Se indlæg
 Udskriv debat
Mænd +50 år må ikke giftes i Cambodia
natty
Så har man set det med.

Cambodia har indført en lov eller regel om, at det ikke længere er tilladt for udenlandske mænd over 50 år at blive gift med en cambodiansk kvinde, endvidere skal manden have en månedlig indkomst på mindst 2550 USD, hvilket vel svarer til ca. 14300 DKK.

Mon ideen breder sig til andre lande?
Ville reglen så skabe problemer for mange?
Ville der mon komme oprør i Isan hvis Thailand indførte lignende regler, pga. manglende indtægter?

Se link:
http://www.thaivi...ian-women/
Redigeret af natty d. 17/03-2011 09:17
Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin

chaingmai
god ideAngel

sony
Ja en rigtig god ide, så man også fri for at man skal presses til at giftesShock
Savner KB Fusioner er for kujoner fck står for frederiksbeg cykel klub

Fodbold vor, du som er i Valby idrætspark Hellige vorde i FREM´s navn komme dit rige, ske din vilje på banen, således også i tabellen,giv os i dag vor 3 point, thi FREM er min klub, mit hjerte & min sjæl, i al evighed Forza.!!!

kro90
Ville det ikke have været bedre hvis der blev stillet et krav om aldersforskellen ikke måtte være mere end f.eks +/- 5, 7 eller 9 år,
Kim

sony
Er det ikke lige meget hvor meget der er forskel på folk, bare det er lovligt?
Savner KB Fusioner er for kujoner fck står for frederiksbeg cykel klub

Fodbold vor, du som er i Valby idrætspark Hellige vorde i FREM´s navn komme dit rige, ske din vilje på banen, således også i tabellen,giv os i dag vor 3 point, thi FREM er min klub, mit hjerte & min sjæl, i al evighed Forza.!!!

kro90
Åbenbart ikke Sony, for det der står i 1. linie er at en udenlandsk mand over 50 år IKKE må gifte sig med en Cambodia'nsk kvinde. Hvorfor ikke, hvis han nu er 52 og 50. Mærkelig lov. Tror den er lavet for at en ung pige på 18 ikke kan gifte sig men en gammel .... fyr på 51 år.
Kim

moerk5002
kro90 skrev:
Ville det ikke have været bedre hvis der blev stillet et krav om aldersforskellen ikke måtte være mere end f.eks +/- 5, 7 eller 9 år,

Aldrig har jeg læst magen ''mundlort''........... Hvad har kærlighed med alder at gøre? Men du er måske selv en af dem som skal købe sig til en ''kæreste''.

Selv +50

Nirvana
Vad vis man tager hinde med til DK og bliver gift
Come As You Are

bangkoknielsen
Ak ja, atter en stor avis-and fra Thaivisa...BVDr

natty
Jeg tænkte også på om det var en for tidlig Aprilsnar, men det er ikke en historie Thaivisa selv har fundet på.
Den er fra AFP Agence France-Presse, hvilket logoet under artiklen også fortæller højt og tydeligt.

AFPs artikel er også nævnt på ABC News
http://www.abc.ne...ion=justin

Så ifald det er en avis-and, er det en AFP avis-and. AFP er såmen Frankrigs udgave af Reuters og Ritzau. Et nyhedsbureau som andre medier abonnerer på.

Men du har da ret i at man ikke skal tro på alt hvad man læser.
Redigeret af natty d. 17/03-2011 18:44
Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin

jeg tror det er en politisk beslutning baseret på de gerne vil have flere yngre rige farangs til landet, men de har bare ikke tænkt sig ordentligt om inden de besluttede sig (som sædvanligt), for der er jo, ligesom i thailand, rige traditioner ang at gifte sige "buddha style".

kro90
moerk5002
Tror du læser mit indlæg, som fanden læser biblen.
Ifølge det 1. indlæg er der sat en grænse der b.la. rammer dig og mig ,altså folk der er +50. Hvilket jeg mener er galt, derfor var det et ? om ikke det jeg skrev havde været en bedre løsning, end en totalt forbud.
Og nej, jeg behøver ikke at købe mig til et ægteskab, eller kæreste, er dansk, bor i DK og sørme også dansk gift.
Så det er altså ikke mig der stiller krav om noget.
Næste gang så læs tråden fra toppen og ned.
Herefter kan du jo selv gå ud og købe hvad du vil, bare du ikke gør det i Cambodia, hvis loven bliver vedtaget.
Kim

Sicarius
Bryder mig hele taget ikke om Cambodia .Ikke på vilkår om jeg vil bo der .Indtil videre er Thailand nummer et sted at bo i Asien .Men har ønsker om at prøve Vietnam, Japan og Kina .Men lande som Laos, Burma, og Cambodia undgår jeg simpelthen som pesten .Har været der, og der er for mange minusser til at jeg kunne klare det i længden .At der så laves sådanne regler om at man skal være under 50 for at gifte sig og have en mindre formue, er jo bare yderligere en grund til at jeg ikke vil bruge så meget som 10 kr i Cambodia .... Bryder mig hele taget ikke om deres mentalitet der ... så jeg er da ligeglad ...

Lung Yao
Så til de +50 er der måske kun hende her tilbageTuttelu Tralla

[img]http://bsornot.whipnet.net/images/gallery/images/popeyes.mom.jpg[/img] is not a valid Image.

Imens den "unge mø":

[img]http://bsornot.whipnet.net/images/gallery/images/waiting.jpg[/img] is not a valid Image.

.
Redigeret af Lung Yao d. 11/08-2011 16:50
Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url]

Hopla
Hmm, hvis forbudet hed for stor aldersforskel, så fint med mig...og hvad er der lige galt med at skulle have en månedlig indkomst på 14.000,- ?? jaja, nu har vi balladen med alle pensionisterne, men derfor syntes jeg det er fair, alligevel...

Spring til debat: