Se indlæg
Svindel med pensionen
|
|
Bjarne |
Lagt på d. 31/05-2008 01:02
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 699 |
Hej Manse og Skeptikeren Tak for begavet respons. Den giver stof til eftertanke. Det kan godt være, at der er langt imellem dem med nosser. Men nogle få nosser er trods alt bedre end ingen nosser. Så dem (nosserne) mobiliserer vi! Sagen må i hvert fald ikke dø. Politikerne skal have mail eller direkte brev - og gerne i stort tal. Selv vil jeg gå i tænketank og blandt andet forsøge at orientere mig ordentligt i den helt aktuelle lovgivning for at få så meget vægt i mine mails/breve som muligt. Hvis nogen på sitet har andet og mere end lægmands-kendskab til systemet (revisor, advokat el. lign.), så kom lige frem og ræk en hånd. Og lad så "de velbevandrede i systemet" og dem med de mange smileys hvile som overflødige parenteser. Det er trods alt det, de er. / Bjarne |
|
|
Lagt på d. 31/05-2008 03:23
|
|
Begynder Antal indlæg: |
Er ikke helt sikker på om jeg forstår Ajarns indlæg som positiv for at være med til at få trådens emne - socialt bedrageri, belyst. For det Ajarn skriver er vel en selvfølgelighed for enhver der er opvokset i det danske velfærdsystem. Men hvis Ajarn er enig med os i kampen, så er vi altså 4 (skriver fire) der mener at bedrageri er noget svineri og at det skal bekæmpes. 4 ud af en medlemsskare på ca. 3.000 (er der nogen der lige har skrevet), altså under en promille. Så længe der er debattører der ikke kan bidrage andet med med latterlige smileays så bliver det vist ikke den store tilslutning til en samlet kamp. Jeg er ked af at måtte skrive det, men jeg har ikke kræfterne mere til at føre en kamp. Det er ikke nok at vi hver især skriver et brev til en minister, eller 2 eller alle. Næh, der skal laves lister, underskrevet i titusindvis, ikke bare fra dette fora, men fra alle, der skal samles underskrifter ind på gader og torve i alle byer o.s.v., der skal skrives presserelease til al presse, ikke blot i Dk men i hele norden og i EU regi. Men, men, når du udover pensionsbedragerne også har alle disse sociale tilfælde, som kan få "en bullen finger, "en nedgroet negl", en forsømt barndom" og lignende til at ligne 3 måneders sygeorlov 4 x om året, så får du jo heller ikke dem til at skrive under. Der er jo ingen der er interesseret i at slagte hønen med guldægget. Når du, selv herinde på sitet kan læse om et ungt menneske, der helt utvetydeigt fortæller at han da vil skide det danske samfund et stykke, han vil hellere sidde og klø en edderkop på ryggen i et 4 værelses hus i Thahiland med alt betalt af os andre, hvor langt tror du så vi kan komme med protester. Hvor mange af den slags "særtilfælde" tror du ikke der findes rundt om i det danske velfærdsystem. Jeg tror også at tidspunktet lige nu er dårligt valgt, på baggrund af kampagnen om socialt bedrageri. Vi vil alle blive slået i hardtkorn med disse "tabere", og ikke finde ørenlyd for vore synspunkter. Vi vil selv blive betragtet som nogle nasserøve, der er flygtet fra DK, for at snylte på samfundet, uanset hvor ærlig og redelig du er, er det ikke det folk hører, du er og bliver et produkt underlagt Janteloven. Det der også skal til, er at der er nogle af alle disse herinde der bor i DK der vil bidrage med listeindsamling worldwide, dette er jo ikke bare et Thailand-problem. Det er en helt umulig opgave, efter min mening, at samle og styre dette så langt fra DK. Se bare på Stasi som ihærdigt har prøvet at samle nogle til en anderledes klub, nogle få bakker op, og så..... DESVÆRRE!!!!! Jeg ville så gerne lyde positiv, for dette bedrageri kan ingen være tjent med, men jeg har desværre ikke kræfterne. Men kan du støbe kuglerne er jeg da villig til at støtte med min viden og erfaring om logistik, psykologi og sprogbehandling, så bare sig til. Skeptikeren fra Pattaya |
|
|
kiml |
Lagt på d. 31/05-2008 06:27
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 686 |
sikke nogen indlæg og mudder kastning og fnider fnader. hvor alle FTP prøver at forklarer hvad deres udlægning af regler er, men kl. 16 starter jeg op efter 24 pause og kører en tur syd på for at tjene til min næste tur til Thailand Mvh kiml |
|
|
Bjarne |
Lagt på d. 31/05-2008 12:04
|
Hej Skeptikeren Du lyder ikke negativ. Du lyder realistisk. I mine øjne rammer du 100 procent problemet. Jeg forstår godt, at du ikke har kræfter til mere kamp. Men samtidig tror jeg, at der faktisk er en lille chance for at gøre noget ved problemerne. Jeg har tidligere løbet politikere på dørene om en urimelighed i den danske lovgivning. Forgæves så længe, jeg forsøgte at påvirke dem, jeg dengang umiddelbart troede var gode politikere, der var interesseret i at gøre Danmark bedre. Lidt i desperation søgte jeg så over i "den anden lejr" - og fik ikke alene lydhørhed, men også en fremragende dialog og behandling af Ole Sohn fra SF. Her var en politiker, der ikke blot nikkede, men også gjorde noget ved sagen. Og nogle regler blev rent faktisk ændret, således at de i dag er mere fair. Det var blot en lille sag. For flertallet ligegyldig. Men der var en brist i systemet, kunne Ole Sohn godt se. Og den skulle rettes. Det gjorde han en indsats for, og det blev den. Så mit budskab er: Måske er det slet ikke tusindvis af underskrifter og en talstærk flok, der er brug for. Få kan også gøre det. Det handler måske mere om at ramme de rigtige folk på Borgen. / Bjarne |
|
|
FCKdk |
Lagt på d. 31/05-2008 12:12
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 927 |
Kun vred mund herfra, vi er i hvert tilfælde fem. Det er noget svineri at snyde med opholdsaddressen, for at tilrane sig det ene eller andet gode som f.eks. flere skillinger i pension!!!! Har I ikke råd til det søde liv, må I sgu blive hjemme i Danmark!!!! __________________________________ ....jeg klattede det hele væk i Thailand!!!! ....ikke en dråbe spildt eller fortrudt!!!! ....og det fortsætter jeg med!!!! FCKdk Dem der ikke lyver, behøves ikke at huske hvad de sagde tidligere.... .Those who doesn't lie, doesn't need to remember what they've said before... |
|
|
Suk Rak Ning |
Lagt på d. 31/05-2008 14:01
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2610 |
Svineri.............det at den danske stat stjaeler 4107 Kr fra mig pr. md.!!!!!!!......Saa stik din sure roev op i dig selv------> FJOLS Jeg tilraner mig intet, jeg har loven paa min side...............Haaber ikke at du bliver syg en dag.... Det soede liv, du aner ikke hvad du taler om....... Redigeret af Suk Rak Ning d. 31/05-2008 14:12 Vogt dig for kopierne - jeg er en original |
|
|
manse |
Lagt på d. 31/05-2008 14:47
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 723 |
Kære Suk Bliv nu ikke vred, for du kan jo ikke trænge igennem smalsporet intetsigende kritik af noget, som der er nogle der ikke ved en dyt om. Lad dem dog være i deres egen endfoldighed, for de kommer jo kun herud for plesure 3 uger om året, så hvad pokker kan det rage os. Jeg giver dig ret i, at det er noget forbandet sludder, og dem jeg har haft kontakt med i folketinget synes det er en fuldstændig skævdeling, at bare fordi du synes det skulle være interessant at bo i Frankrig eller Spanien, ja så får man i hoved og r... Jeg vil tro at det FCK skriver, bare må være for at provokere, hvis ikke vil jeg undlade at kommentere et sådant indlæg, for det taler jo for sig selv. For som jeg vil sige til vedkommende. Jeg er 75% invalid, og jeg får ikke en dyt fra det offentlige, undskyld jeg lyver jeg får kr. 800.- i højeste invalidepension når den såkaldte skat er trukket, og hvis FCK med hans bedre vidende synes det er okay, så fred være med det. |
|
|
Volando |
Lagt på d. 31/05-2008 14:55
|
Øvet medlem Antal indlæg: 139 |
Dette er generelt til denne debat om pension og svindel. Jeg forstår ikke hvorfor mange har den opfattelse at "bare" fordi man modtager støtte af den ene eller anden art og måske ønsker at leve i Thailand eller argentina, at man så svindler?! Der er nogle der svindler, men der er altså også mange der ikke gør, nogle kan ikke arbejde og har virkelig brug for den støtte de får, hvorfor er det så svindell at leve i et andet land? Folk er bare så skide sure, fordi de er jaloux , men come on, der er intet at være så jaloux over. Mennesker der modtager denne støtte har seriøst virkelig bruge for den. Jeg syntes sgu det er fint at folk der virkelig har det dårligt, kan få en bedre daglig dag, lige gyldigt hvor det er. Syntes tilgengæld at det er unfair at synde sig til statens støtte, dette påvirker jo dem som virkelig har brug for støtten og gør det sværer for dem at leve deres liv som de ønsker. Igen dette indlæg er ikke tiltænkt nogen speciel. Mvh Paco Tilbage til Hua Hin fra D. 18 okt til den 10 nov.
|
|
|
Suk Rak Ning |
Lagt på d. 31/05-2008 15:03
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2610 |
Hej Volando.. Du rammer hovdet paa soemmet, men visse folk har en stor orm der gnaver, er selv paa pension, men kan bruge baade aeme og ben, det et er psyken der slog klik ( Pga. sne ) for aar tilbage, men det er der visse folk der ikke forstaar............saa op i roeven med deres bedreviden.... Misundelse er en grim ting. !!!
Redigeret af Suk Rak Ning d. 31/05-2008 15:16 Vogt dig for kopierne - jeg er en original |
|
|
Volando |
Lagt på d. 31/05-2008 15:10
|
Suk: Der er mange der ikke acceptere ting de ikke forstår, men jeg bliver lidt forarget når folk har så ondt div. steder fordi andre modtager støtte og prøver at etablere et okay liv. Hvad er problemet?! Men tror desværre altid at vi vil være omgivet af disse snæversynet mennesker, der har så travlt med hvad andre laver. Hvis man har det godt med sig selv og sin levevej, så havde man måske ikke så travlt med hvordan andre klare deres liv. Tilbage til Hua Hin fra D. 18 okt til den 10 nov.
|
|
|
bangkoknielsen |
Lagt på d. 31/05-2008 15:56
|
Øvet medlem Antal indlæg: 435 |
Volando og Suk! - Jeg går ud fra, at når de danske myndigheder tildeler en person førtidspension så er der også et absolut grundlag for det! - Men debatten her startede med oplysninger om, at pensionsmodtagere (førtids- og folkepensionister) kan forvente yderligere kontrol med ophold på den adresse de har oplyst til folkeregisteret. - Havde pensionisten boet i et EU-land, kunne pensionisten modtage samme ydelser og service som i DK - men vælger han eller hende, der måske har haft et særdeles arbejdsvirksomt liv, med store skatteindbetalinger, at flytte til f.eks. Thailand, ja så falder hammeren - nul tillæg - kun grundbeløbet og absolut intet andet - jo, jeg glemte som Skeptikeren oplyste, mulighed for varmetilskud..! Jeg kan stadig ikke fatte hvorfor jeg skal gå glip af ca. 5000 dkr. hver måned samt ældrecheck, mimrekort, sygesikring m.m. fordi jeg ikke ønsker at tilbringe mine sidste dage på Mallorca, i Rom, London eller måske nyindlemmede østlande eller andre destinationer som tillader, at man modtager fuld folkepension fra DK! - og forøvrigt skal jeg stadig betale 38% skat til DK..! - At mange danskere bruger dækadresser, enten i DK eller andet EU-land, har da været kendt i mange år - og jeg håber da også, at der nu bliver sat en stopper for det - men håber også, at regeringen snart vil indse den urimelige skævfordeling... På med vanten - lad os protestere - også de unge, som forhåbentligt også en dag bliver gamle og måske fastboende i Thailand... Redigeret af bangkoknielsen d. 31/05-2008 16:23 |
|
|
Lagt på d. 31/05-2008 18:55
|
|
Nu er der skevet meget om svindel med pensionen men prøv at regne lidt på leveomkostninger i dk og tha så tror jeg ikke der er noget at klage over. Folk flytter ikke til thailand for at få en lavere levestand Prøv at regne på det og lad os få nogle fats + pool lindy |
|
|
bangkoknielsen |
Lagt på d. 31/05-2008 20:00
|
Øvet medlem Antal indlæg: 435 |
Undskyld Lindyras - men jeg tror ikke du har fattet en brik af hvad der tales/debatteres om! - Spørgsmålet er hvorfor, vi danskere der er fastbosiddende i TH ikke kan modtage tillæg som øvrige folkepensionister i EU! - Her skal vi stadig selv sørge og betale for sygeforsikring, betale fuld pris for medicin og meget mere - samtidig med at DK kræver 38% skat af et grundbeløb på 5000 dkr... Nu ved jeg ikke om du er bosiddende i Th, eller kun en af de sædvanlige bar-turister - for ellers vil du vide at der for øjeblikket er gang i inflationen - næsten hver dag stiger prisen på fødevarer - for et øjeblik siden var jeg nede hos min lille købmand, for at hente et par weekend øl - pris 45 bath pr. stk. - sidste uge 40 bath - og altså noget dyrere end i DK og sådan er der med mange ting... Vil du købe udenlandske produkter, f.eks. dansk ost vil du opleve, at prisen på få uger er blevet næsten fordoblet... |
|
|
paulsenp |
Lagt på d. 31/05-2008 20:00
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 942 |
lindy, Hvis man sammenligner forholdene i Danmark og Thailand for en enlig folkepensionist, som kun har folkepensionen at gøre godt med, tror jeg nok, at det vil falde ud til Danmarks fordel. Som flere har skrevet allerede, vil pensionisten i Thailand kun få folkepensionens grundbeløb, mens man i Danmark yderligere vil få pensionstillæg, samt diverse tilskud mmm. Hvis, eller rettere når, pensionisten i Thailand bliver syg, har han forhåbentlig en god sygeforsikring, for hvis man fejler andet end bare en influenza eller lignende, kan man hurtigt komme af med rigtig mange penge. Og en sygeforsikring er heller ikke billig, når man har nået pensionsalderen. Men nu er det jo heller ikke forholdene i Danmark kontra Thailand, der er emnet, det er forskelsbehandlingen af pensionister, der flytter til Thailand, i forhold til dem, der flytter til andre EØS-lande. Peter
|
|
|
Cxxxxsxxr |
Lagt på d. 31/05-2008 20:15
|
Øvet medlem Antal indlæg: 181 |
Frankie-boy skrev: Hej Alle. Læste lige i "24 timer" (gratis avis) at de økonomiske vismænd, havde forslag om at man i fremtiden (for at styre økomomien) ville lave forslag om at man kun fik grundbeløb, og det såkaldte pensiontillæg (vis kun folkepensionister) ville stoppe ... Så det bliver et hårdt slag for pensionisterne, folk med overførsel indkomst skal også selv "spare " op til pensionen (1/3 for personen 2/3 for staten) så der kommer "andre boller på suppen" ser det ud til. Et af de bedre indlæg i denne tråd. Det er sådan cirka 20 år siden at man først begyndte at snakke om at når de "store årgange" - (folk født i 40'erne og 50'erne) - nåede pensionsalderen ville der være for mange af dem til at den arbejdende del af befolkningen kunne brødføde dem ... Jo, der vil komme andre boller på suppen for folk på overførsels indkomster. Et lille bidrag til at trådens emne holdes. Uanset hvor uretfærdig man SELV - og kollegaerne - måtte synes at lovet er skruet sammen: Hvis man er fastboende i Thailand og får dette eller hint tillæg på grund af en proforma adresse i Danmark - så ER det socialt bedrageri ... Jeg betaler ikke skat til Danmark, så længere er den historie ikke for mit personlige vedkommende. |
|
|
Lagt på d. 31/05-2008 20:15
|
|
Ja for dem der er på folkepension kan det godt være lidt svært det var ikke dem jeg tænkte på,det er dem som får ca 10,000 dk pr. mdr. de skulle nok kunne leve et godt liv dernede. Og jeg er ikke en af dem der sidder i pattia og drikker hjernen væk.jeg er en ganske alm. førtidspensinist der må suge på lappen her hjemme lindy |
|
|
FCKdk |
Lagt på d. 31/05-2008 23:07
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 927 |
paulsenp skrev: lindy, Hvis man sammenligner forholdene i Danmark og Thailand for en enlig folkepensionist, som kun har folkepensionen at gøre godt med, tror jeg nok, at det vil falde ud til Danmarks fordel. Som flere har skrevet allerede, vil pensionisten i Thailand kun få folkepensionens grundbeløb, mens man i Danmark yderligere vil få pensionstillæg, samt diverse tilskud mmm. Hvis, eller rettere når, pensionisten i Thailand bliver syg, har han forhåbentlig en god sygeforsikring, for hvis man fejler andet end bare en influenza eller lignende, kan man hurtigt komme af med rigtig mange penge. Og en sygeforsikring er heller ikke billig, når man har nået pensionsalderen. Men nu er det jo heller ikke forholdene i Danmark kontra Thailand, der er emnet, det er forskelsbehandlingen af pensionister, der flytter til Thailand, i forhold til dem, der flytter til andre EØS-lande. Helt rigtigt set!!!! Det er meget dyrere at leve i Danmark, hvorfor så modtage tillæg der er beregnet på et liv i et vestligt land med meget højere leveomkostninger???? Er addressen +66Thailand, må man nøjes med det man kan blive tildelt derude, hvorfor skal europæere være bedre stillet end Thaier???? Var det måske sneen på Mont Blanc´s bjergklædte tinder der gjorde dig ør i bolden,Suk???? Jeg tror sneen kom fra Colombia!!!! Desuden har jeg boet og arbejdet 8 år i Thailand, er der ude ofte, ialt ca. 16-20 uger om året og passer alligevel et internationalt orienteret job i Danmark, Kina, Frankrig og Tyskland!!!! __________________________________ ....jeg klattede det hele væk i Thailand!!!! ....ikke en dråbe spildt eller fortrudt!!!! ....og det fortsætter jeg med!!!! FCKdk Dem der ikke lyver, behøves ikke at huske hvad de sagde tidligere.... .Those who doesn't lie, doesn't need to remember what they've said before... |
|
|
Bjarne |
Lagt på d. 31/05-2008 23:38
|
Det er dybt imponerende, alt det FCKdk kan. Kan han evt. også forholde sig til grundsubstansen, som paulsenp forsøger at skitsere den: Ikke Danmark contra Thailand. Men EØS-lande contra ikke-EØS-lande som pensionist. Omkostningerne er jo heller ikke de samme i alle EØS-lande - men her kan man altså alligevel slæbe sine tillæg med. Prøv igen, FCKdk. Og gør evt. et forsøg på at se emnet. / Bjarne |
|
|
Volando |
Lagt på d. 31/05-2008 23:46
|
Hmm, når man modtager støtte fra staten, så er det da urimeligt at man ikke får samme beløb, bare fordi man bor ude for EØS. Lighed er vel det vores samfund bygger på. Hvordan man vælger at administrerer sine penge, det er vel op til en selv (åbentbart ikke), at der er nogle der vælger at få mere ud af sine penge, der er da bare godt tænkt. Det som jeg høre nogle sige, er rent faktisk, at: "Du skal helst ikke have det bedre end os her i Danmark." Du har råd til dobbelt så meget, som hvis du boede i vesten, så er det vel fair at de tager lidt af din udbetaling?!? Aldrig har jeg hørt noget så gennemsyret egoistisk. Jeg har én ting at sige til det, VOR HERRE BEVARS. Mvh Paco Tilbage til Hua Hin fra D. 18 okt til den 10 nov.
|
|
|
bruno |
Lagt på d. 31/05-2008 23:55
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 525 |
@ FCKdk skrev: Helt rigtigt set!!!! Det er meget dyrere at leve i Danmark, hvorfor så modtage tillæg der er beregnet på et liv i et vestligt land med meget højere leveomkostninger???? Er addressen +66Thailand, må man nøjes med det man kan blive tildelt derude, hvorfor skal europæere være bedre stillet end Thaier???? Var det måske sneen på Mont Blanc´s bjergklædte tinder der gjorde dig ør i bolden,Suk???? Jeg tror sneen kom fra Colombia!!!! Desuden har jeg boet og arbejdet 8 år i Thailand, er der ude ofte, ialt ca. 16-20 uger om året og passer alligevel et internationalt orienteret job i Danmark, Kina, Frankrig og Tyskland!!!! FuCK ! Du lyder nærmest, som om det er dig, der sider på penge kassen og bestemmer, er det fordi du er i arbejde at du tror at du ret til at bestemme, at folk må nøjes ?? Typisk dum dansker holdning du har, med at alle skal være ens og ha lige meget mellem hænderne, vi skal jo ikke tro vi er noget vel.. Har du haft en dårlig sæson ? Redigeret af bruno d. 01/06-2008 00:02 |
|
Spring til debat: |