Se indlæg
 Udskriv debat
Beer Bar eller luderbar
JOS-38 DET ER FINDT MAN GIVER UDTRYK FOR SINE HOLDINGER,MEN MAN BLANDER SIG IKKE I DERES KULTUR,DET VIL VI JO HELLER IKKE HAVE MUSLIMER GØR HER HJEMME

VI BLANDER OS I IRAK OG AFGANISTAN KUN FORDI VI ER EN LILLE HERMORIDE I USA SPIL

LINDY

Webmaster
Jos_38 skrev:
Apropos muslimer... Danmark er i krig i afganistan, fordi vi ønsker at lære dem noget om demokrati, Danmark deltog i en krig mod Irak (imod FNs anbefaling) fordi vi ønskede at vise Sadam at han var galt på den, da han myrdede 132.000 af sine indbyggere...

Lige omkring det med imod FN's anbefaling, så gik Danmark med pga. FN-resolutionerne 678, 687 og 1441 som hjemmel til angrebskrigen.
Med venlig hilsen

Webmaster
Email: webmaster@dansk-thai.dk
Website: www.thailand-portalen.dk

Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det.

http://www.thailand-portalen.dk
helge skrev:
hej Jos. Du bevaeger traaden i en retning jeg har savnet. Jeg er meget enig i,hvad du har skrevet indtil nu. Med venlig hilsen Helge

Jeg skal ærligt tilstå at jeg var forberedt på sprogvanskligheder, jeg var forberedt på kulturforskelle... Men reaktionen fra min familie og mine bekendte - den var 100% uforberedt...

Jeg TROEDE at min familie ville være glade på mine vegne, men de viser på alle måder deres mistillid til min kæreste, og nogle af mine bekendte der uanset hvad jeg har fortalt om min kæreste er 100% indgroet i deres forestilling at hun nok er fra det lette kavaleri (og det er det sidste hun er - damn jeg har aldrig haft så lang, og udfordrende en kurtisering før)...

Men omvendt, der hvor jeg havde forventet at skulle kæmpe mine kampe - der har jeg mødt kærlig støtte, nemlig hos børnene, børnenes mor og min (nu ex)chef...

Så det er ikke et hulkeindlæg, bare at der kan være grunde til ikke at sige hele sandheden, for fordommene er ved Buddha til at få øje på...

.

Webmaster skrev:
Jos_38 skrev:
Apropos muslimer... Danmark er i krig i afganistan, fordi vi ønsker at lære dem noget om demokrati, Danmark deltog i en krig mod Irak (imod FNs anbefaling) fordi vi ønskede at vise Sadam at han var galt på den, da han myrdede 132.000 af sine indbyggere...

Lige omkring det med imod FN's anbefaling, så gik Danmark med pga. FN-resolutionerne 678, 687 og 1441 som hjemmel til angrebskrigen.

I forbindelse med destruktion af deres masseødelæggelsesvåben, som FN sagde var yderst tvivlsomt at de havde, derfor var Irak i fuld overensstemmelse med resolutionerne... Det er euhyre svært at bevise at man ikke har noget man ikke har...

.

lindytv skrev:
...DET VIL VI JO HELLER IKKE HAVE MUSLIMER GØR HER HJEMME

LINDY

Jo det vil jeg faktisk gerne, jeg er yderst tilfreds med at alle blander sig i den offentlige debat herhjemme, og det er endda muligt at man kan lærer noget af hinanden...

.

JOS-38 NU HAR JEG SEJLET I MUSLINSKE LANDE I0/12 ÅR OG KENDER DERES KULTUR OG RESPETERE ANDRES HOLDINGER DET KAN LIGGE PÅ ET MEGET LILLE STED,DU KAN FINDE DE BEDSTE HORREKASSER I DE LANDE,SÅ DU FÅR NOGET AT SE TILGrinGrinGrin

LINDY

lindytv skrev:
...DU KAN FINDE DE BEDSTE HORREKASSER I DE LANDE,SÅ DU FÅR NOGET AT SE TILGrinGrinGrin

Først og fremmest - det er uhøfligt at råbe i en debat, og at anvende KAPITALER bliver betragtet som at råbe...

Derudover siger du at det er at blande sig i THAILANDS kultur - at have en mening om prostitution, samt et ønske om at gøre noget for at fjerne de mest betændte dele af denne branche...

Men såvidt jeg ved er Thailand overvejende Buddhistisk, så det er altså ikke specifikt Thailandsk kultur ???

Kan vi så blive enige om at hvis jeg holder kampen for at forbyde mænd at benytte sig af prostituerede, til Danmark (som jeg gør og hele tiden har gjort) - så er det omvendt iorden at min Thailandske kæreste kæmper for samme i Thailand - og da du ikke ønsker at blande dig i Thailands interne anliggender, vil du ikke gøre det store for at stoppe hende ???

.

John
lindytv skrev:
TIL JOHN.

Du skriver skal/kan,det skal vi ikke man blander sig ikke i andres kultur,den har været der før vi kom til thailand vi har jo selv problemer med muslimer i dk

Og alle dem der vil frelse verden for løsagtige damer kan starte med katolikker,de giver 30/50 % til kirken så præsterne har penge til deres pedofile venner,men det er jo varm kartoffel.

Derfor respeter folk som de er,og lad vær med at pusse glorien.

lindy

Hej Lindy tror du misforstod mit indlæg, jeg siger jo netop at vi ikke skal blande blande os. Ja det er de måske, og hvad så...

Jeg respekterer i høj grad folk som de er, og jeg kan ikke rigtig få øje på hvor jeg pudser glorien. Shock
Redigeret af John d. 09/01-2008 20:21
john@dansk-thai.dk

http://www.j-s.dk/hus
Jos-38 det var ikke ment uhøftlig ,caps lock havde jeg overset.

Det er ikke kun i thailand ,den har været udbredt w.w. siden eva opstod har det været udvredt overalt på forskellige måder, men alt respekt for det arb,men så skal du nok kastere alle mænd der kommer til thailand

lindy

JHON det var ikke dig der skulle pusse glorian,det var alle dem der vil frelse de stakkels piger der vil opleve lidt af verdens sjove sider inden de bliver for gamle,det har vi andre jo også været igennem men det er ikke alle der kan huske detGrinGrinGrinGrin

lindy

lindy->

Hmmm kastraktion, hvorfor det ??? Jeg har aldrig været sammen med en prostitueret i Thailand, og jeg kender et par stykker andre der heller ikke har...

Det er jo ikke SEX jeg ønsker at forbyde...

Det er den komercielle udnyttelse af kvinder og deres kroppe til sex, jeg ønsker sat ind overfor, i Danmark primært kvinder der er ofre for traffiking...

Hvis ens berøringsangst overfor problemerne er så store at der intet gøres overhovedet, så er det at kvinder lider nød...

.

Webmaster
Jos, fik du nogensinde set den udsendelse som hedder "Fanget som luder" ?

Ved at en eller anden i sin tid lagde udsendelsen op på Pirate Bay. Læs mere her hvor der en opsamling af de ting som har fanget vores øjne derinde gennem tiden:

http://www.dansk-...&pid=52956

Ganske frygtelig udsendelse og ganske frygteligt at få indblik i de pigers "oplevelser".
Med venlig hilsen

Webmaster
Email: webmaster@dansk-thai.dk
Website: www.thailand-portalen.dk

Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det.

http://www.thailand-portalen.dk
Web

Faktisk så jeg den sårn lidt ud af øjenkrogen, og husker at jeg var vildt imponeret over mig selv, for det var første gang det gik op for mig at jeg forstod Thai HAHAHAHAH

Men jeg så listen for lidt siden og er ved at finde ud af hvordan jeg finder ud af at hente den Grin så kan jeg se den rigtigt Grin

Og jeg har fortalt min kæreste om den i sin tid, hun har hørt i Thailand om mamasan som lover kvinderne at det er "reelle" jobs de skal til i udlandet...

For lang lang tid siden, da kæresten og jeg stadig bare var nørder der chattede, var een af mine venner villig til at tilbyde hende job til startløn 40.000,- DKr / md - med de kvalifikationer hun har ville hun kunne få mere som dansktalende, men for en Thai jo en rimelig aflønning...

Dette fortalte jeg hende dengang, hun svarede tilbage at hun ikke ville til Danmark for at arbejde, det havde hun hørt alt om, fra en udsendelse på Thailandsk TV...

Hun har nu ikke noget ønske om at komme til Norden, da her er for koldt og maden smager af ingenting - siger hun efter at have været i Frankrig på efteruddannelse...

.

Så fandt jeg ud af det Grin

.

jesperfrb
Lige sakset fra et andet indlæg her på DTW:

Da jeg første gang kom til Thailand i 2002 for at hjælpe min far, der boede dernede og som havde fået to blodpropper var jeg ret chokeret og forarget over al den prostitution, jeg så i Pattaya. – Men jeg er ikke helt så PC (politisk korrekt) som Don, der forarges over at en mand vil købe det, som andre sælger.

Hvad så Don? Bliver du også forarget over en Thaipige spørger en veninde om, hvor meget hun kan forlange fra Farangen? Du burde også tage derned og fortælle Thaipigerne at de ikke skal udnytte Faranger til at få penge

– det er jo en symbiose, hvor begge parter udnytter den anden part.

Thailænderne er ikke for søde selv. Min svigermors søster blev af en dame i landsbyen inviteret ind til byen (Kabin Buri) som ung for at se på et ”rigtigt godt arbejde”. Der spærrede de hende inde og gav hende narko i en uges tid og så løb hun ingen steder længere. Hun tog også ”glædeligt” imod de mænd de sendte ind til hende. Efter et års tid kom hun på besøg i landsbyen og min svigermor bandt hende til et træ ude i gården indtil hun holdt op med at skrige (det tog en uges tid). Den oprindelige veninde forsøgte selvfølgelig at overfalde min svigermor med en kniv, fordi hun havde stjålet hendes guld-ægslæggende høne, men svigermor holdt stand… respekt!

Meningen med denne historie er, at man skal huske på, at der er valg og der er tvang. Og der er mange, mange gråzoner ind i mellem disse.

De piger, der arbejer for Faranger er de heldige… De er sikkert mærkede, afhængige af diverse rusmidler, spilleafhængige, sex-afhængige (ikke af selve akten, men af det fix det giver, når nogen syntes de er så lækre, at de vil ofre store summer på dem for en smule sex og ømhed i bytte). Er det fedt liv? Næh helt sikker ikke, men…

Don vil formodentligt hellere have at Thailænderne forbliver i ærbar fattigdom og armod, hvor familier (som i min kones tilfælde) ikke havde råd til at betale tandlæge og hun som otte-årig måtte græde i en hel uge, før tanden endelig var død af sig selv. Da min svigermor var dødelig syg nægtede naboen at tage hende ind i bilen, fordi hun var bange for at hun ville dø der og min svigerfar måtte bære hende otte kilometer for at se en billig læge. – fordi Don, det er det alternativ de har.

Så vidt jeg kan se, er det prostitution, som i meget stor udstrækning har bygget hotellerne, vejene, skolerne, hospitalerne og sørget for at de ikke længere kun er ris-bønder og skovhuggere i Thailand (nu er det meste regnskov også borte). Nu, hvor det er turistfaciliteter, kan de tage de ”gode” turister ind og det alt for vilde liv bliver begrænset (som at alt nu lukker kl.02:00) og bar-områder bliver henvist til mere ydmyge steder i byen. Når der er nok gang i familie-turismen, vil sex-turismen blive minimeret og derefter helt flytte til fattigere steder i verden, Cambodia, Vietnam osv.

Uden penge fra denne industri havde de nok heller ikke fået udbygget deres infrastruktur og højnet deres uddannelsesniveau, så fabrikker kunne få kvalificeret arbejdskraft, men det kan en samfundsøkonom sikkert fortælle mere om.

Hvad ellers kan få ”Per-post” til at tage til den anden side af kloden for at bruge sin tyve procent af sin årsløn. Alle de penge han erlægger i Thailand ryger ind i samfundsøkonomien og skaber vækst, for pigen (og ”Per-post”) skal have mad, tøj, husly, guld (ikke at forglemme), veje, strøm mm. mm.

Og nej, jeg syntes ikke det er en god løsning, men det er dog en løsning på et problem.

Hele vores egen velstand i vesten bygger på slaveri og børnearbejde (her tænker jeg ikke på negerne – og ja det hedder de, latin: Negro = sort)) indtil en gang mellem tredverne og halvtresserne, hvor det – stort set – blev stoppet i Europa. Så er de selvfølgeligt let at forarges over al slags amoralskhed, når man har sit på det tørre. Hvilket alternativ vil du Don tilbyde de piger og deres familier i Pattaya?

For hver soldat i frontlinjen er der som regel fem i baglandet til at betjene dem. Med 40.000 ekstra kvindelig arbejdskraft i Pattaya er der ifølge det regnestykke 200.000, som direkte hæver løn fra ”Per-post’s” ferieopsparing. Det brødføder så direkte de 200.000 menneskers familier…

Hvis du får fjernet deres indkomstgrundlag, hvad vil du så syntes de skal lave?

Er ikke uenig med sonni8, som har skrevet dette udemærket indlæg( efter min mennig) Og jeg syntes lige at det kunne give denne tråd anskuelse, på en lidt anden mådeWink
Redigeret af jesperfrb d. 10/01-2008 03:30
IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!!

Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage

Der er ca 300.000 sexarbejdere i HELE Thailand (anslået kan ikke huske hvor det var jeg læste det) - regnestukket herover giver så 1.500.000 Der er direkte eller indirekte afhængige af prostitutionsmidler...

Fjerner vi den mest betændte del af dette miljø - vil der være nogen der skal finde overlevelse på lige fod med de 12.700.000 andre Thaier der altså "forsørger" de sidste 63.500.000 Thaier...

Det er nok muligt at det vil kræve en omfordeling af midlerne i Thailand, skatten op fra 7% - at der skal iværksættes mange flere projekter som kongens forskellige projekter til udvikling af landet, på en positiv måde, og så omlægge turistindustrien fra at fokusere på sexindustri - til at fokusere på Thailand og den Thailandske kultur og historie...

Det vil give en anden, men måske mere købedygtig turist - og Thailand et bedre ry og omdømme...

.

En anden ting - i meget meget gamle dage arbejdede jeg på en gigtafteling på Hvidovre Hospital - der tænkte jeg NÅR jeg får gigt vil jeg håbe at... sagen er bare at risikoen for at jeg kommer til at lide af en gigtsygdom er ca. 10% - jeg har også arbejdet på et plejehjem, og tænkte NÅR jeg havner på plejehjem... Men kun 25% af dødsfald i DK sker på en institution (incl. sygehus) resten sker hjemme og andre steder...

Debatter som disse virker på mig oftest som at der kan ikke gøres noget fordi det er så MASSIVT - men for mig at se er det præcis som med mig dengang - man kan ikke se skoven for bare træer...

De stakkels 300.000 sexarbejdere, kan selvfølgelig indgå i samfundet på en positiv måde, farang pengene er jo ikke de der blver betalt direkte skat af, det er jo først på et langt senere tidspunkt - hvis ikke de iøvrigt indgår i noget skattefrit handel...

Det er muligt at lige DE hoteller der er bygget NU i Pattaya - ikke ville være der, men de fleste er nu også noget øjebæ noget, så måske Pattaya kunne have udviklet sig til et resort, med palmehytter og wellness - samt høje priser der ville blive betalt af denne type tourister...

Min teori er vel hverken værre eller bedre end dommedagsprofetiernes...

.

xxxx
Jos..
Skatten op. Shock
Det kan du sgu da ikke mene seriøst , vil du have borgerkrig her ude.

Priserne er røget ekstrem i vejret de sidste mdr og tro mig det kommer til at kunne mærkes.. Mere kriminalitet / mere prostitution etc etc etc.

Saendaeng
Hej,

At sætte skatten op i Thailand og forvente at det vil hjælpe, vil være ønsketænkning.
Beer bar eller sing a song bar har eksisteret fra før farrangen tog på ferie i TH.
Det vil aldrig ændre sig.
Et eller andet sted skal der jo komme en indtægt...
Og da der ikke er nok arbejde i TH, såå.

Michael B Kristensen

http://www.globalwindservice.com
bruno
saendaeng der er nok arbejde til thaierne men det er lønet det er galt med.

http://gj-blog.dk/
Spring til debat: