Se indlæg
 Udskriv debat
ideer til et levebroed i thailand
lung
der er flere gange nogen som efterlyser ideer til et levebroed i Thailand
jeg har en ide her som er ganske gratis dog drikker jeg gerne leo beer hvis en eller
anden skulle fa suces med min ide

det springer mig i ojnene nar jeg kigger pa byggepladsserne hvor lidt og mange gange elendigt grej de har at gore med

derfor ma det vare oplagt med udlejning af varktoj og maskiner, alu stiger, stilladser, svjeser, jordstamper, minigraver, lifte,
el fliseskarere, betonhammer, motordrevne trillebore, sma betonblandere, afkortersave, hejsespil til deres treetagers ejendomme nar de skal have betonspande op, ja alt muligt man kan komme i tanker om
kig pa hvad man kan leje i dk, der er alt...

og sa er det mig ufatteligt at de ikke har lart at skovle sand og cement ind i blanderen, i stedet for den hakke og kurv som bare
er en rigtig ryg knuser.

forleden skulle jeg have udskiftet en plade i taget som var revnet. de kom to mand i en bil med en 40- 50 kg tung
jernstige og en bidetang..og sadan er der mange sma mestre der korer rundt plus i pattaya er der en masse udenlanske gor det selv folk

god fornojelse, jeg er for gammel og gider ikke mere...

hilsen lung

Thjaa
arbejtkraft er biller en maskiner
Livet er forkort til store problemmer

bruno
Kan de ting overhovedet købes i Thailand ?

http://gj-blog.dk/
Frank
Når man kan hyre arbejdskraft for 200 baht om dagen, så skal det være nogen endog særdeles billige maskiner som erstatter dem.Smile

Arbejdsmiljøregler synes ikke at være et ord, som eksisterer i det thailandske sprog.

hiks
Hvis man for en god ide i thailand, kommer der lynhurtigt andre som vil benytte samme for at tjene penge. jeg synes din ide er god, men den er for risikabel i et land som thailand, men det vil også betyde man skal importere en del ting fra europa, det kan hutigt blive dyrt.
Redigeret af hiks d. 06/11-2010 20:42

Anonym Bruger
idéen er god nok idet den også sparer tid...fx er udlejning af landbrugsmaskiner ganske udbredt i Thailand..

om det er en god forretning ved jeg ikke..men en eller anden dag skal det nu nok kunne tjene sig ind..det kræver dog nok en ret stor investering til at begynde med for at det rykker noget....desuden er der risikoen for tyveri v. udlejningen...især hvis det er en falang der ejer butikken...

Rasmus
lung skrev bl.a. i indlæg #1
derfor må det vare oplagt med udlejning af værktøj og maskiner, alu stiger, stilladser, svejser, jordstamper, minigraver, lifte, el flise skarre, betonhammer, motordrevne trillebore, små betonblandere, afkortersave, hejsespil til deres treetagers ejendomme når de skal have betonspande op, ja alt muligt man kan komme i tanker om ……....

og så er det mig ufatteligt at de ikke har lært at skovle sand og cement ind i blanderen, i stedet for den hakke og kurv som bare er en rigtig ryg knuser.

Idéen med at udleje div. maskiner er så men udmærket. Og det er der også nogle faranger som har forsøgt sig med, ikke mindst oppe i området omkring BuriRam hvor vi har vores hus. Her havde f.eks. en fastboende englænder indkøbt et antal eldrevne betonblander, samt et mindre stillads system til udlejning. Problemet var bare at ingen Thaier ville leje hans stillaser, de brugte stadig deres gl. metode med at sætte op stillaser i bambus og andet pindebrænde, med livet som indsats.

Dog gik det bedre med hans betonblander, de blev flittigt udlejet. Men hver gang han fik en blander retur, kunne han bruge flere timer med at banke fastsiderne beton løs inde i blanderen, da Thaierne ikke havde gidet tømt eller rengjort den for betonrester. Samtidigt havde han det problem, at det lokale munkekloster helt gratis også udlånte en stor betonblander til de lokale sognebørn.

Så da vi her i sommers skulle støbe dækket til vores nye garage på ca. 60 m2, måtte englænderen give fortabt. Vi kunne godt nok leje en betonblander, men kun en lille én. De to store var ikke længere funktionsduelige - de var ødelagte. Så resultatet blev at vi fik en betonkanon fra det lokale cementværk til at leverer betonen. Pris: 14.000 THB, men så var det hele også overstået på en halv time.

Rasmus

Spring til debat: