Se indlæg
 Udskriv debat
min privat økonomi i Thailand som folkepensionist
Asian Farmer
Ok. Taget til efterretning.!
Var ikke klar over det kunne være et problem for visse it-lammede personager med wifi extensions. .....

Ha ha ha ha

click
Read the rulesVi har startet en underskriftsindsamling på UNDERSKRIV.NET. Den hedder PENSION UDEN GRÆNSER.

Det er et forsøg på at få reglerne lavet om, så pensionister der er berettiget til pensionstillæg og ældrecheck, ikke mister disse retmæssige ydelser, ved udflytning til lande udenfor EØS .

Pensionister der udrejser til lande, indenfor EØS mister ikke nogen som helst ydelser.

Den er også på EB NATIONEN FOLKETS RØST, hvor man kan give sin støtte til forslaget. Men det er vigtigt, at vi også får en underskrift.

Vi er, kan man sige, heldigvis ikke nok fattige pensionister, til selv at kunne skaffe 50000 underskrifter, for at få forslaget fremlagt i tolketinget.

Men alle kan komme i nød, og derfor beder vi om, at så mange som muligt støtter sagen, også dem der ikke får direkte noget ud af det. Udover glæden ved at være med til at gavne livskvaliteten hos nogle pensionister, som har været med til at skabe det velfærdssamfund vi har i dag, og ikke fortjener at blive behandlet anderledes, fordi de ønsker at bo udenfor EØS

Det er ikke noget, der vil koste samfundet en bøjet 50 øre. Men samfundet ville spare en formue til kontrol, pleje, boligsikring og en masse andre ydelser, som pensionisten uden formue ellers er berettiget til.

Pensionstillægget og ældrechecken bliver udbetalt i forvejen, idet de fleste pensionister, der er berettiget til ydelserne beholder bopælen i fædrelandet, og opholder sig udenfor EØS i 6 mdr. og sparer sammen til den næste tur om sommeren i Danmark.

Jeg ved ikke hvordan jeg skal oprette link her. Men håber at mange vil støtte op om forslaget og selv google UNDERSKRIV.NET PENSION UDEN GRÆNSER

Godt gået cali111 jeg støtter op om dig og har skrevet under lige for lige om man bor indenfor FUCKING EU/EØS eller udenfor FUCKING EU/EØS man har vel betalt det samme i skat
Fuck verden, glem smerten. Ikke tude, bare hold ud. Lev dit liv. I Thailand skinner solenSmile

JohnBKK
Asian Farmer skrev:

Ok. Taget til efterretning.!
Var ikke klar over det kunne være et problem for visse it-lammede personager med wifi extensions. .....

Ha ha ha ha

Tak for det... lige nu tager det ca. 2 min. at loade en side fra TP, fordi alle folk her i bygningen sidder med snotten i deres dumbphones og opdaterer deres lorte FB sider og PipPip konto! 5-600 tumber og alt for lidt båndbredde. Jeg lukker ned og tager en pause, skål i Chang!

Cheers

click
Tak for det... lige nu tager det ca. 2 min. at loade en side fra TP, fordi alle folk her i bygningen sidder med snotten i deres dumbphones og opdaterer deres lorte FB sider og PipPip konto! 5-600 tumber og alt for lidt båndbredde. Jeg lukker ned og tager en pause, skål i Chang!

Drik nogle flere chaing eller flyt Cheers
Fuck verden, glem smerten. Ikke tude, bare hold ud. Lev dit liv. I Thailand skinner solenSmile

Asian Farmer
Click....

Pensioner og ydelser har ingen sammenhæng med om man har betalt skat eller ej.
Den skat du har betalt er rigeligt brugt på øjeblikkets ydelser, inklusiv pensioner.
Pension er en ydelse udfra dagens økonomi.
Man sparer ikke op i det offentlige til sin pension.

Derfor. Emigrerer du har du nul ydelser!
Totalt latterligt at tro man kan stjæle af kassen og leve i luksus i andre lande for stjålne penge !!!

Asian Farmer
click skrev:

Drik nogle flere chaing eller flyt Cheers

Dummer mig lige og citerer......

Helt enig.... flere change og mere båndbredde. Så virker det

click
Click....

Den skat du har betalt er rigeligt brugt på øjeblikkets ydelser, inklusiv pensioner.

Totalt latterligt at tro man kan stjæle af kassen og leve i luksus i andre lande for stjålne penge !!!

Det er jo din mening og den har du jo ret til at have. Min mening er en anden og den har jeg jo også ret til at have

Asian Farmer
click skrev:

Click....

Det er jo din mening og den har du jo ret til at have. Min mening er en anden og den har jeg jo også ret til at have

Du er jo uden for rækkevidde!
Sgu ikke min mening, men fakta.
Bortset fra at tosserne på borgen til stadighed sender penge ud af landet.

click

Du kan selv være uden for rækkevidde din fakta kan du handle i, i Danmarkhmmmm

Asian Farmer
click skrev:

Du kan selv være uden for rækkevidde din fakta kan du handle i, i Danmarkhmmmm

Jeg er klart uden for rækkevidde. ....til Fakta

Men du ved hvad jeg mener med det jeg skrev.
Og når min tid kommer, og hvis tosserne på borgen stadig fokuserer på deres egne pensioner. Så siger jeg sgu ikke nej hvis de sender en slat til mig.
Men forkert er det sgu!

hugoboerge
Asian Farmer skrev:

Click....

AsianFarmer - du fatter absolut intet.

Hvis man f.eks. emigrerer til et land indenfor EU saa faar pensionister de samme goder som i Danmark.

Den skat man har betalt i sin tid er bl.a. en opsparing til den pension som skal udbetales paa et senere tidspunkt og den opsparing forvaltes af det offentlige ligesom en pensionsopsparing i PFA eller lignende.

Saa for oevrigt saa betaler man ogsaa skat en ens pension uden at faa noget til gengaeld.

Totalt latterligt at tro man kan stjæle af kassen og leve i luksus i andre lande for stjålne penge

Ovenstaaende kommentar er lige grov nok:

Stjaele af kassen ?
Leve i luksus i andre lande ? - Hvis der er nogen som evt lever i luksus i andre lande, saa er det ikke pensionister i Thailand - men check paa dem som bor i f.eks. Spanien - de lever nok noget bedre.

cali111
Underligt som nogle af de usaglige argumenter og forkerte fakta går igen, sammen med en dårlig tone, i lighed med dem forslaget blev mødt med på EB Nationen, som jeg lige har forladt igen.
Man skulle tro det var de samme syge personer og anonyme analfabeter, som kom med kommentarer tilsyneladende uden at have læst indlægget.
Eller ihvertfald helt tydeligt ikke havde forstået budskabet, og bare var ude på ballade.
Men som sagt, min tid er for kostbar til usaglig mudderkastning med anonyme ballademagere. og den gavner heller ikke sagen, eller portalens renome for den sags skyld.
Men jeg er villig til at debattere videre via min mailadresse .
Så hvis der er nogen, der ikke har forstået eller er total uenig med forslaget, så send en mail med jeres holdninger eller spørgsmål. Jeg skal nok svare.
med venlig hilsen
og happy Fathers Day
Kurt Rasmussen

http://www.aseanmctour.dk
Asian Farmer
hugoboerge skrev:

Asian Farmer skrev:

Click....

Hvis man f.eks. emigrerer til et land indenfor EU saa faar pensionister de samme goder som i Danmark.

Den skat man har betalt i sin tid er bl.a. en opsparing til den pension som skal udbetales paa et senere tidspunkt og den opsparing forvaltes af det offentlige ligesom en pensionsopsparing i PFA eller lignende.

Saa for oevrigt saa betaler man ogsaa skat en ens pension uden at faa noget til gengaeld.

Totalt latterligt at tro man kan stjæle af kassen og leve i luksus i andre lande for stjålne penge

Stjaele af kassen ?
Leve i luksus i andre lande ? - Hvis der er nogen som evt lever i luksus i andre lande, saa er det ikke pensionister i Thailand - men check paa dem som bor i f.eks. Spanien - de lever nok noget bedre.

HB. .... du var så den sidste jeg havde regnet med der ville brokke dig over mine indlæg.

Lidt praktisk national økønomi. ...
Hvert år år forhandles budgettet for det kommende år på plads.
I det indgår et beløb til pensionister.
Ergo, du har ikke sparepenge skid op!
De penge du tror du har opsparet til din pension. Dem har dine unger så rigeligt brugt på uddannelser og kontant hjælp.....

Du har kun hvad der lander i kassen Danmark idag at beregne pensioner mv ud fra!
Rinchohce... kom lige på banen her.

Asian Farmer
cali111 skrev:

Underligt som nogle af de usaglige argumenter og forkerte fakta går igen, sammen med en dårlig tone, i lighed med dem forslaget blev mødt med på EB Nationen, som jeg lige har forladt igen.
Man skulle tro det var de samme syge personer og anonyme analfabeter, som kom med kommentarer tilsyneladende uden at have læst indlægget.
Eller ihvertfald helt tydeligt ikke havde forstået budskabet, og bare var ude på ballade.
Men som sagt, min tid er for kostbar til usaglig mudderkastning med anonyme ballademagere. og den gavner heller ikke sagen, eller portalens renome for den sags skyld.
Så hvis der er nogen, der ikke har forstået eller er total uenig med forslaget, så send en mail med jeres holdninger eller spørgsmål. Jeg skal nok svare.
med venlig hilsen
og happy Fathers Day
Kurt Rasmussen

Du forstod jo så til fulde hvad jeg skrev!
Men du ku ikke li det......
Offentlige ydelser tilkommer kun personer bosiddende i Danmark.

Og er du ikke enig, så er du velkommen til at skrive via mail:

Mvh
Lars Bo Nielsen

hugoboerge
Asian Farmer skrev:

cali111 skrev:

med venlig hilsen
og happy Fathers Day
Kurt Rasmussen

Mvh
Lars Bo Nielsen

Hvor staar det henne ?

Mig bekendt er der ogsaa en lovgivning omkring pensioner.

hugoboerge
AsianFarmer - her er lidt laesestof til den lange weekend.

h[url]ttps://www.retsinformation.dk/forms/r0710.aspx?id=165512#Kap2[/url]

Asian Farmer
hugoboerge skrev:

Asian Farmer skrev:

cali111 skrev:

med venlig hilsen
og happy Fathers Day
Kurt Rasmussen

Mvh
Lars Bo Nielsen

Hvor staar det henne ?

Mig bekendt er der ogsaa en lovgivning omkring pensioner.

Ups... endnu en af de lange tråde som JohnBBK ikke kan lide. ...

HB. .. det står sgu da ingen steder.
Og det vidste du udmærket i forvejen.
Men taburet klæberne på borgen fastholder diverse urealistiske regler for ikke at ramme dem selv.
Var der ellers noget du ville med det indlæg? ?

Asian Farmer
HB....

Takker mange gange for linket.
Men det har ligesom ikke ret meget at gøre med diskussionen her.
Blot endnu en bekræftigelse af borgens sørgen for sig selv politik.

JohnBKK
Vi mangler da lige Skeptikeren til at fyre op under "mig-stakkkels-pensionist-i-udlandet" piveriet..

Reglerne er som de er, og jeg vil garantere jer at de aldrig nogensinde vil blive ændret, aldrig.. og hvis de en dag ændres så bliver det med flere begrænsninger, absolut ikke den anden vej..
Redigeret af JohnBKK d. 04/12-2015 16:52

cali111
Asian Farmer skrev:

hugoboerge skrev:

Asian Farmer skrev:

Click....

Stjaele af kassen ?

HB. .... du var så den sidste jeg havde regnet med der ville brokke dig over mine indlæg.

Lidt praktisk national økønomi. ...
Hvert år år forhandles budgettet for det kommende år på plads.
I det indgår et beløb til pensionister.
Ergo, du har ikke sparepenge skid op!
De penge du tror du har opsparet til din pension. Dem har dine unger så rigeligt brugt på uddannelser og kontant hjælp.....

Du har kun hvad der lander i kassen Danmark idag at beregne pensioner mv ud fra!
Rinchohce... kom lige på banen her.

når de har reserveret beløbet, hvorfor kan pensionisten så ikke få det med, når vedkommende rejser til lande udenfor EØS, når de kan få det med, når de rejser til lande i EØS.

Pensionisten som ikke har andet end sin folkepension, melder jo ikke udrejst, for grundbeløbet er ikke nok til Retirement visa i Thailand, så beholder vedkommende sin bolig og rejser 6 mdr om året. Sparer op de andre 6 mdr i Danmark til næste rejse.

Staten sparer ikke nogen penge på den regel.

Det kunne de derimod, hvis pensionisten fik lov til i lighed med andre, at beholde tillægget og kunne melde udrejst.

Så ville samfundet sparer kontrolteamet, som skal holde øje med om reglerne bliver fulgt, for det ved de godt at de ikke gør som det er nu.

Nød bryder alle regler

De ville også spare boligstøtte, pleje og alle de andre ydelser som en pensionist uden formue har ret til som borger i Danmark.

Dem skal pensionisten, der bosætter sig udenfor EØS, jo ikke have med, selv om det får dem, der bor indenfor EØS. Men det er nogle EU regler.

Reglen rammer også helt skævt i min verden, overfor de førtidspensionister, som efter de gamle regler fra før 2003, hvor man fik hele sin førtidspension med, hvis man bosatte sig udenfor EØS

De får jo stadig den fulde pension. De har boet i Thailand i mange år, måske fået både kone og børn.

Men den dag de bliver folkepensionister, skal de klare sig for grundbeløbet.

Det kan de ikke, og beløbet er ikke nok til merried extension, så de må rejse hjem. Det er da dybt tragisk.

Men så får de penge til indskud til en lejlighed, boligsikring mv, og når der er gået et halvt, år rejser de hjem til konen og børnene.

Næste gang de rejser til Danmark er konen og børnene med, og så søger de familiesammenføring.

Hvis ikke man kan stille en garanti på 52000 kr overfor kommunen bliver familiesammenføringen ikke gennem ført, og kone og børn må rejse hjem igen uden far.

Så har man splittet en familie af uden grund, for det ville ikke koste samfundet en bøjet 50 øre at fortsætte med udebetaling af fuld pension. Han får jo stadig sin fulde pension. Nu bor han bare i Det Kolde Nord og bliver syg af savn og gikt

Man skal da have et meget skævt menneskesyn, for at synes det er helt i orden, med udtalelser som, har du ikke råd så rejs hjem og lignende. når samfundet faktisk uden omkostninger kunne og burde ændre reglen.

Undskyld indlægget blev lidt langt. Men det er for at forsøge, at få de fatsvage til at se, der er noget helt galt.

Jeg er så godt klar over, at nogle af dem, der forsøger at skyde forslaget i sænk, med forskellige argumenter om økonomi mv. bare bruger det som et skalkeskjul for deres skjulte dagsorden.

De ser helst ikke flere falanger i Thailand, fordi de er bange for, at det på sigt skal ødelægge deres verden.

Så er de ikke de eneste herrefolk med penge på lommen, som kan rende rundt og spille karl smart med store luxushuse, biler, tjenestefolk mv.

Jeg må hellere slutte af inden jeg begynder at bruge gloser jeg senere vil fortryde.

http://www.aseanmctour.dk
Spring til debat: