Se indlæg
 Udskriv debat
adoption
knologtot
hvad (hvordan)gør man hvis man skal adoptere et barn fra thailand hvem skal man skrive til ? Jeg havde forstillet mig at vi skulle gøre det i thailand fordi vi ikke opfylder de danske krav og da min kone er thai syntes vi det ville være oplagt at prøve i thailand.
jeg håber der nogen der ved noget på forhånd tak

Rasmus
Hej Knologtot
Du skal endelig ikke tro at det er nemmer at adopterer et barn gennem de Thailandske myndigheder. De stille stort set de samme krav som de Danske myndigheder, og i øvrigt skal du som udlænding gift med en Thaier gennem Det Thailandske Adoptionsnævn i Bangkok. Og her vil de Danske myndigheder (Ambassaden) blive blandet ind i billet, og så er du jo lige langt.
Du skriver at du / i ikke opfylder de Danske krav til adoption. Jeg formoder – uden at vide det - at det har noget med din alder at gøre. (?)
Jeg har selv været turen igennem her først på året. Her var jeg for gammel (52) til at vi kunne adopterer det barn vi ønskede. Vi havde en længere og frugtbar samtale med de lokale myndigheder i den provins hvor min kone tilhørte, og her var de meget samarbejdsvillige til løsning af sagen.
Min kone har siden 1994 taget sig at hendes søsters datter, da der var tale om udpræget ”omsøgesvigt” fra moderens side. Da de lokale myndigheder fik forklaret sagens rette sammenhæng, og at vi kunne bevise og godtgøre vores postulat om frygten for barnets fremtid - stillede sagen sig anderledes. Nu mente myndighederne ikke længer at der var tale om en adoptionssag, men snarer en sag om ”overdragelse” af forældremyndigheden. Efter nogle møder og besøg på vore bopæl i Thailand, fik min kone overdraget den fulde forældremyndigheden over barnet. Pigen har nu skiftet efternavn, og fået sit eget pas. Efter planen kommer hun til Sverige engang her til efteråret.
Skulle du ønske yderlige oplysninger og råd, må du skrive til mig.
Hilsen Rasmus
Redigeret af Rasmus d. 12/08-2005 12:22

jens
Uanset hvad skal du godkendes i DK til at adoptere, men hvis det er et konkret barn du har kendskab/tilknytning til hedder det en gruppe 2 sag.
Det kan ikke køres som en familieadoption medmindre at du kan bevise at barnet har boet hos dig/jer i en længere periode som i Rasmus tilfælde.
Det skal stadig formidles selvom det er en gruppe 2 sag af en af de godkendte adoptionsorganisationer AC børnehjælp og Danadopt men så får du også adoptionstilskuddet, så det koster dig ikke noget da det dækker omkostningerne til organisationen som så laver alt papirarbejdet.
Der er stort set de samme godkendelskrav i Thailand Helbred,Bolig,Økonomi skal dokumenteres og vurderes.
Men i kan/må ikke selv finde et barn i Thailand ved de Thailandske adoptionsmyndigheder hvis i skal adoptere et ukendt barn skal det formidles via de godkendte org. i DK.
Prøv at kigge lidt på disse hjemmesider [url]www.adoption.dk[/url]
http://www.a-c.dk/
[url]www.danadopt.dk[/url]
og [url]www.famliestyrelsen.dk[/url]
Hvis du har brug for lidt mere specifikke oplysninger så send en PM så skal jeg se om det er noget jeg kan hjælpe med.
MVH
Jens
Redigeret af jens d. 12/08-2005 13:07

rinpoche
Hej Rasmus, Knologtot,

held og lykke med det begge to.
Hatten af for de der ønsker at give et barn med ringe fremskridtsperspektiver et bedre liv, og hvis i så samtidig får opfyldt et brændende ønske om at få et lille barn i familien, så meget desto bedre Smile

mvh
rinpoche

Rasmus
Hej Rinpoche
Tak skal du ha! Nu er det sådan at vi har en lille pige sammen på snart 7 år i forvejen. Og meget snart bliver det altså til 3 Thaipiger i samme hus. En på 34 år, en på 7 og snart en på 12 år. Så jeg er ikke bang for at jeg kommer til at kede mig fremover, der bliver rigeligt at se til.
De to yngste skule ikke volde de store problemer, men den ældste kan godt være lidt ”genstridig” til tider. Men det kan du nok nikke genkendende til.Grin
Hilsen Rasmus
Redigeret af Rasmus d. 12/08-2005 22:07

Spring til debat: