Se indlæg
 Udskriv debat
Pigen jeg mødt på gaden....
Payanak
Et forhold med en thaikvinde er ikke kun et forhold med en thaikvinde, men et forhold med hele familien, pga hun er nødt til/forventes at hjælpe til økonomisk.

Det stikker langt dybere end bare det økonomiske.
Alt og alle aktiviteter gøres med familien...d r lige før de skal med i seng også. Shock

Philo
Yep og så er det ikke engang løgn. Min kone har heldigvis en relativ lille og meget behagelig familie. Vi har et rækkehus i Thailand i en forholdsvis stor by og som nabo til noget af hendes familie.
Vi boede der i lidt over 2 uger i sommers. Og jeg skal da lige love for, at vi kom hinanden ved, nærmest 24 timer i døgnet. Efter et nogle dage syntes jeg, at jeg godt ville være lidt alene med fruen. Vi aftalte derfor, at vi ville køre til det lokale BigC indkøbscenter. Uha uha, det var da lige før der blev krise i familien. Nu er jeg jo dansk og derfor - set med deres øjne - lidt "tung" i det. Så jeg fik ikke noget direkte at vide, men jeg kunne jo hurtigt se og høre på min kone, at der var problemer. Ideen var at vi selv ville køre til og fra centret. Men goddav du !. Vi blev først kørt til stedet, så fik vi lige 15 minutter alene og det var så det. Det skal måske lige her anføres, at vi er gift og har boet sammen i Danmark i snart 3 år.
Om aftenen fik jeg så at vide af min kone, at hendes familie havde skældt hende lidt ud. Vi skulle ikke have besvær med selv at køre nogen steder hen, sålænge vi var der i byen. Vi havde ferie og det manglede da bare, at vi ikke blev kørt fra Herodes og til Pilatus, når det passede os. Hendes familie ville se meget dårlige ud, hvis ikke de kunne yde den smule service. En service, der i øvrigt også udstrakte sig til, at min kones tante købte morgenbrød til mig, på trods af, at jeg - med stor glæde - spiser ris, thai style, morgen, middag og aften. Nu var jeg istedet nødt til at spise det her dyre brød, der var så sødt at det nærmest hvinede i tænderne. Tanten strålede som en sol og købte i dyre domme mere og mere brød - suk, og man kunne jo ikke engang sig nej tak, uden at gøre hende ked af det. Der var simpelthed ingen grænser for deres venlighed og hjælpsomhed.
Nå det var måske et lille sidespring - måske man skulle starte en tråd om thai familier på godt og ondt....

MVH

Philo

xxxx
cha-nok skrev:
Et forhold med en thaikvinde er ikke kun et forhold med en thaikvinde, men et forhold med hele familien, pga hun er nødt til/forventes at hjælpe til økonomisk.

Det stikker langt dybere end bare det økonomiske.
Alt og alle aktiviteter gøres med familien...d r lige før de skal med i seng også. Shock

Det er da kun et spørgsmål om at sige fra..
rejse sig op og vise hvem der er manden i huset, så er den diskution ovre.
Ja det giver en sur fjæs nogle dage og ingen fisse, men det går over. Nemmeste måde er at ignorere dem, de hader det...

At hun er nød til at hjælpe med penge.. ha ha.. farang er...
At det forventes.. ja det gør det fordi vi er farang.

At hun så måske prøver at snyde og allivel sende penge, se det er en anden side af historien, for hun skulle jo nødig stå under de andre kællinger der snyder farang for tusinder...

rinpoche
le-si skrev:
Nemmeste måde er at ignorere dem, de hader det...

Det er unfair le-si. At bruge deres eget våben mod dem Grin
"The silence treatment" er der også nogle farang der mestrer Cool

jesper 1965
Hej igen,
jeg har været tavs i en periode og troede egentlig at denne "tråd" var stoppet men så idag at sonni08 beder om en update og Kennyhawk er kommet med nogle gode råd så derfor en lille update.

Siden sidst har jeg gjort mig mange tanker om de ting som har været skrevet her, har faktisk også været til en 3 timers parterapi session med min kone, og iøvrigt holdt daglig e-mail kontakt til Thailand.

I uge 50 skal jeg på forretningsrejse til Shanghai og har i forlængelse af denne tur booket en t/r til Bangkok i 3 dage også. Nu må vi se om situationen med demonstrationer og lukkede lufthavne forhindrer at jeg kommer derned men mon ikke at der kommer styr på dette i næste uge?.

Jeg er stadig i 7 sind og tror egentlig ikke at dette bliver afklaret på 3 dage mere i bangkok. Jeg føler også at jeg ved at blive ved med at tage derned er en "røv" overfor min familie for at sige det på dansk. Problemmet er bare at jeg stadig får denne fornemmelse af sommerfugle i maven hver gang jeg får mail eller taler i telefon med min kæreste i Bangkok så det er lidt svært.

Tusinde tak for alle de gode råd og indlæg til mig her på DTW.

Go' week-end til jer alle.
Jesper.

Payanak
Det er da kun et spørgsmål om at sige fra..
rejse sig op og vise hvem der er manden i huset, så er den diskution ovre.
Ja det giver en sur fjæs nogle dage og ingen fisse, men det går over.

Tja, for nogle virker det at sige stop over for familien, men for de fleste andre lykkes det ikke uden at skabe store problemer for sig selv. Og få de sidstes vedkomne, så koster det dem en korporlig afstraffelse eller døden.

sonni08
Hej Jesper,

Tak for update.

Jeg håber, du finder det du søger. - hvad sti du så end vælger.

Der er plusser og minusser ved begge sider. Prøvede du den med en streg lodretpå et stykke papir? fordele på venstre side og contra på den anden.

God vind.

Sonni08

fjolleberg
Held og lykke jesper. Bare kör på. Vi lever kun en gang.

Spring til debat: