Se indlæg
Grænsegænger/Konens fradrag?
|
|
Bjarke85 |
Lagt på d. 23/11-2013 11:42
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 819 |
Jeg har lige for 2 minutter siden brugt den funktion, og det var lige så hurtigt som at sende en normal mail. Jeg forstår ikke i har de problemer. Det må være fordi i sidder i Thailand på elendigt netværk |
|
|
maichai |
Lagt på d. 23/11-2013 11:45
|
Øvet medlem Antal indlæg: 277 |
Bjarke85 Sidder i, i Thailand jer der har problemer ? Fordi jeg oplever ingen problemer med skat.dk overhovedet, de eneste tidspunkter der kan være knas, er når der er sidste frist for moms og så nogle ting, der bliver systemet overbelastet. Men ellers køre det altid rimelig godt. Jeg bruger Google Chrome og Internet Explorer. Ja Bjarke85 vi er faktisk nogle der bor her i Thailand Og sidste år havde skat samme problem med udenlandske ip adresser sammen med nemid men nu har nemid fået rettet op på deres problemer men skat har haft mere end et år til at gøre det samme men der er ikke sket en skid for os med udenlanske ip adresser Bankerne i DK , borger DK samt andre der bruger nemid ja selv nemid har sku ingen problemer Kun FUCKING skat med udenlandske ip adresser Jeg bruger også Jeg bruger Google Chrome og Internet Explorer. Men det hjælper sku ikke meget MVH. Maichai Et sundt sexualliv værner imod sportslivets fristelser. เราไม่ได้อยู่ที่อุดมไปด้วย แต่ที่นี่ในประเทศไทยเรามีชีวิตอยู่อย่างหรูหรา |
|
|
Webmaster |
Lagt på d. 23/11-2013 11:50
|
Superadministrator Antal indlæg: 6782 |
Bjarke85 skrev: Nå men for lige at komme tilbage til emnet. Så har jeg kontaktet skat igen, og sagt at han kun henviser til stk. 1 i §1, om at have bopæl i Danmark, men at vi opfylder stk. 2 i §1, da hun har været her 178 dage plus 2 ugers ferie, og hun må derfor være skattepligtig i Danmark. Så må vi se om jeg kan få den kringlet :-) Eller kringlet er måske så meget sagt, det er jo sandt. Det er helt den omvendte verden at gøre krav på at være skattepligtig i Danmark haha. Normalt er det noget folk gerne vil slippe for Krydser finger, både for jer og for at vi får det opklaret :-) Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
|
maichai |
Lagt på d. 23/11-2013 12:23
|
Bjarke skrev Jeg har lige for 2 minutter siden brugt den funktion, og det var lige så hurtigt som at sende en normal mail. Jeg forstår ikke i har de problemer. Det må være fordi i sidder i Thailand på elendigt netværk Nu kan jeg jo ikke tale eller skrive om andre herude men mit net er meget meget fint og som jeg har skrevet før er det nu kun skat tilbage så vidt jeg er orienteret om der STADIG efter mere end et år har problemer med udenlandske ip adresser mit netværk er faktisk bedre end da jeg boede i DK og havde TDC Nå det var en reklame for CAT Mvh. Maichai Et sundt sexualliv værner imod sportslivets fristelser. เราไม่ได้อยู่ที่อุดมไปด้วย แต่ที่นี่ในประเทศไทยเรามีชีวิตอยู่อย่างหรูหรา |
|
|
Papa |
Lagt på d. 24/11-2013 10:28
|
Øvet medlem Antal indlæg: 245 |
Lidt mere om ægtefælles fradrag Her er lidt mere at bruge en kold søndag på. http://www.aegtes...f=9&t=5454 |
|
|
Webmaster |
Lagt på d. 24/11-2013 10:42
|
Papa skrev: Lidt mere om ægtefælles fradrag Her er lidt mere at bruge en kold søndag på. http://www.aegtes...f=9&t=5454 Det er en lidt anden sag idet der søges om familiesammenføring/opholdstilladelse. Hvilket der ikke gøres i denne tråd. Det andet spørgsmål om fradrag ved familiesammenføring/opholdstilladelse har været oppe herinde blandt andet i følgende tråde: - hjælp søges - Ægtefælles fradrag - Hvad fordel er det at gifte sig Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
|
Papa |
Lagt på d. 24/11-2013 12:52
|
Øvet medlem Antal indlæg: 245 |
Webmaster skrev: Papa skrev: Lidt mere om ægtefælles fradrag Her er lidt mere at bruge en kold søndag på. http://www.aegtes...f=9&t=5454 Det er en lidt anden sag idet der søges om familiesammenføring/opholdstilladelse. Hvilket der ikke gøres i denne tråd. Det andet spørgsmål om fradrag ved familiesammenføring/opholdstilladelse har været oppe herinde blandt andet i følgende tråde: - hjælp søges - Ægtefælles fradrag - Hvad fordel er det at gifte sig Sorry Web. Forsat god søndag til alle! |
|
|
Webmaster |
Lagt på d. 24/11-2013 14:14
|
Helt ok og absolut også et vigtigt emne for en masse :-) Med venlig hilsen
|
|
Bjarke85 |
Lagt på d. 27/11-2013 14:11
|
Forstår ikke helt det sidste han skriver? hmm.. Hej Bjarke Svenningsen Det er helt korrekt at hvis hun opholder sig mere end 183 dage her i DK så vil hun som udgangspunkt blive betragtet som fuld skattepligtig. Dog skal man have samme bopælsadresse ved årets udgang, jf personskattelovens § 10, stk 3, for at fradrag for ægtefælle kan overføres. Men ellers vil jeg råde til i sådan en sag at bede om et bindende svar, hvor man redegører for hvor meget din hustru befinder sig her, og andre forhold der vedrører sagen. Med venlig hilsen Jan Steen Klæbel SKAT Kundecenter Person Tlf. 7222 1818 |
|
|
hugoboerge |
Lagt på d. 27/11-2013 14:53
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 5534 |
Bjarke85 skrev: Forstår ikke helt det sidste han skriver? hmm.. Hej Bjarke Svenningsen Det er helt korrekt at hvis hun opholder sig mere end 183 dage her i DK så vil hun som udgangspunkt blive betragtet som fuld skattepligtig. Dog skal man have samme bopælsadresse ved årets udgang, jf personskattelovens § 10, stk 3, for at fradrag for ægtefælle kan overføres. Men ellers vil jeg råde til i sådan en sag at bede om et bindende svar, hvor man redegører for hvor meget din hustru befinder sig her, og andre forhold der vedrører sagen. Med venlig hilsen Jan Steen Klæbel SKAT Kundecenter Person Tlf. 7222 1818 Her er et link angaaende bindende svar. Det betyder at der skal betales et gebyr for at faa noget at vide som man skulle mene skat.dk skulle kunne svare paa paa rede haand. Svaret som de saa afgiver kan de saa ikke loebe fra (som jeg forstaar det) http://www.tax.dk.../A_A_3.htm |
|
|
vandango |
Lagt på d. 27/11-2013 15:01
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 3980 |
Bjarke85 tror måske at du skal læse det lidt med tanker om Thorning sagen, drage paralleller. |
|
|
Bjarke85 |
Lagt på d. 27/11-2013 15:02
|
hugoboerge skrev: Bjarke85 skrev: Forstår ikke helt det sidste han skriver? hmm.. Hej Bjarke Svenningsen Det er helt korrekt at hvis hun opholder sig mere end 183 dage her i DK så vil hun som udgangspunkt blive betragtet som fuld skattepligtig. Dog skal man have samme bopælsadresse ved årets udgang, jf personskattelovens § 10, stk 3, for at fradrag for ægtefælle kan overføres. Men ellers vil jeg råde til i sådan en sag at bede om et bindende svar, hvor man redegører for hvor meget din hustru befinder sig her, og andre forhold der vedrører sagen. Med venlig hilsen Jan Steen Klæbel SKAT Kundecenter Person Tlf. 7222 1818 Her er et link angaaende bindende svar. Det betyder at der skal betales et gebyr for at faa noget at vide som man skulle mene skat.dk skulle kunne svare paa paa rede haand. Svaret som de saa afgiver kan de saa ikke loebe fra (som jeg forstaar det) http://www.tax.dk.../A_A_3.htm Tak for svaret Hugo... Jeg kan dog ikke forstille mig et bindende svar ved skat koster noget? Jeg spørger om en problemstilling skattemæssigt og det er vel så skats opgave, at finde ud af om det jeg spørger om, kan lade sig gøre eller ikke kan. Det skulle man da i hvert fald tro. |
|
|
hugoboerge |
Lagt på d. 27/11-2013 15:15
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 5534 |
Bjarke85 skrev: hugoboerge skrev: Bjarke85 skrev: Forstår ikke helt det sidste han skriver? hmm.. Hej Bjarke Svenningsen Det er helt korrekt at hvis hun opholder sig mere end 183 dage her i DK så vil hun som udgangspunkt blive betragtet som fuld skattepligtig. Dog skal man have samme bopælsadresse ved årets udgang, jf personskattelovens § 10, stk 3, for at fradrag for ægtefælle kan overføres. Men ellers vil jeg råde til i sådan en sag at bede om et bindende svar, hvor man redegører for hvor meget din hustru befinder sig her, og andre forhold der vedrører sagen. Med venlig hilsen Jan Steen Klæbel SKAT Kundecenter Person Tlf. 7222 1818 Her er et link angaaende bindende svar. Det betyder at der skal betales et gebyr for at faa noget at vide som man skulle mene skat.dk skulle kunne svare paa paa rede haand. Svaret som de saa afgiver kan de saa ikke loebe fra (som jeg forstaar det) http://www.tax.dk.../A_A_3.htm Tak for svaret Hugo... Jeg kan dog ikke forstille mig et bindende svar ved skat koster noget? Jeg spørger om en problemstilling skattemæssigt og det er vel så skats opgave, at finde ud af om det jeg spørger om, kan lade sig gøre eller ikke kan. Det skulle man da i hvert fald tro. Velbekomme. Det ville jeg ogsaa tro, men ikke desto mindre vil de have et gebyr som skrevet staar. Det lyder utroligt. Men ring til "skattemanden" og faa naermere at vide. |
|
|
maichai |
Lagt på d. 27/11-2013 16:06
|
OK Bjarke85 Nogen gange når du har Talt eller mailet med( FUCKING) SKAT så synes jeg næsten at det lyder som om du er i familie med Skattefar Er direktøren i skat din Far eller hvordan ? Jeg forstår ikke du har så nemt ved at maile eller tale med dem VI ANDRE KAN SLET IKKE FÅ KONTAKT MED SKAT Men måske du kan hjælpe os med at få kontakt med SKAT Det skal jo lige siges at jeg bor Thailand og ikke har nogen form for sociale ydelser udbetalt Mvh. Maichai Et sundt sexualliv værner imod sportslivets fristelser. เราไม่ได้อยู่ที่อุดมไปด้วย แต่ที่นี่ในประเทศไทยเรามีชีวิตอยู่อย่างหรูหรา |
|
|
Robert Kronberg |
Lagt på d. 27/11-2013 16:59
|
Antal indlæg: 3779 |
Det er gratis at få svar fra Skat, men et bindende svar koster et gebyr. Hvis der er tale om en "større" sag, så kan det godt betale sig at få et bindende svar. Hilsen, Robert Bjarke85 skrev:
hugoboerge skrev: Bjarke85 skrev: Forstår ikke helt det sidste han skriver? hmm.. Hej Bjarke Svenningsen Det er helt korrekt at hvis hun opholder sig mere end 183 dage her i DK så vil hun som udgangspunkt blive betragtet som fuld skattepligtig. Dog skal man have samme bopælsadresse ved årets udgang, jf personskattelovens § 10, stk 3, for at fradrag for ægtefælle kan overføres. Men ellers vil jeg råde til i sådan en sag at bede om et bindende svar, hvor man redegører for hvor meget din hustru befinder sig her, og andre forhold der vedrører sagen. Med venlig hilsen Jan Steen Klæbel SKAT Kundecenter Person Tlf. 7222 1818 Her er et link angaaende bindende svar. Det betyder at der skal betales et gebyr for at faa noget at vide som man skulle mene skat.dk skulle kunne svare paa paa rede haand. Svaret som de saa afgiver kan de saa ikke loebe fra (som jeg forstaar det) http://www.tax.dk.../A_A_3.htm Tak for svaret Hugo... Jeg kan dog ikke forstille mig et bindende svar ved skat koster noget? Jeg spørger om en problemstilling skattemæssigt og det er vel så skats opgave, at finde ud af om det jeg spørger om, kan lade sig gøre eller ikke kan. Det skulle man da i hvert fald tro. Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group - Visum til Danmark - Consular Services Asia "Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman, hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel, men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget." |
|
|
maichai |
Lagt på d. 27/11-2013 17:33
|
Robert skrev Det er gratis at få svar fra Skat, men et bindende svar koster et gebyr. Hvis der er tale om en "større" sag, så kan det godt betale sig at få et bindende svar. Ja Robert det er rigtigt som du skriver MEN det er plat af største format igen fra SKAT side (EN STAT I STATEN DER KAN GØRE HVAD DE VIL ) GEBYR for noget der bindende JAE det afholder jo folk & fæ for at spørge Man ser det samme mere og mere fra kommuner i DK 500 kr hvis du prøver at få din ret og se det fra en mindre bemidlet person NÅ NEJ så afholder man sig for at få sin ret DANMARK ER ET SYGT SAMFUND OG DE BEVÆGER SIG MERE OG MERE MOD AFGRUNDEN (men fuck dem jeg lever her i Thailand) Mvh.Maichai Et sundt sexualliv værner imod sportslivets fristelser. เราไม่ได้อยู่ที่อุดมไปด้วย แต่ที่นี่ในประเทศไทยเรามีชีวิตอยู่อย่างหรูหรา |
|
|
milex |
Lagt på d. 27/11-2013 17:42
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 830 |
maichai skrev: Robert skrev Det er gratis at få svar fra Skat, men et bindende svar koster et gebyr. Hvis der er tale om en "større" sag, så kan det godt betale sig at få et bindende svar. Ja Robert det er rigtigt som du skriver MEN det er plat af største format igen fra SKAT side (EN STAT I STATEN DER KAN GØRE HVAD DE VIL ) GEBYR for noget der bindende JAE det afholder jo folk & fæ for at spørge Man ser det samme mere og mere fra kommuner i DK 500 kr hvis du prøver at få din ret og se det fra en mindre bemidlet person NÅ NEJ så afholder man sig for at få sin ret DANMARK ER ET SYGT SAMFUND OG DE BEVÆGER SIG MERE OG MERE MOD AFGRUNDEN (men fuck dem jeg lever her i Thailand) Mvh.Maichai Ja - og her (Thailand) kan man jo betale sig fra alting |
|
|
Bjarke85 |
Lagt på d. 27/11-2013 19:52
|
maichai skrev: OK Bjarke85 Nogen gange når du har Talt eller mailet med( FUCKING) SKAT så synes jeg næsten at det lyder som om du er i familie med Skattefar Er direktøren i skat din Far eller hvordan ? Jeg forstår ikke du har så nemt ved at maile eller tale med dem VI ANDRE KAN SLET IKKE FÅ KONTAKT MED SKAT Men måske du kan hjælpe os med at få kontakt med SKAT Det skal jo lige siges at jeg bor Thailand og ikke har nogen form for sociale ydelser udbetalt Mvh. Maichai Der er forskel på folk |
|
|
Yonok |
Lagt på d. 08/12-2013 01:54
|
Øvet medlem Antal indlæg: 442 |
Nu har jeg de sidste par dage kigget en del på Udbetaling Danmarks sider og de sidestiller jo i stort set alle beregninger osv. samlevende med gifte par,så forstår ikke helt at man så fra SKAT siger man skal være registreret gift for eksempelvis at modtage konens/samleverens fradrag - nogen der har forsøgt at omtale dette for SKAT ? |
|
|
PeterS |
Lagt på d. 08/12-2013 10:18
|
Øvet medlem Antal indlæg: 231 |
Yonok skrev: Nu har jeg de sidste par dage kigget en del på Udbetaling Danmarks sider og de sidestiller jo i stort set alle beregninger osv. samlevende med gifte par,så forstår ikke helt at man så fra SKAT siger man skal være registreret gift for eksempelvis at modtage konens/samleverens fradrag - nogen der har forsøgt at omtale dette for SKAT ? Skat og udbetaling DK bruger gift samlevende helt forskelligt. Ved skat kan du få fradrag, hvis du er gift. Ved UB DK kan du ikke få tillæg som enlig, hvis du ikke er skilt. Man er samlevende uanset hvad efter Ub DK, men ser man på udregning om pension på borger.dk, så kan man godt være gift men ikke samlevende. Samlivsforhold Enlig Samlevende Gift Gift, men ikke samlevende Hvilken pension skal beregnes for din partner Prøv den beregning som Ub DK ikke vil godkende, hos dem er man gift og dermed samlevende. |
|
Spring til debat: |