skade sket. (selvfølige skal man også opfyld kravene for det.) @PeterS Permanent opholdstilladelse har ikke noget med FS at gøre, men at man har ophold sig lovlig i Denmark i 5 eller flere år, samt opfylder kravene der bliver stillet. Ja tak, men jeg tænkte på de fleste dansk/thai forhold er opholds grundlaget baseret på et giftemål, så er man ikke gift burde man vel ikke kunne opholde sig lovligt i DK. Men selvfølgelig kan opholdet jo godt være på andre grunde end giftemål. Fuldstændig rigtigt, de fleste dansk/thai forhold er bygget på FS. Nogle gang er vejen Au-pair, find mand og så FS Så ordet kærester kan godt lyde lidt mærkelige. Men man kan godt tænk sig til nogle scenarie hvor kæreste bliver brugt i fuld forståelse. |
|
|
milton |
Lagt på d. 14/05-2013 22:14
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 27 |
@Flyer: Tak for hjælpen. Det var nemlig lige nøjagtig der vi skulle ind og vi var derinde igår for at klage over afgørelsen. 'Nægtelse af forlængelse' som US skriver som overskrift er ensbetydende med hjemrejse og så starte forfra. Jeg skylder måske lige at fortælle, at skilsmissen for hende og hendes nu eksmand lige er gået igennem og dette ægteskab har i de seneste 4 år dannet grundlag for hendes opholdstilladelse. De første knap 4 år hun opholdte sig i Danmark var det på diplomatpas i forbindelse med hendes mors udstationering på den Thailandske Ambassade. Hun var 24 år gammel da hun kom hertil og er 32 år nu. Så dette gør at jeg personligt ikke tror US afgørelse bliver ændret, men nu har vi da forlænget hendes ophold her i Danmark i den tid det tager Udlændingenævnet at behandle klagen. @SteenJ Skal nok huske at holde dig og andre interesserede informeret om udviklingen. Skulle der være noget som jeg ikke lige får skrevet, så bare spørg løs. @PeterS & @TG950 Har kort opridset situationen et par linier oppe. Men forstår din/jeres undren @JesperK Begrundelsen er at hendes ægteskab og dermed hendes grundlag for opholdstilladelse ikke er mere. Suppleret op med at US ikke regner hendes tid med diplomatstatus som en del af den samlede periode heroppe på trods af, at hun i denne årrække bla. læste på universitetet samt gik til dansk undervisning og bestod de krævede prøver - og flere til. Alle andre krav: arbejde, frivilligt arbejde, dansk prøver og hvad der er ellers er af krav opfylder hun. Håber at dette måtte give svar på nogle af jeres spørgsmål og undren over ordlyden i mit oprindelige indlæg Ellers er det bare at skyde fra hoften, så skal jeg nok besvare dem løbende. Mvh Milton |
|
|
JesperK |
Lagt på d. 15/05-2013 08:44
|
Mange Tak for info. Håber I kan få medhold i jeres klag. Men tror desvære som du selv siger, at I nok skal start forfra. Den I bliver ramt af. Man skal fortsat opfylde betingelserne for den opholdstilladelse, man har, når man ansøgere om Permanent opholdstilladelse. Permanent opholdstilladelse, US står hårdt på den, både når det gælder FS og permanent opholdstillladelse. Hendes nuværende opholdstilladelse bliver også inddraget da betingelserne for den ikke længere er opfyldt. Hun vil modtage et brev med en udrejsedato, kan godt tage lidt tid før det kommer, måske først efter de har behandlet klagen. (Info: Klagen giver ikke rettighed for videre ophold) Tror den eneste vej for jer, Bliv gift og så søg FS. Tror nok I skal en tur forbi Thailand med visum til DK osv.... Søg FS på den opholdstilladelse hun har nu ??? Stor change for FS bliver afvist da opholdstilladelsen hun har ikke længere er opfyldt. spørge evt. US om muligheder. Redigeret af JesperK d. 15/05-2013 08:55 |
|
Spring til debat: |