Se indlæg
 Udskriv debat
Rungthiwa Chummongkhon (Fae), Fra Ødum til gastronomisk OL
Webmaster
i179.photobucket.com/albums/w284/GhiaDK/20120830-RungthiwaChummongkhon.jpg

Navnet er Rungthiwa Chummongkhon. Til dagligt dog Fae. Hun er fra Thailand, og hun har godt et år tilbage af sin læretid, som i øjeblikket foregår under køkkenchef Casper Poulsen på Hotel & Brasserie Ferdinand på Åboulevarden i Århus. Brasseriet blev i 2009 udnævnt til Danmarks bedste.
Når hun er hjemme, er det i Ødum mellem Århus og Randers.

Senest har Fae været med i mesterskaberne for kokkeelever i Århus og tog en tredjeplads. Hun er med i Børsens kokketalent-konkurrence, hvor hun i øjeblikket er kommet i finalen. Og så er der noget med OL:
"Jeg var med i London med Visit Denmark for Food, hvor jeg bl.a. serverede andetungechips for Prins Henrik," fortæller Fae, der kom til Danmark i 2008. "Jeg har altid lavet mad. Først med min mor fra jeg var fem år. Mad, som vi solgte på markederne. Jeg har også haft egen restaurant i Thailand, men mødte så min danske kæreste, og nu bor vi altså i Ødum."

Fae er endnu ikke dansk statsborger, så hun kunne sige ja til en invitation fra Thailand om at være med på det thailandske kokkelandshold, der til oktober skal til gastronomisk OL i Tyskland. To gange OL på samme år.

Læs resten på: Lokalavisen
Med venlig hilsen

Webmaster
Email: webmaster@dansk-thai.dk
Website: www.thailand-portalen.dk

Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det.

http://www.thailand-portalen.dk
Spring til debat: