Se indlæg
 Udskriv debat
Pandora fritages for skat i Thailand frem til 2019
Webmaster
En af de store usikkerhedsmomenter i forbindelse med en investering i Pandora er afgjort til selskabets fordel. Pandora har således fået forlænget sin nuværende ordning om skattefritagelse i Thailand med otte år frem til fjerde kvartal 2019.

Det fremgår af en meddelelse fra selskabet, der henviser til en ny afgørelse fra det thailandske Board of Investment.

Pandoras skattefordele i Thailand omfatter fritagelse fra thailandsk selskabsskat for Pandora Production Co. Ltd. samt for udbytte fra Pandora Production til sine aktionærer. Hertil kommer fritagelse for importafgifter på visse masknier og råvarer, der indføres i Thailand.

Pandoras oprindelige aftale med de thailandske myndigheder om skattefritagelse løb frem til august 2012, men ville de facto være udløbet knap et år tidligere.

Kilde: Børsen
Med venlig hilsen

Webmaster
Email: webmaster@dansk-thai.dk
Website: www.thailand-portalen.dk

Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det.

http://www.thailand-portalen.dk
TG950
det bliver Per Enevoldsen sikker glad for.

se børsen fra 15-10-2010 :
http://borsen.dk/...ering.html

Den, der vil gøre drøm til virkelighed, må vågne op først.

Bvdrrr både store & små stavefejl kan forekomme BVDr

livet forståes forlæns, leves baglæns.

Brug ikke dagen på at se dig tilbage,
Du skal alligevel ikke den vej.....
Lev med de beslutninger du tager,
også selv om andre ikke acceptere det

Livet er som en bog, du kan ikke ændre de ting der allerede er skrevet, - men du kan starte et nyt kapittel..

Payanak
Manden har nogle utrolige evner!

jc
Det er vist ikke de Pandora armbånd der sælges i PatPong Sad
Boet i Bangkok 1980-1983.

SteenJ
Husk at PD vist nok er kommet på børsen, så.......kan mange ting lade sig gøre. Især hvis man "lover" landet et eller andet.

natty
Pandora er kommet på børsen i Danmark, så tror ikke det har meget med skattefritagelse i Thailand at gøre.

AL 48
Webmaster skrev:
En af de store usikkerhedsmomenter i forbindelse med en investering i Pandora er afgjort til selskabets fordel. Pandora har således fået forlænget sin nuværende ordning om skattefritagelse i Thailand med otte år frem til fjerde kvartal 2019.

Det fremgår af en meddelelse fra selskabet, der henviser til en ny afgørelse fra det thailandske Board of Investment.

Pandoras skattefordele i Thailand omfatter fritagelse fra thailandsk selskabsskat for Pandora Production Co. Ltd. samt for udbytte fra Pandora Production til sine aktionærer. Hertil kommer fritagelse for importafgifter på visse masknier og råvarer, der indføres i Thailand.

Pandoras oprindelige aftale med de thailandske myndigheder om skattefritagelse løb frem til august 2012, men ville de facto være udløbet knap et år tidligere.

Kilde: Børsen

Firmaet må jo åbenbart skaffe meget arbejde til Thai´erne.
Det kunne vi måske lære lidt af her i DK, så ikke så mange arbejdspladser "udvandrede".

Clunse
Det er sikkert et led i Thailands Board of Investement strategi. Der er mange firmaer som søger diverse muligheder herunder reduceringer i skat eller andre fordele.

jc
Kursmålet på Pandora aktier ligger 25% højere end dagens aktiekurs. Der er således mulighed for at tjene 25% over de næste par år, hvis man tør - og tror på finanshusene.
Boet i Bangkok 1980-1983.

BETTE BERTRAM
DET ER FLOVT AT VARE DANSKER,, HVIS FIRMAET VAR NODLIDENDE,,, MOSKE SAA
MEN DET ER DET JO IKKE.. DE BOR BIDRAGE TIL SANFUNDET HER..

BETTE BERTRAM

keniko
BETTE BERTRAM skrev:

BETTE BERTRAM

Sludder og vrøvl..Sad.. tvært i mod!... Du burde være "pave stolt"! over en dansker har bygget sådan et imperium op. Et rigtigt eventyr....Yo baby

K.
Du skal ikke lægge puslespil hvis du ikke fatter en brik.

AL 48
BETTE BERTRAM skrev:

BETTE BERTRAM

Enig,-men alle firmaer forsøger jo at opnå de goder de kan få fra div. landes regeringer.
De bidrager jo også til samfundet i kraft af at de skaffer arbejdspladser.
Hvor stor er arbejdsløsheds-procenten i Thailand??
Noget andet er, at der burde oprettes fagforeninger for alm. thailandske arbejdere, så de kunne sikres en rimelig mindsteløn.-Der kunne danske firmaer være med til at vise et godt eksempel, men det er jo ikke sikkert at de kan få lov, da det så også rammer mange thailandske firmaer/fabrikker.

Lung Yao
BETTE BERTRAM skrev:
MEN DET ER DET JO IKKE.. DE BOR BIDRAGE TIL SANFUNDET HER..BETTE BERTRAM

JEP, og længe leve dobbel moralen (hyklerriet) :
Mange himler op at Coca Cola - Olie Selskaberne - Multinationale selskaber m.m. ikke skulle have "skattefritagelse" (skattænkning) i DK men OK når Pandora gører det samme i Thailand.Sad
Det eneste som jeg ville være betænkelige ved, "hvis" Pandora (og andre) betalte selskabsskat i Thailand er at jeg ikke er sikker på at det ville komme befolkningen til gode. Tuttelu Tralla

.
Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url]

BETTE BERTRAM
KENIKO SKRIVER
ET RIGTIG EVENTYR... JA DA OKONOMISK...

JEG DRIVER SELV VIRSOMHED I THAILAND PAA 6 AR... OG NATURLIGVIS BETALER VI VOR SELSKABSSKAT.
BETTE BERTRAM

AL 48
Lung Yao skrev:
BETTE BERTRAM skrev:

Mange himler op at Coca Cola - Olie Selskaberne - Multinationale selskaber m.m. ikke skulle have "skattefritagelse" (skattænkning) i DK men OK når Pandora gører det samme i Thailand.Sad
Det eneste som jeg ville være betænkelige ved, "hvis" Pandora (og andre) betalte selskabsskat i Thailand er at jeg ikke er sikker på at det ville komme befolkningen til gode. Tuttelu Tralla

.

Lung Yao:
Jeg tror heller ikke at med det nuværende styre, at der ville tilflyde mange basører til befolkningen ved en evt. beskatning.
Derfor mener jeg også, at det trods alt er OK at der bliver skabt arbejdspladser. Jeg kunne blot ønske mig, at når firmaer fik fritagelse for skatter, skulle de til gengæld garantere arbejderne en rimelig løn.
Men det vil jo også skabe en skæv-vridning på arbejdsmarkedet, da arbejderne så alle ville flygte til de udenlandske fabrikker.
Det ville nok skabe grobund for en ordentlig fagforening dernede, og det er der jo heller ikke ligefrem den store stemning for blandt arbejdsgiverne.

keniko
BETTE BERTRAM skrev:
KENIKO SKRIVER
ET RIGTIG EVENTYR... JA DA OKONOMISK...

JEG DRIVER SELV VIRSOMHED I THAILAND PAA 6 AR... OG NATURLIGVIS BETALER VI VOR SELSKABSSKAT.
BETTE BERTRAM

Ok spændende... det skulle vel ikke være huse i Isaan??Rolll

K.
Du skal ikke lægge puslespil hvis du ikke fatter en brik.

Djan
Lung Yao skrev:
BETTE BERTRAM skrev:

.

Præcist!
Nogle gange glemmer vi danskere, HVOR anderledes det thailandske samfund er i forhold til det danske.

BETTE BERTRAM
NEJ KENIKO

VI SYR BORNETOJ TIL EXPORT , HAR CA. 50 ANSATTE, DRIVER EFTER SKANDINAVISK MONSTER

MED HENSYN TIL ISAN , DER LIGGER RIGTIGE STORE FABRIKKER, MARKEVARER I EUROPA,
DE BETALER I OPLARINGSTIDEN 90 BAHT PR. DAG... TVUNGEN OPLARINGSTID 3 MAANEDER,
DEREFTER BETALER DE 142 BAHT...PR. DAG
JA DET ER SVART AT DRIVE PRODUKTION I THAILAND...OG TJENE PENGE SAMTIDIG...

Djan
BETTE BERTRAM skrev:
NEJ KENIKO

VI SYR BORNETOJ TIL EXPORT , HAR CA. 50 ANSATTE, DRIVER EFTER SKANDINAVISK MONSTER

6 ugers betalt ferie, barselsoverlov, pensionsopsparing osv. osv. Hm. hvordan kan det lade sig gøre i Thailand at drive virksomhed efter skandinavisk mønster?
Tvivler noget, men tommelfingeren op, hvis du kan det.

AL 48
BETTE BERTRAM skrev:
NEJ KENIKO

Hvad mener du med skandinavisk mønster??
37 timers uge - ordentlige lønforhold - sygeløn - barselsfri og løn - pensionsopsparing osv.,- NEJ,-fri mig for dit skandinaviske mønster. Du mener da vist kun at de skal møde til tiden, og helst blive 10 min. efter fyraften.
Hvad betaler du i oplæringstid og derefter om dagen ??
Kunne godt tænke mig at du forklarede din form for skandinavisk model.

Spring til debat: