Se indlæg
 Udskriv debat
Bangkok uro = hysteri ?
Payanak
PAD driving away police at Suvarnabhumi
(BangkokPost.com) – Police who set up security checkpoints at Suvarnabhumi airport were overran by a handful of protesters led by the anti-government People's Alliance for Democracy (PAD) on Saturday morning.

The PAD mobilised more yellow-clad protesters to drive the police out of the airport. The protesters destroyed police vehicles, including inmate trucks, and blockaded the motorway to Suvarnabhumi.

After the Emergency Decree was enforced in Suvarnabhumi and Don Mueang airports, police were deployed to the motorway and set up security checkpoints to stop more demonstrators from entering Suvarnabhumi. However, the operation fell short as the police could not resist the anti-government raid.

Besides, the protesters were able to take back their knives and rods seized by the authorities earlier.

http://www.bangko...?id=132365

manse
Jeg sidder lige og ser på thai TV, at politiet ikke kan gøre noget. Dette her skal ende galt. Jeg tror meget galt, hvis der ikke bliver sat store kræfter ind nu. Pad har ovetaget. Det er indlysende, men jeg har også fået at vide, at de røde er ved at mobilisere sig. Hvis dette sker ender det i regulær borgerkrig.

Desværre ikke positivt nyt her fra Thailand, men vi må da alle håbe, at den kære KONGE snart kommer på banen. Måske dette kunne dæmpe det lidt.

Det eneste politiet gør i øjeblikket er, at prøve at beskytte deres køretøjer, men det lykkedes heller ikke.

Jeg tror der meget hurtigt vil ske noget nu, for busser og andet mobilt drager nu mod Bangkok med PAD tilhængere, og politiet kan ikke stoppe dem, som det er nævnt i det tidligere indlæg.

Lad os alle håbe det bedste. Jeg informere straks, hvis der opstår nyt af interesse på TV.

Webmaster
[veoh]v16765276BqDfZwNe[/veoh]

Smider lige et link også, da jeg synes det driller lidt.

http://www.veoh.c...76BqDfZwNe

Redigeret af Webmaster d. 29/11-2008 06:40
Med venlig hilsen

Webmaster
Email: webmaster@dansk-thai.dk
Website: www.thailand-portalen.dk

Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det.

http://www.thailand-portalen.dk
roald
jeg var saa en af de heldige (kald det hvad du vil) der landede i u-tapao i gaar kl. 16,00 thaitid kom fra wien med austian airlines ,primitim lufthavn 5 chekinn skranker (ingen computer) stempel i passet 20 sek. og saa hen til et (1) lille bagage baand, vores 2 kufferter dukkede aldrig op, rigtig god service fra austian der nok skulle efterlyse dem, Hvordan vi nu kommer hjem om 14 dage bliver saa spaendende

hvem styrer bangkok
BangkokPost.com) - Ousted prime minister Thaksin Shinawatra expressed concern over Thailand’s political situation and demanded the anti-government People’s Alliance for Democracy (PAD) to leave Suvarnabhumi airport immediately.
While giving a press interview abroad, Mr Thaksin said the airport must resume operation and the PAD demonstrators must abide by the law and respect others who have been affected. Those who violated the law must be prosecuted, he added.
The former premier called on all sides, including the army, to unite and help protect democracy because Thai people have suffered since dictatorship came in the country.
Mr Thaksin said the army must obey the law and consider what is wanted by everyone in the country, not only a few groups of people. He also warned the army that staging another coup could lead to bloodshed

manse
Har lige over nettet modtaget besked om, at de første skyderier mellem Pad og politiet har fundet sted i lufthavnen, men jeg har endnu ikke set noget på TV.

John
Jeppe skrev:
hvem styrer bangkok

Lige nu er det vel de ca. 11.000 der har besat Suvarnabhumi og taget hele landet som gidsel AngrySad
john@dansk-thai.dk

http://www.j-s.dk/hus
Payanak
Ja, jeg fik en besked om at der har været skyderier nu...

Payanak
Manager: Police Open Fire at Suvarnabhumi PAD Protesters

ASTV Manager Online reported that police have fired shots at PAD protesters who are gathering at Suvarnabhumi Airport.

The news agency reported that at 9.23 a.m. this morning more than 200 police officers have moved in on the PAD protesters who are gathering at Suvarnabhumi Airport. The police have reportedly fired shots at the protesters near Gate No. 4 of the passenger terminal.

In a another development, at 9.40 a.m., riot police units have set up a police checkpoint and used a mobile jail unit to block off 1 lane of traffic leading to the Suvarnabhumi Airport. More than 100 riot police officers are stationed at the checkpoint.

Source: Thailand Outlook - 29 November 2008

goldwing
manse skrev:
Har lige over nettet modtaget besked om, at de første skyderier mellem Pad og politiet har fundet sted i lufthavnen, men jeg har endnu ikke set noget på TV.

Manse
Håber du vil informere os ventende og spændte Danskere om hvad der sker omkring lufthavnen.
Her i DK er det Indien der er flest nyheder fra p.t.

Top High Class Fashion
De begynder og lukke ned for nettet paa udvalgte sider nu
Paco Casa Excuslive Handbags

http://thaidanrej...ejser.html

http://thaidanrejser.blogspot.com
bimmelim
Thai Airways vil med hjælp fra kongen forsøge at få en flyver med passagere hjem til Danmark.
Måske der er lys forud for at komme med en flyver tilbage til Thailand i morgen men det er vist en meget svagt lys Sad

www.kgi.dk
manse
Jeg ved ikke hvad der sker lige nu, for det så ikke ud til, at der var så meget interesse på de lokale tv stationer i øjeblikket, så jeg sidder i haven i mit lille havehus med en singha (kold) og nyder det. Jeg vil informere så snart jeg ved noget igen.

goldwing
manse skrev:
Jeg ved ikke hvad der sker lige nu, for det så ikke ud til, at der var så meget interesse på de lokale tv stationer i øjeblikket, så jeg sidder i haven i mit lille havehus med en singha (kold) og nyder det. Jeg vil informere så snart jeg ved noget igen.

Ok....

var det ikke bedre du lige smuttede en tur til Bangkok og rapporterede fra airport .... live?.... he he

Så kunne vi jo holdes underrettet om situationen dernede, og du må gerne tage din singha med i lommen...
Fortsat god dag.

manse
HA HA god ide, jeg kunne jo sige, at jeg er dansk hof rapporter, nå spøg til side. Jeg bliver løbende informeret om begivenhederne af folk med fingeren på pulsen. Jeg tror der i øjeblikket er stillings krig, og for at være helt ærlig. Jeg tror den videre udvikling af det hele kommer til at afhænge af, om rødskjorterne begynder at nærme sig bangkok, for så er der kun en vej.

ingolf
bimmelim skrev:
Thai Airways vil med hjælp fra kongen forsøge at få en flyver med passagere hjem til Danmark.
Måske der er lys forud for at komme med en flyver tilbage til Thailand i morgen men det er vist en meget svagt lys Sad

Der er vist ingen tvivel om, på hvilken side militäret, kongen og dronningen står på, så jeg tror ikke der kommer nogen hjälp derfra.

Ingolf

Brasmus
[/quote]
Der er vist ingen tvivel om, på hvilken side militäret, kongen og dronningen står på, så jeg tror ikke der kommer nogen hjälp derfra.

Ingolf[/quote]

Det kan vist ikke siges mere klart og tydeligt............

Du har helt ret Ingolf - desværre!!

Brasmus

wat
Lidt information til alle jer som skal flyve med Thai airways 30.Nov - 1.dec - 2.dec - 3.dec

SÆRFLY - 30 NOV/01DEC/02DEC/03DEC

TG 950/ 30NOV-01DEC-02DEC-03DEC UTAPAO - KØBENHAVN kl. 0050 (Thai tid)
Passagerer som allerede har bekræftet reservation på ovennævnte fly fra Bangkok til København vil kunne rejse på disse afgange, som er flyttet til U-TAPAO lufthavn (Pattaya).
Check-in til denne afgang vil ikke kunne foregå i U-Tapao lufthavn.
Passagerer, som har bekræftet reservation på denne afgang, skal derfor kontakte Thai Customer Service i Bangkok på telefon 02 356 1111 for information om sted/tidspunkt for, hvor check-in skal finde sted.

TG951/ 30NOV-01DEC-02DEC-03DEC KØBENHAVN - U-TAPAO kl. 14.30 (dansk tid)
Passagerer som har bekræftet reservation til Bangkok på disse afgange vil kunne rejse som planlagt – til Bangkok. KUN til Bangkok !!
Vi gør opmærksom på at flyet lander i U-Tapao lufthavn (Pattaya).
Videre transport til andre destinationer er på nuværende tidspunkt ikke muligt.

Wat..

Er der nogen der ved hvordan China Airline gør i situationen ,flyver de til Chang Mai som det siges på tråden, og er det til at komme videre derfra til U-tapao lufthavn ved Pattaya el er der busser/ taxi til Pattaya ??
Håber snart politi el Militær får ryddet op i de lufthavne...
Jeg skal rejse torsdag....

Lung Yao
soi7 skrev:
Er der nogen der ved hvordan China Airline gør i situationen ,flyver de til Chang Mai som det siges på tråden, og er det til at komme videre derfra til U-tapao lufthavn ved Pattaya el er der busser/ taxi til Pattaya ??
Håber snart politi el Militær får ryddet op i de lufthavne...Jeg skal rejse torsdag....

Hej Soi7 og andre der skal flyve fra Amsterdam med China Airlines,

I kan følge med her på deres hjemmeside :

http://www.china-...8index.htm

og om den aktuelle situation i Thailand her :

30-11-2008 :
<< Flight CI-065/066 Taipei - Bangkok – Amsterdam v.v. have been rerouted to Taipei–Chiang Mai
---Chiang Mai – Amsterdam ETD 02:30/1 Dec// ETA 09:00+1/1 Dec (ankommer i AMS 0900 d. 1-1-2008)

Læs mere her :

http://www.china-...000505.htm

OBS:

Passengers are advised to visit CAL’s website, www.china-airline... before leaving for the airport. For the most up-to-date flight information, please call the following hotlines:

Taipei Customer Service Hotline: 02-2715-1212
Kaohsiung Customer Service Hotline: 07-282-6141
Taoyuan International Airport: 03-398-8888
Kaohsiung International Airport: 07-801-2674
Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url]

Spring til debat: