Se indlæg
 Udskriv debat
Prisen på Baht
Girobank
Det er ikke alle danske pengeinstitutter, der har egen korrespondentbank i Thailand.

Spørg dit pengeinstitut, hvem det bruger.

Jo flere led overførslen skal igennem= flere gebyrer.

Send altid din SWIFT-overførsel i Danske kroner!

Del gebyrerne.

Du vælger den bank i Thailand, der passer dig bedst.

Jeg får en ganske udmærket service i SCB, større indestående= bedre service.

Sådan er det også i lille Danmark.
Mae Phim, Klaeng, Rayong
www.maephimproperty.com

Papa
Girobank skrev:

Send altid din SWIFT-overførsel i Danske kroner!

Del gebyrerne.

Du vælger den bank i Thailand, der passer dig bedst.

Undskyld jeg er lidt søndag's dum Hammer

Men er der en fordel i at sende DK i stedet for THB?. Jeg giver 40kr for at sende, og modtager betaler også en slat.

Girobank
Ja, det er som hovedregel en fordel af sende i danske kroner.

om det gør det ene eller det andet, så er gebyret det samme.

gebyr til dit danske pengeinstitut og et gebyr til modtagerbanken, det kan der ikke laves om på.

men du kan jo nemt lave et eksperiment selv, og se hvad der er bedst.

send 5000 B og send 1000 kr. samme dag og se hvad forskellen er.
Mae Phim, Klaeng, Rayong
www.maephimproperty.com

natty
Girobank skrev:

send 5000 B og send 1000 kr. samme dag og se hvad forskellen er.

Det er dog ikke nok at sende dem samme dag, det skal faktisk være næsten samtidigt.

Alle banker har vist et skæringstidspunkt, så hvis man sender noget kl 10 og derefter igen kl 15, kan kursen på overførslen være forskellig.

Som jeg forstår det, er der også lige den sløjfe ved problematikken, at hvis man sender i Baht afregnes der med dagens kurs i Danmark, og hvis man sender i DKK, veksles der til den kurs som gælder i Thailand på den dag som banken modtager ordren.

Men derudover er det selvfølgelig rigtigt at det normalt bedst kan betale sig at sende i DKK og dele udgifterne mellem bankerne, hvis da ikke TBH'en styrtbløder de næste 12-24-36 timer efter afsendelsen.
Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin

phom
Det er ikke alle banker i Thailand der vil modtage danske kroner, i sådanne tilfælde skal man så sende i baht, så man slipper for, for mange vekselsgebyrer.

thailand Government Savings Bank GSB
Den der bank der var et mindre bank run på i sidste måned, modtager ikke penge overførelser i danske kroner. Men vil have us eller euro, eller thai baht.
Danske kroner refunderes til den danske afsender bank.

Thailand Government Savings Bank GSB opretter dog normalt ikke kontoer til udlændinge, så det er nok de færreste der har oplevet problemet, men hvis man sender til et thai familiemedlem, der har en konto der, så kan man komme ud for dette problem.
En bank overførsel kan endvidere tage alt imellem 2 og 10 bank dage, i den bank.

Papa
Tak skal i ha alle tre! Smile

Webmaster
En bruger, som har problemer med copy and paste, har bedt mig om at poste følgende:

Dear XXXXX,

According to your enquiry about fee charge of transfering money, if you mean you would like to check fee charge of international fund transfer through online, we would like to inform you that you are unable to check the fee charge online. Therefore, we would recommend you to contact our K-Contact Center at (66) 28888 8800 press 0 press 3 in order to check the fee charge directly with our representative. Moreover, please let us give you some information about international fund transfer fee charge as follows;

- To transfer funds from overseas, the correspondent bank will charge the sender of funds; the charge rate will depend on the conditions of the correspondent bank. The beneficiary will also be charged by KASIKORNBANK on the rate of 0.25% of the transferred amount (minimum 200 baht and maximum 500 baht) Please note that, if you transfer to the account that already existing, the currency will be changed into Thai baht automatically.

- To transfer to branches outside Bangkok and vicinity, there will be additional fees, which are leased line fee of 20 baht per transaction, and 10 baht for each 10,000 baht transferred (minimum 10 baht and maximum 750 baht).

- Receiving the inward money transfer will take an hour after Kbank received the command via SWIFT from the oversea bank.

- The exact exchange rate for international wire transfers are unable to be calculated since there will be changed fees from sender's bank so the exchange rate depends on the date when cleared funds is received in beneficiary's account.

We truly apologize for inconvenient has caused to you, and thank you for the trust you have placed in our bank. Should you have any further enquiries, please do not hesitate to contact K-Contact Center at Tel. (66) 2888 8800 or email us at 24 hours a day 7 days a week.

Yours Sincerely,
Wisuda Chanrisil
K-Contact Center
Kasikornbank
Service is our heart, so you can 'Leave everything in our hands'.
KASIKORNBANK Towards Service Excellence.

*******************************************************************************************
K-Expert Website: the one-stop site for all dreams
K-Expert website serves as the ultimate source of knowledge in response to fulfilling one's dreams. The site features an array of calculation tools for DIY financial management and online consulting service. Learn more at www.askkbank.com/... *******************************************************************************************
Referring to your latest email on 03/03/2014

hey i have a question how can I look at online banking as a course and how much fee I I pay by transfer from uk. to Thailland on fprh?nd thank you my account number is XXXXX friendly greeting. XXXXX

Jeg har udskiftet de personlige oplysninger med XXXXX.
Med venlig hilsen

Webmaster
Email: webmaster@dansk-thai.dk
Website: www.thailand-portalen.dk

Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det.

http://www.thailand-portalen.dk
Thomas72
Jeg synes det begynder gå den forkerte vej igen, med kursen.
Til Jer der rejser til Thailand for første gang, pas på!.
Thailand er vanedannende, stærk vanedannende!.

Jeg ved hvad Jeg taler om.

vandango
Thomas72 - hvis du har en lang og særlig tålmodighed, altså har en noget special personlighed, så vent på, at især Spanien - Grækenland - Italien forlader Euro'en, så får du mere får dine dinero i Thailand. Grin

Hov hov jeg har helt glemt at jeg er blevet Ekspert medlem.

omojuwa.com/wp-content/uploads/2014/05/Albert-Einsten.jpg

maik
Thomas72 skrev:

Jeg synes det begynder gå den forkerte vej igen, med kursen.

Det er vist Euro'en som er blevet svækket og ikke baht'en som er blevet styrket.
I fiktionen findes adgangen til virkeligheden …

maikjensen.dk

http://www.maikjensen.dk
JanH
Tja, hvad skal man tro og mene?

http://www.bangko...-coup-loss

Den kommer vel ned igen, når de går igang med at bruge 3 trillioner af dem.

hugoboerge
JanH skrev:

Tja, hvad skal man tro og mene?

http://www.bangko...-coup-loss

Den kommer vel ned igen, når de går igang med at bruge 3 trillioner af dem.

@JanH - du kom mig i forkoebet.

Hvis jeg forstaar det rigtigt saa bliver high-speed trains skrappet og det er knap og nap 1 trillion
men saa kommer der nu ekstra 2 trillioner paa toppen. Maaske tager jeg fejl eller ogsaa er der noget journalisten ikke har forstaaet ?

Thttp://www.bangkokpost.com/news/transport/415050/transport-plan-costs-surge-to-b3tr

JanH
Ja, man skal af og til læse de artikler i BP med omhu!

"The exclusion of the high-speed train projects reduced the value of the scheme to 1.2 trillion baht. But the additional water and aviation infrastructure projects proposed by the committee mean the cost of the comprehensive development scheme has now ballooned to 3 trillion baht."

Vi får se om de kan skaffe pengene.

zapper
vandango skrev:

Hov hov jeg har helt glemt at jeg er blevet Ekspert medlem.

omojuwa.com/wp-content/uploads/2014/05/Albert-Einsten.jpg

Så mangler vi blot at dine indlæg kommer på niveau med dit medlemsrang ;-)

L
Nogen der kan svare på hvad kursen er idag på baht i Suvarnabhumi Airport eller et af de mange vekselsteder i BKK eller andetsteds ?

forexbank her i kbh giver 5608 baht for 1000 kr.

synes det lyder som et skidt tilbud
men konen vil så gerne veksle sine danske penge hjemmefra inden vi rejser

hugoboerge
L skrev:

Nogen der kan svare på hvad kursen er idag på baht i Suvarnabhumi Airport eller et af de mange vekselsteder i BKK eller andetsteds ?

Du faar maaske THB 100 flere hvis der veksles i Thailand.

Anonym Bruger
Vasu på hjørnet af Sukhumvit soi 7/1 er den i dag 5,83

L
Michael Andersen skrev:

Vasu på hjørnet af Sukhumvit soi 7/1 er den i dag 5,83

MANGE TAK, det er jo væsenligt bedre :-)

kro90
Hej
Nu hører Forex-Bank ikke til de bedste at veksle hos.
F.eks er kursen hos Nordea
Ved køb for 1.000,00 danske kroner får du 5.743,83 THB til kurs 17,41 den 13. juni 2014
Kim

hugoboerge
L skrev:

Du faar maaske lidt mere i lufthavnen, men ikke ret meget. Du har sikkert ikke noget aerinde paa Sukhumvit 7/1 men skal videre formoder jeg.

Goer som konen siger og saa er der fred i huset. Saa kan man altid skaendes om de sidste THB 20.- som man kunne have faaet mere eller mindre i lufthavnen. Kurserne skifter hele tiden. De er ikke konstante hele dagen.

God rejse.

Spring til debat: